Gothic 3

| 15.06.2011
Gothic 3

Gothic 3

Al treilea joc al seriei a fost lansat in noiembrie 2006 pentru PC,
fiind publicat de JoWood Productions
si creat de compania germana Piranha Bytes (situatie identica cu
primele 2 parti).

Cerinte minime: 512 MB RAM, precesor 2.0 GHz Intel Pentium 4,
DirectX 9.0c si aproximativ 5 GB memorie libera.

Storyline (rezumat):

–Dupa evenimentele din Gothic 2, eroul nostru fara nume porneste
,impreuna cu prietenii sai, pe mare spre
Myrtana. Ajunsi acolo, remarca faptul ca situatia nu este asa buna
pentru imparatia oamenilor: orcii au pus
stapanire pe majoritatea satelor si forteaza oamenii sa devina
sclavi, regele este baricadat impreuna cu soldatii
sai in orasul capitala, Vengard, si este incojurat de o cupola
magica ( asemenetoare cu cea din Gothic 1).
Mai mult decat atat, oamenii care nu au decis sa devina sclavi s-au
impartit in rebeli (loiali regelui) si se ascund in pesteri
iar cei care au hotarat sa se alature orcilor se numesc mercenari.
Pe parcursul jocului, eroul va fi nevoit sa aleaga intre a deveni
rebel
sau a se alia cu orcii pentru a domina definitiv oamenii, sa caute
5 artefacte legendare pentru a decide razboiul dintre zei
si sa-si caute mentorul pe nume Xardas, care dupa zvonurile de la
sateni, este raspunzator pentru dominatia orcilor.
Dupa achizitionarea artefactelor si intalnirea cu Xardas, sunt
posibile 3 variante de final: cea buna in favoarea zeului
Innos,
cea malefica in favoarea lui Beliar sau cea neutra in care nici
unul dintre zei nu este castigatorul.

In standalone expansion-ul Forsaken Gods, eroul alege varianta
neutra si porneste cu Xardas intr-o lume necunoscuta.
Nemultimit de rezultate, acesta se intoarce pentru a rezolva un
razboi civil intre Gorn si Thorus. La fel ca si in jocul
original,
nefericitul nostru erou va fi nevoit sa aleaga intre cei doi
lideri.In final eroul nostru primeste in sfarsit nume, si anume
Rhobar III.

Gameplay:

–Ca orice RPG, jucatorul castiga experienta prin rezolvarea
misiunilor si uciderea diferitelor feluri de „bestii”
din joc. Ca si jocurile anterioare, nu exista o „clasa” specifica
care poate fi selectata, ci jucatorul are libertatea
de a-si modela eroul dupa gust. Luptele nu sunt asa interactive,
deoarece majoritatea loviturilor se pot executa doar cu
butoanele de la mouse, ceea ce reprezinta un – semnificativ pentru
joc. Magia in schimb este fermecatoare si diversa. Pentru
a progresa in joc, eroul trebuie sa castige reputatie in fiecare
oras pentru a avea acces la lideri. In acest caz, daca
jucatorul
alege calea rebelilor poate elibera orasul de dominatia orcilor
(sau asasinilor in desert).
Alegerile influenteaza comportamentul NPC-urilor si vor reactiona
negativ in cazul furturilor sau a eliberarii oraselor.

In functie de regiune, jucatorul poate alege sa se alature:
rebelilor sau mercenarilor, impreuna cu Ranger-ii (in
Myrtana),
nomazilor sau asasinilor (in Varant) si barbarilor (in
Nordmar).

Muzica:

–In ceea ce priveste acompaniamentul muzical, cei de la Piranha
Bytes au facut o treaba excelenta. Si nu numai la aceasta
parte.
Muzica este exceptionala, expresiva si diversa. Aceasta se schimba
in functie de regiune si de situatia in care se afla eroul (lupta
etc.)

Grafica:

–Grafica reprezinta una din diferentele evidente fata de Gothic 1
si 2 (impreuna cu noul Engine). Jocul necesita mult pentru a
rula
la capacitate optima. Insa, daca cerintele minime sunt indeplinite,
jocul ofera o experienta placuta in ceea ce priveste grafica.

Adaugari:

–dupa lansarea jocului, au aparut asa numitele Community
Patch-uri care rezolvau diferitele bug-uri si rebalansau datele din
joc.
–Forsaken Gods putea fi luat si sub forma de patch.
–pentru a mai diversifica experienta, au aparut si diferite
Content Mods si Quest Packs care adaugau misiuni si item-uri
noi.

Parere personala:

–fiind un fan al seriei, am savurat continuarea storyline-ului si
aditia de grafica si muzica buna. Luptele au fost cam dezamagitoare
(erau
mai stimulante in G1 si G2). Per total, merita jucat. Nota mea este
9.

Tags: