Enslaved – Odiseea catre Vest

| 25.06.2011
Enslaved - Odiseea catre Vest

Acest joc dezvoltat de studioul „Ninja Theory” contine un
concept unic si original care va arata ce inseamna sa devi sclav si
sa fi fortat la unele lucruri neplacute, dar asta nu ii un motiv ca
sa nu-ti placa Enslaved.

In aceasta calatorie este prezentata povestea lui Monkey si Trip
care se regasesc la bordul unei nave de sclavi. Actiunea adevarata
incepe atunci cand Nava aterizeaza fortat (datorita lui Trip)
intr-un post apocaliptic, de roboti populat New York din viitor.
Dupa aterizare Monkey isi revine si observa ca are o banda in jurul
capului care ii provoaca automat electro-socuri atunci cand Trip
este ranita. Astfel nu-i ramane la dispozitie decat sa o accepte si
sa o ia cu el in calatorie. Noroc ca cei de la „Ninja Theory” au
facut IA-ul (inteligenta artificiala) lui Trip foarte complex si
dezvoltat, astfel in timpul luptelor ea se retrage frumos in spate,
iar in cazuri in care retragerea nu mai reprezinta o solutie
reuseste sa se apere din cand in cand fara ajutor din partea lui
Monkey, iar cand vine vorba de catarat sau depasirea unor obstacole
ea le strabate fara nici o problema, deci nu-i la fel ca Ashley din
„Resident Evil 4” care era ca un picior de lemn pentru
jucator.

In timpul calatoriei catre casa cei doi se ajuta reciproc (acum
Trip iti tine acoperire cu un vehicul, mai incolo opereaza o
manivela ca sa treci pe un pod mobil, etc.). Pasajele de urcat mai
complexe ii raman lui Monkey de strabatut (nu degeaba il cheama
asa) , cu toate ca nu solicita pentru ca ii imposibil sa cazi, pe
mine nu ma deranjat, la ce panorama magnifica are jocul. Cand vine
vorba de luptat poti supravietui doar daca reusesti sa combini
atac, aparare si ferire, iar la roboti care au arme de foc si sunt
la departare trebuie sa te furisezi ca un ninja pana ajungi la ei
pentru ai imobiliza.

Enslaved ofera o multime de elemente noi pentru anti-plictiseala,
dar acestea nu reprezinta motivul principal care face din acest joc
unul mai bun. Secretul care face din Enslaved o creatie adevarat
reusita ii atmosfera in combinatie cu personajele Monkey si Trip
care reflecta o credibilitate si simpatie foarte mare, astfel
jucatorul arata mai mult interes fata de protagonist si celelalte
personaje.

Monkey isi datoreaza vocea actorului Andy Serkis care l-a jucat pe
Gollum din „Stapanul Inelelor”, el mentionand intr-un interviu:
„Aceasta calatorie prezinta si un fel de proces de invatare pentru
Monkey, datorita lui Trip el incepe sa aprecieze unele lucruri,
invata arta comunicarii si ce inseamna sa ai incredere in
cineva”.

Enslaved demonstreaza ca cartile, TV si filmele nu sunt singurele
modalitati de a transmite in public o poveste. Astfel noile
generatii de copii care vin vor recepta povestea prin intermediul
jocurilor.

Odiseea catre vest ar fi fost si mai frumoasa daca nu ar exista
toate acele deficiente tehnice care iti reamintesc de fiecare data
ca joci doar un joc (uneori iti fuge camera in alte directii,
uneori mai dispar texturi sau Monkey ramane intepenit intre
buruieni). Totusi acestea nu sunt motive de agitare. Enslaved
demonstreaza ca jocurile pot fi mai mult decat o incapere virtuala
cu niste adversari pe care trebuie sa ii elimini cu cat mai multe
arme, Enslaved demonstreaza ca jocurile pot fi si o odisee.

Tags: