Left 4 Dead 2

| 12.06.2011
Left 4 Dead 2

Left 4 Dead 2 este un joc first-person shooter cooperativ. Este
urmaşul lui Left 4 Dead, creeat de Valve. Lansarea jocului a fost
anunţată pentru data de 17 Noiembrie 2009 pentru PC si Xbox
360.
La fel ca şi primul joc din serie, Left 4 Dead 2 se siutează
cronologic în timpul unei apocalipse şi se concentrează asupra a
patru supravieţuitori care se luptă împotriva unei mulţimi imense
de zombie infectaţi. Supravieţuitorii trebuie să îşi croască drum
prin nivele. Fiecare nivel are mai multe „safe house” care au rolul
de checkpoint. Scopul lor final este sa ajungă sa finalul jocului
unde îi asteaptă un vehicul menit să îi salveze.
Fiecare jucător are o armă principală şi o arma „melee” (un topor,
o bâtă, o tigaie etc.) sau un pistol. Cu toate că armele „melee”
sunt mai eficiente jucătorii pot folosi orice altă arma pentru un
atac melee mai slab menit să „împingă” zombie cu scopul de a creea
suficient spaţiu pentru o tragere precisă. Jucatorii de altfel au
şi o lanternă, pe langă lanternă au şi un singur set de prim ajutor
sau gloanţe speciale sau un defibrilator (jucătorul are de ales una
dintre acestea, deoarece toate sunt menite se ocupe acelaşi slot în
inventar), pe langă acestea ei mai pot avea pilule pentru durere
sau un shot de adenalină (din nou acestea ocupa acelaşi slot, deci
jucătorul poate avea doar una dintre acestea). În final ei mai pot
avea, pe acelaşi slot, o bombă care pâlpăie şi scoate sunete pentru
a atrage zombie, după care explodează, ori un Cocktail Molotiv
pentru a incendia o anumită zonă, sau un lichid verde care atrage
zombie într-o anumită zonă şi îi face să se atace reciproc.
În joc există şi tipuri speciale de zombie, cu puteri adiţionale,
ei fiind în stare să ucidă un jucător dacă nu este ajutat la timp,
astfel jocul încurajează lucrul în echipă. Cu cât jucătorii sunt
mai grav raniţi ei se deplasează mai încet. Dacă viaţa unui jucator
ajunge la 0 el cade, nu se poate deplasa şi nu poate lupta decât cu
pistoul (chiar dacă are o arma melee), iar daca un alt jucător nu
îl ridică la timp, el moare. În cazul in care un jucător moare el
rămâne mort până la sfârşitul nivelului, dacă este singurul jucător
controlat de un om, sau dacă toţi jucatorii controlaţi de oameni
mor, atunci nivelul trebuie resetat.
Jocul desigur are un mod (defapt mai multe moduri) multiplayer, pe
care din păcate nu am avut ocazia să le joc decât foarte puţin. Vă
pot spune doar că există 8 jucători, 4 supravieţuitori şi 4 zombie,
cei 4 zombie se respawnează de nelimitate ori sub forma de zombie
cu puteri speciale, după ce sunt omorâţi. Scopul lor este să
împiedice supravieţuitorii să ajungă la sfarşitul nivelului. După
ce toţi supravieţuitorii au fost omorâţi, sau au ajuns la sfărşitul
nivelului, rolurile se schimbă. În final castigă echipa care a
facut cele mai multe puncte, sau care a ajuns la final (în cazul în
care una dintre echipe nu a reuşit).
Acum am sa vorbesc puţin despre grafica jocului. Mie personal mi
s-a părut foarte reuşită pentru nivelul scăzut de resurse pe care
jocul îl necesită pentru a rula perfect. Feţele si corpul
caracterelor sunt foarte detaliate. Umbrele sunt realiste, de
exemplu, dacă laterna jucătorului este aprinsă şi o îndreptă spre
un butoi se creează o umbra în spatele acestuia, lucru care se
întamplă doar dacă setările grafice ale jocului sunt setate pe Very
High respectiv High. De asemenea muzica şi sunetele ambientale mi
se par foarte reuşite. Când nu se duce o luptă muzica de fundal
este destul de sinistră şi înduce o senzaţie de nesiguranţă,
altfel, cand se duce o luptă muzica se schimbă şi devine una cu un
ritm mai alert.

Personal, m-am îndrăgostit de acest joc, vi-l recomand cu căldură.
Sper ca v-a plăcut acest scurt review, spun scurt pentru că mai
sunt multe lucruri de spus despre acest joc, dar am de gând să vă
las pe voi sa le descoperiţi.

Screenshot sunt făcute de mine cu următoarele setări grafice, la
rezolutia de 1920 x 1080 (FULL HD 1080p)
– Anti-aliasing 16xQ CSAA (max)
– Filtering mode Anisotropic 16X (max)
– Shader detail Very High (max)
– Effect detail High (max)
– Texture detail High (max)

Tags: