Placerea din spatele dependentei

| 09.06.2011
Placerea din spatele dependentei

Cu toti stim acest lucrul, ceea ce ne atrage cel mai mult pe
lume este placerea, si de acea vom incerca de fiecare data sa
multiplicam aceasta placere ori de cate ori si cu orice ocazie. Fie
ca este cauzata de femei, fie ca este cauzata de ciocolata, poate
de excursia la mare impreuna cu prietenii si iubita, poate e doar
un fum de tigara, aceasta este cauzata de eliberarea de endorfine
indiferent de situatie ne face sa ne simtim bine. Pentru unii
aceasta poate fi cauzata de adaptarea la situatii noi, si la
situatii interesante, un fel de adrenalina virtuala, ce te face sa
incerci iar si iar jocurile si misiunile din acestea.

Astazi o sa incerc sa va reamintesc, daca este cazul, un joc, un
MMO – joc masiv multiplayer online, World of Warcraft. Acest joc a
fost introdus pe piata de catre Blizzard Entertainment, o
subdivizie a Activision Blizzard.

Pentru multi dintre voi acest joc este deja foarte cunoscut
avand o comunitate de peste 11 milioane de utilizatori din intreaga
lume, iar o buna parte sunt romani.

Fascinanta poveste este introdusa pe piata in noiembrie 1994 cu
numele Warcraft : Orcs & Humans. Fiind urmata de Warcraft II :
Tides of Darkness si de Warcraft III: Reign of Chaos iar apoi
expansion-ul The Frozen Throne.
World of Warcraft a fost lansat pe 23 noiembrie 2004, la implinirea
a 10 ani a francizei Warcraft. Expansion-urile urmatoare au fost:
The Burning Crusade lansat pe 16 ianuarie 2007, Wrath of the Lich
King lansat pe 13 noiembrie 2008, si Cataclysm pe 7 decembrie
2010.

Acest joc va ofera posibilitatea de a va alege doua factiuni
Alliance si Horde. Incepand initial cu doar 4 rase pentru fiecare
factiune, Pentru Alliance era Human, Dwarf, Gnome si Night Elf, iar
pentru Horde, Undead (acum denumita Forsaken), Orc, Troll si
Tauren, apoi expansion-urile au adunat pana la 6 rase pentru
fiecare factiune adaugand in The Burning Crusade Draenei pentru
Alliance si Blood Elf pentru Horde, iar in Cataclysm au fost
introduce Worgen pentru Alliance si Goblin pentru Horde.

Apoi va puteti atribui un caracter cu abilitati specifice
fiecarei clase (role-playing), incepand cu 9 clase, Druid, Hunter,
Mage, Paladin, Priest, Rogue, Shaman, Warlock, Warrior si apoi
introducand inca una in expansion-ul Wrath of the Lich King –
DeathKnight.

Jocul este pe atat de fascinant pe cat este de complex, fiind
neccesara o cunoastere atenta a abilitatilor si o atribuire atenta
a „talentelor” pe parcursul cresterii in experienta si level.
Fiecare clasa fiind capabila de unele atributii importante in
organizarea unui Dungeon sau a unui Raid. Aceste posturi au nume
specifice sau denumiri date de jucatori, unele clase pot deveni,
TANK, post specific manevrarii NPC-urilor (non-playing characters –
caracterele jocului), DPS – damage per second, post specific celor
care vor scadea din „viata” tintei, si bineinteles HEALER cei care
vor avea grija de coechipieri sa nu moara si ii vor vindeca prin
anumite abilitati. Bineinteles ca aceste „posturi” pot avea aumite
subdiviziuni ce sunt necesare in anumite strategii de infrangere a
„Boss-ilor” intalniti pe harta, in Dungeon-uri sau Raid-uri.

Placerea este descoperita inca de la inceputul jocului, inca din
primele misiuni-quest-uri, se va vedea necesitatea de
adaptabilitate si descoperirea de noi strategii pentru a termina
misiunea folosind indicii din „quest-uri”.Quest dupa quest,
dungeon-uri dupa dungeon-uri va va atrage tot mai mult, si va va
motive sa continuati marea descoperire.

Minut dupa minut va veti gandi la strategii noi de a obtine
echipamentul dorit si de infrangere a Boss-ilor din Dungeon-uri si
va veti adapta la situatii noi instant.

Acest ultim expansion, Cataclysm, cred ca a pus cireassa pe tort
in ceea ce priveste dezvoltarea unor strategii de joc atat de
complexe ce depend de sincronizarea jucatorilor foarte mult.

Usor, uosr, din exterior aceasta va parea doar o dependenta
stupida a unui joc. Dar nu va mai conta pentru ca aceasta e doar o
stimualare placuta a creierului, o placere ce
Si ve-ti dezvolta tactici, involuntar bineinteles, de a continua
fie ca sunt in joc pentru a continua terminarea misiunii supreme,
fie ca e in realitate pentru a eschiva pierderea timpului pretios
alaturi de circumstante plictisitoare.
Tot ce pot sa va spun e ca pe mine acest joc ma fascinat de cand a
aparut si inca il joc cu placere, din cand in cand, cand imi
permite timpul. De aceea v-il recomand cu mare caldura, dar si cu
bagare de seama, daca are ocazia, acest joc va va fura mult din
timpul d-voastra.

Cu stima, „aliatul”d-voastra,
Andrei.

Tags: