Fifa 11

| 27.06.2011
Fifa 11

Cei de la EA au lansat cel mai nou joc din seria FIFA SOCCER si
spera ca acesta sa readuca aceasta franciza pe drumul cel
buna,deoarece in ultimii ani PES a dominat piata jocurilor de
fotbal.
Deoarece celelalte jocuri aduceau posesorilor de console Xbox 360
si PS3 facilitati pe care microbistii de pe PC nici nu le puteau
visa,acestia au dorit sa aduca la zi acesta versiune folosind
acelasi engine intalnit si pe console.

Una dintre marile schimbari care cei de la EA au adus-o in acest
joc este grafica excelenta.S-a lucrat foarte mult la infatisarea
jucatorilor,la caracteristicile fizice ale acestora si la
stadioane,care arata usor diferit fata de versiunea
anterioara.Chiar si performantele fizice ale jucatorilor se
aproprie cat de cat de realitate,mentionand ca abilitatile acestora
mentionate in meniu se aproprie intr-u totul si in teren.S-a creat
o varietate de celebrari dupa goluri,de la o simpla imbratisare cu
coechipierii pana la celebrele manifestari ale lui Cristiano
Ronaldo si Drogba.

Incepem sa vorbim despre sunet si pot spune ca a evoluat foarte
mult fata de Fifa 10 si mai ales fata de Fifa WC10.Comentatorii
Martin Tyler si Andy Gray se descurca destul de bine dar au unele
momente cand se abat de la cursul meciului.Muzica este de bun gust
si se potriveste foarte bine cu acest joc.Zgomotele tribunelor si
atmosfera de pe stadion este foarte asemanatoare cu cea
reala,creand o atmosfera cat mai realista.

Cu toate straduirile celor de la EA de a aduce varianta pe Pc la
acelasi nivel cu cele de pe Xbox 360 si PS3,gasim o inovatie
prezenta doar pe console.Este vorba de Creation Center,locul unde
iti poti forma propria echipa,de a-ti crea proprii jucatori si
propriul echimanet , de Be a Goalkeeper unde iti poti alege cariera
de portar in Be a pro:season si de Personality care imbunatateste
comportamentul jucatorilor si aducandu-l cat mai apropiat de
realitate.

Setarile cu privire la grafica si la controale le putem schimba
intr-ul unui utilitar extern,un lucru nu prea inteles de mine.Daca
doresti sa schimbi controalele(si sigur o sa doresti deoarace cele
originale nu au nici o legatura cu cele clasice)trebuie sa cunosti
foarte bine controllerul de Xbox 360,deoarece doar asa vei sti cum
sa le schimbi.***Vorbesc doar de cei ce vor juca pe PC***

Chiar daca producatorii ar trebuie sa invete din greseli,acestia nu
au schimbat AI-ul coechipierilor,acesta fiind la fel de slab ca cel
din seriile trecute.Acestia sunt foarte dezorientati si
lenesi,neputand sa faci o faza ca lumea fara un coechipier
,,uman”.La aceeasi categorie de minusuri putem include si
arbitrajul,foarte slab ca de obicei.Arbitrul arata decizii
eronate,la faulturi dure lasa legea avantajului si poata da uneori
un cartonas cuiva,dar acesta sa fie contorizat altuia.

Dupa atatea specificatii tehnice,e timpul sa vorbim si despre modul
online.Daca in celelate jocuri FIFA te conectai cu oponentul prin
intermediul jocului,foarte simplu,cu adresa IP,aici ai nevoie de un
program numit Gameranger.Cu el poti gasi jucatori din diverse
colturi ale lumii,poti intra in chat cu ei si implicit sa faceti o
partida de FIFA 11.Poti incepe un meci apoi prin intermediul
LAN,dar de foarte multe ori conexiunea cade si esti nevoit sa reiei
munca.

Celelalte două moduri online sunt Online Team Play şi Pro Club
Championship. Într-un fel asemănătoare, deoarece în primul
controlezi un jucător sau mai mulţi ai unei echipe alături de până
la patru alţi coechipieri, iar în Pro Club Championship îţi conduci
propria creaţie cu scopul de a deveni cel mai bun din lume.

Lucrurile stau un pic diferit totuşi faţă de Be A Pro: Seasons
datorită faptului că de această dată vei concura alături şi
împotriva unor jucători care se pot dovedi cel puţin la fel de buni
ca tine. Din nou, varianta de consolă oferă mai mult, deoarece şi
în Online Team Play şi în Pro Club Championship distracţia este 11
vs. 11, în timp ce PC-ul nu are decât maxim 5 vs. 5.

Cu toate că FIFA 11 e peste predecesorul său la multe capitole
datorită noului engine, suferă în continuare din cauza unor
probleme precum arbitrajul sau AI-ul coechipierilor, la care se
adaugă schema implicită de control pentru tastatură şi hopurile
necesare pentru configurarea ei, plus elementele încă „exclusive”
ce puteau îmbunătăţi gameplay-ul. Însă chiar şi aşa, reprezintă un
pas important înainte pentru versiunea PC şi nu rămâne decăt să
sperăm că cea de FIFA 12 va fi cu adevărat la nivelul celor de pe
console.

Tags: