Split Second Velocity

| 13.06.2011
Split Second Velocity

Split/Second a avut parte pana acum nu numai de un preview, dar
si de un hands-on pentru care am dat o fuga pana in Brighton, un
orasel situate pe coasta sudica a Marii Britanii. Este locul in
care studiouk Black Rock a dat nastere excelentului Pure, o nebunie
de joc in care ATV-urile tin capul de afis si adrenalina la cote
ametioare.

Acum, poaspat scos de pe linia de asamblare, ne ofera Split/Second,
un joc care incearca din rasputeri sa reinvie atmosfera jocurilor
de curse de odinioara, in care concurezi si detonezi explozii
catastrofale in acelasi timp.
Pe locuri, fiti gata…

Ideea este simpla, dar in acelasi timp inventativa. Pe scurt, unui
producator de televiziune de peste ocean ii vine idea dementa de a
realize show-ul de televiziune supream, in care opt concurenti isi
alearga bolizii catre linia de sosire pe traseele de pe un platou
de filmare mai putin obisnuit: un veritabul oras in miniature, in
care aproape orice element din décor iti poate exploda oricand in
fata, aruncandu-te in aer. Smecheria consta in faptul ca fiecare
concurrent are la dispozitie o scala fradata impartita in trei,
segmente, care se umple pe masura ce executa diverse manevre
riscante, cum ar fi drift-uri, salturi, draft-uri in spatele altor
bolizi si altele asemenea. Bara gradate suficienta de mult si vei
observa la un moment dat cum apare o iconita deasupra concurentului
din fata ta, fapt ce te avertizeaza ca poti declansa n asa-zis
power-play-o explozie sau un mechanism mortal ce are mari sanse
sa-l trimita pe ghinionist la ghebe. Efectele acestora nu sunt,
insa, permanente, adversarul avand sansa revenirii in curs dupa
cateva secunde de buimaceala, dar iti dau sufficient de mult timp
ca sa-l depasesti. Apoi, daca umpli scala gradate la maximum, adika
toate cele trei segmente ale ei,ti se ofera declansarii unei uriase
explozii ce altereaza definitive traseul, dand nastere unor noi
rute si probleme nefericitilor care ai avot ghinionul sa se afle la
locul si momentul potrivit, cazand in capcana pe care ai intins-o.
Aceasta poate fi o cladire care ti se poate prabusi amenintator
catre masina ta. In cel mai fericit caz esti maturat de cupa unei
macarale sau o giganta bila metalica folosita la demolari, zdrobita
de o atena radar, spulberat de un butoi cu explozibil, strivind de
o basculanta azvarlind ca la popice dintre-un elicopter si distrus
de cisterne cu benzina si masini parcate ,,regulamentar”. Depinde
numai de tine si de noroc sa eviti cu eleganta capcanele, mai mult
la mustata, dar fiind faptul ca toata nebunia asta se petrece la
viteze ametitoare.

Campania solo este impartita in episoade, alcatuite, la randul lor,
dintr-un anumit numar de evenimente competitionale. Pe parcursul
ficarui evenimenti poti castiga puncte, in functie de poziti pe
care te clasezi la final, rezultatele bune fiind recompensate cu
bolizi noi,, mai puternici, si accesul in cursele de elita, apogeul
fiecuri episode, insa Split/Second se abata de la retea clasica,
condimentand-o ci elemente noi, ce imbogatesc experienta de joc.
Astefel, pe masura ce avansezi in cariera, deplochezi accesul la
evenimente mai putin ,,obisnuite”, cum ar fi curse
contra-cronometru in care power-play-urile sunt declansate automat,
in care trebuie exlozive aruncate din camioane.

Dar fara un gameplay echilibrat, Split/Second nu si-ar putea face
bine treaba si tocmani de accea, in sprijinul jocului vine un Al
suficient de combativ ca sa te tina in corzi, sa simti ca ai
tranpirat pentru un loc fruntas. Adversarii controloati de Al se
pot folosi la fel de bine de power-play-uri ca si tine,
declansandu-le impotriva ta de cate ori li se da ocazia, insa
aproape intodeauna exista moduri de a le evita capacanele. Iar ca
sa reusesti asata, trebuie sa fii cu ochii in patru tot timpul si
sa reactionezi rapid atunci cand este nevoie. Cand l-am incercat
pentru prima oara, cu multe luni in urma, m-am temut ca, odata ce
am ajuns in fruntea plutonului, cursa ar putea inceta sa mai fie
interesanta, insa Black Rock a slefuit suficient de binde
experienta de joc astfel inca sa nu se intample asta. Pentru ca
intodeauna iti va sufla cineva in ceafa si nu trebuie sa fie foarte
aproape de tine in spate petru a-ti uatea fura victoria, uneori
chiar cu o secunda inaintea liniei de sosire.

Cursele de elita si cele oferite ca un bonus sunt, de departe, ceva
mai dificile. Unele sunt diabolic de grele si te obliga sa le
repeti de mai multe ori daca nu te multumesti cu locul doi sau cu
trei. In astfel de situatii, alegerea masinii potrivite este la fel
de importanta ca si timpii de reactie, pentru ca fiecare vine cu
propriile ei avantase si dezavantajel.

Tags:
Urmărește Go4Games.ro pe Google News