Review: StarCraft II: Wings of Liberty

| 10.06.2011
Review: StarCraft II: Wings of Liberty

Deşi a fost foarte greu sa concureze cu StarCraft, care este o
legenda a RTS-urilor, urmaşul acestuia a reuşit să lase o impresie
bună jucătorilor din toată lumea, în special celor din Coreea de
Sud, unde acesta este considerat sport naţional (competiţii
televizate, ligă profesională cu premii de mii de euro cash,
inclusiv un canal TV dedicat acestui joc). Milioane de fani din
întreaga lume, ce au jucat peste un deceniu de StarCraft, au
aşteptat cu sufletul la gură apariţia mai noului StarCraft II:
Wings of Liberty. Această aşteptare îndelungată a adus la rândul ei
pretenţii din partea fanilor, de aceea StarCraft II trebuia să fie
mai mult decât perfect pentru a nu dezamăgi. Deşi nu a reuşit să
fie perfect, este unul dintre cele mai bune jocuri create vreodată
din categoria sa.
Ca să fac o recapitulare din StarCraft, trebuie să spun că acţiunea
are loc in secolul 25, umanitatea fiind cunoscută sub numele de
„Terran”. Pe o planetă îndepărtată, mareşalul Jim Raynor are rolul
unui leader care luptă împotriva unei rase de insecte gigant,
cunoscute drept „Zerg”. Din păcate zergii nu sunt singura problemă
a lui Jim, acesta fiind arestat pe nedrept de către Confederaţia
Umană. Acesta se alătură revoluţiei împotriva Confederaţiei, unde
îl întâlneşte pe Arcturus Mengsk. Cei doi îşi unesc forţele, timp
in care Jim se îndrăgosteşte de Sarah Kerrigan, secunda lui
Arcturus.
In continuare, Mengsk îşi arată adevărata faţă şi îi trădează pe
toţi. Acesta se folosea de zergi pentru a-şi distruge inamicii.
Între timp Sarah Kerrigan este lăsată să moară, dar aceasta este
capturată de zergi şi transformată într-una din aceştia. Sarah se
întoarce sub numele de Queen of Blades, conducătoarea rasei
extraterestre, cu ajutorul căreia încearcă să distrugă întreaga
civilizaţie.
A treia rasă din galaxie, cunoscută sub numele de „Protoss”, fiind
şi cea mai avansată din punct de vedere tehnologic, se alătură şi
ea războiului împotriva rasei extraterestre. Războiul începe să se
încingă, iar Raynor, împreună cu un comandant Protoss pe nume
Tassadar, descoperă punctul slab al zergilor, distrugerea
Overmind-ului, pe care în cele din urmă îl distrug, dar nu fără
sacrificiu, Tassadar dându-şi viaţa.
În Wings of Liberty, acţiunea are loc cu 4 ani mai târziu, când
acelaşi Raynor luptă împotriva lui Mengsk. Zergii, conduşi de Queen
of Blades, pornesc un atac de totul sau nimic, fiind in căutarea
unor artefacte misterioase.
Noile campanii oferă jucătorilor libertatea de a alege ordinea si
felul în care se desfăşoară misiunile. In ciuda acestei libertăţi,
povestea are tot o formă liniară, rezultatul fiind asemănător,
indiferent de alegerea făcută. Stilul de joc este unul familiar
fanilor acestui gen, dar în acelaşi timp se simte şi ca fiind ceva
nou şi incitant. Chiar şi celor nefamiliarizaţi cu genul de joc RTS
le va fi uşor să se acomodeze datorită balanţei implementate de
Blizzard.
În StarCraft II vă doriţi să fie implementate mai multe lucruri,
dar după ce începeţi să jucaţi mai mult, veţi observa că aceste
lucruri chiar le puteţi face într-unul sau mai multe moduri. Unii
producători stau ani de zile să lucreze la grafica jocului, dar cei
de la Blizzard au lucrat ani de zile la control, bineînţeles
aceştia nu pot fi criticaţi pentru acest lucru, rezultatele
obţinute mulţumindu-i pe cei pasionaţi.
Cât despre campanie în sine, aceasta poate dura mai mult sau mai
puţin, totul depinde de voi. Fiecare misiune oferă posibilitatea
obţinerii diverselor achievement-uri. Misiunile sunt variate si
interesante şi fiecare nouă opţiune oferă ceva diferit. Unele
nivele te pun să cureţi unele zone sau să îţi aperi baza, lucruri
standard in RTS, în timp ce altele te supun presiunii timpului şi
te obligă să reacţionezi in diferite feluri. Într-una dintre
misiunile de la început, esti pus in situaţia in care pe timpul
nopţii trebuie să te aperi, iar ziua trebuie să contraataci până la
apusul soarelui. În altă misiune trebuie să culegi un anumit număr
de resurse pe o planetă instabilă, plină de lacuri de lavă, lavă
care din timp în timp iasă la suprafaţă, moment în care trebuie să
te adăposteşti pe platforme mai inalte, apoi revine totul la
normal, moment din care ceasul începe să ticăie din nou.
Dar oricât de bună ar fi campania, după o săptămâna de jucat,
nimănui nu-i va mai păsa de single player, toată atenţia va fi
îndreptată către multiplayer. Acest aspect al jocului este unul
dintre punctele forte, este unul dintre cele mai bune jocuri online
făcute vreodată. Deşi campaniile arată minunat, multiplayer-ul este
cel care face din StarCraft II un joc de 5 stele. Primul lucru care
se observă nu sunt avantajele sau dezavantajele fiecărei rase, ci
echilibrul perfect. Nu este nicio strategie care să fie mai
puternică decât alta.
Cu fiecare rasă se joacă diferit. Teranii sunt un puternici in
grupuri, zergii sunt cei care domină teritorial, iar protossii sunt
cei cu tehnologiile avansate. Cu orice rasă ai juca, există
strategii bune şi strategii care să contracareze inamicul.
Sistemul de multiplayer este perfect gândit atât pentru
profesionişti cât şi pentru amatori, cu 6 grupe majore de
departajare: bronze, silver, gold, platinum, diamond şi master
league. Oricine poate ajunge sus, tot secretul este să joci cât mai
mult. Un lucru important ce lipseste, din punctul meu de vedere,
este conectiunea LAN. Probabil o sa va fie dor de cate un LAN party
de StarCraft.
In privinta graficii, totul este exact cum te asteptai, dar nu ceea
la ce sperai. Aceasta este solida, arata destul de bine, dar dupa
12 ani de asteptare este greu sa nu te gandesti ca se putea ceva
mai bine. Cerintele sunt ceva mai ridicate, dar nu exagerat (nu se
poate compara cu precedentul StarCraft in nici intr-un caz). La
sfarsitul review-ului puteti gasi cerintele minime si recomandate
de sistem.
O alta problema ar fi una de business mai exact. La cat de reusita
este campania, aceasta este doar o treime din ceea ce inseamna
StarCraft II, adica doar Wings of Liberty (campania este deschisa
doar pentru Terran). Blizzard promite ca celelalte doua parti (Zerg
si Protoss campaigns) vor urma in anii urmatori, dar amandoua vor
trebui cumparate din nou.
In ciuda acestor probleme minore, StarCraft II este un joc care
multumeste „veteranii” de RTS-uri, dar si pe noii jucatori curiosi
sa testeze acest gen. Acum ramane de vazut sa vedem daca va ajunge
un „clasic”, asa cum a ajuns/este predecesorul sau. In concluzie
putem zice ca cei de la Blizzard si-au facut treaba si deocamdata
StarCraft II este demn de titlul de succesor al celui mai bun RTS
facut vreodata.

PC Requirements
PC Minimum System Requirements*:

Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 (Updated with the latest
Service Packs) with DirectX® 9.0c
2.6 GHz Pentium® IV or equivalent AMD Athlon® processor
128 MB PCIe NVIDIA® GeForce® 6600 GT or ATI Radeon® 9800 PRO video
card or better
12 GB available HD space
1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/Windows® 7
users)
DVD-ROM drive
Broadband Internet connection
1024X720 minimum display resolution
PC Recommended Specifications:

Windows Vista®/Windows® 7
Dual Core 2.4Ghz Processor
2 GB RAM
512 MB NVIDIA® GeForce® 8800 GTX or ATI Radeon® HD 3870 or
better
*Note: Due to potential programming changes, the Minimum System
Requirements for this game may change over time.

Mac Requirements
Mac Minimum System Requirements:

Mac® OS X 10.5.8, 10.6.2 or newer
Intel® Processor
NVIDIA® GeForce® 8600M GT or ATI Radeon® X1600 or better
12 GB available HD space
2 GB Ram
DVD-ROM drive
Broadband Internet connection
1024X720 minimum display resolution
Mac Recommended Specifications:

Mac® OS X 10.6.5 or newer
Intel® Core 2 Duo processor
4 GB system RAM
NVIDIA® GeForce® 9600M GT or ATI Radeon® HD 4670 or better

Tags: