Deadpool Review: aventurile supereroului “sărit”

| 17.07.2013

În viaţa fiecărui om există un moment în care şi-ar dori să devină supererou. Batman, Spider-Man, Superman, Captain America sau Wonder Woman sunt personaje pe care majoritatea persoanelor le cunosc şi cu care se pot identifica rapid. Dar Deadpool? A auzit cineva de Deadpool?

Deadpool este un personaj ce a apărut în mai multe serii de benzi desenate marca Marvel Comics, iar principalul său atribut este acela că este guraliv şi un pic „sărit”. El este unul dintre cele mai interesante şi amuzante personaje din universul Marvel.

Deadpool

Atunci când producătorii de la High Moon Studios au decis să creeze un joc video în care protagonist este Deadpool, s-au îmbarcat într-o misiune provocatoare din care ar fi putut ieşi foarte ciufuliţi (de către fanii personajului). Deadpool este un joc cu supereroi, dar este un joc îndrăzneţ şi diferit de majoritatea jocurilor din genul său.

Întreaga experienţă de joc o petrecem în pielea lui Deadpool, un protagonist cu o personalitate de neuitat, motorizat de vocea cunoscutului actor Nolan North. Deadpool este rapid, puternic, se poate teleporta şi are capacitatea de a-şi regenera viaţa.

Deadpool

Jocul începe în apartamentul lui Deadpool cu însuşi protagonistul vorbind despre faptul că şi-ar dori un joc video în care el să aibă rolul principal. După două convorbiri telefonice şi o ameninţare cu bomba s-a rezolvat – High Moon Studios îi confirmă că vor face un joc cu şi despre el. Este foarte interesant şi comic faptul că Deadpool este conştient în fiecare clipă a jocului că se află în interiorul unui joc şi adesea citeşte şi modifică scenariul, vorbeşte cu jucătorul sau face remarci amuzante referitoare la procesul de producţie a jocului.

Poate părea ciudat, dar Deadpool nu este doar un joc cu supereroi în care trebuie să te lupţi cu sute de inamici şi să salvezi lumea. Este mult mai mult decât atât şi poate fi prezentat mai degrabă ca o parodie haioasă a industriei de jocuri video din acest moment. Da, există misiuni şi obiective la fel ca în orice alt joc din genul său, însă în majoritatea timpului petrecut în joc, Deadpool şi vocile din capul său fac glume, vorbesc despre femei sau chiar despre mecanicile de joc prezente în misiune. Există momente hilare când mercenarul guraliv se supără pe jucător şi îl roagă să dea controller-ul altcuiva care se pricepe mai bine.

Deadpool

Jocul se desfăşoară într-o perspectivă la persoana a treia (camera se află în spatele lui Deadpool) iar activităţile principale la care mercenarul Deadpool recurge în mod repetat sunt teleportarea, ucisul cu sabia şi ucisul cu armele de foc din dotare. Personajul nostru adună “puncte DP” alergând peste nişte buline plutitoare ce pot fi găsite la tot pasul sau atunci când înlănţuie combo-uri. Aceste puncte pot fi folosite pentru a debloca noi mişcări de luptă şi o mulţime de arme ce adaugă varietate jocului.

Mecanicile de luptă corp la corp se încadrează în tiparele obişnuite – un buton pentru atacuri puternice, un buton pentru atacuri slabe şi deja cunoscutul buton pentru contre. O decizie ciudată pentru jucătorii PC (tastatură şi mouse) este aceea că butoanele de luptă corp la corp sunt altele decât cele două butoane utilizate pentru a ţinti şi a trage cu arma de foc. Cele două butoane principale ale mouse-ului se ocupă de trasul cu arma, iar tastatura de restul. În timpul luptelor trebuie luate anumite degetele de pe W, A, S, D pentru a apăsa butoanele de atac Q şi E, ceea ce e puţin incomod şi ar fi putut fi rezolvat într-o manieră mai elegantă.

Deadpool

Teleportarea este abilitatea numărul unu a lui Deadpool şi permite luarea prin surprindere a adversarilor sau ieşirea din situaţii dificile atunci când bara de viaţă a lui Deadpool nu arată prea bine. Teleportarea este şi mecanica principală prin care se câştigă boss fight-urile: teleportare în spatele inamicului, 2-3 gloanţe în cap, teleportare din nou şi tot aşa.

Regenerarea automată a vieţii, porneşte doar după câteva secunde în care Deadpool nu a mai fost rănit, iar personajul nu are comandă de crouch sau cover, ceea ce înseamnă că de multe ori jucătorul trebuie să abuzeze de butonul “teleport” pentru a se apăra de atacurile inamice şi a ajunge după un perete.

Deadpool

Majoritatea timpului de joc este petrecută ucigând inamici înarmaţi, asemeni multor jocuri cu supereroi. Ceea ce este diferit la Deadpool este că personajul principal are nişte replici haioase care cel puţin pe mine m-au ţinut conectat în permanenţă. Luptele cu inamici sunt pur şi simplu porţiuni de tranziţie între momentele amuzante, care sunt cu sutele.

Există şi câteva momente de tip puzzle, în care trebuie găsită o cheie sau o cale către un obiectiv, dar acestea au de obicei un nivel de dificultate comparabil cu testele de logică pentru copii de 0-2 ani. Dat fiind tonul general al jocului, puzzle-urile par să fie introduse doar ca o declaraţie de tip “trebuia să avem şi un pic de puzzle ca să nu te plictiseşti”. Şi adevărul este că funcţionează – sunt secţiuni de platforming sau de modificare a layout-ului nivelului care sunt foarte uşor de executat dar adaugă varietate şi un timp de relaxare între momentele de luptă.

Deadpool

În acest joc se întâmplă lucruri nebuneşti, precum vreo 3 minute în care Deadpool îi dă palme lui Wolverine (din X-Men) ca să îl trezească după un accident aviatic, timp în care îi rosteşte lucruri precum “palma asta ţi-o dau pentru că ai apărut în mai multe benzi desenate decât mine” sau “asta ţi-o dau pentru că vreau să văd câtă răbdare are jucătorul”. Alte momente interesante se petrec atunci când alte personaje îi explică lui Deadpool care sunt problemele cu care trebuie să se confrunte. În aceste cazuri Deadpool se plictiseşte şi nu ascultă nimic. Există foarte multe astfel de clipe care, pe parcursul celor 4-6 ore de joc te fac cel puţin să zâmbeşti.

Deadpool este un joc care emană prin toţi porii personalitatea personajului omonim. Un joc ce a reuşit să dea viaţă unui personaj nebun într-o manieră corectă şi conformă cu benzile desenate. Jocul nu este o capodoperă – fără dialoguri ar fi un joc plictisitor – în schimb, jocul trebuie luat ca un vehicul care îl ia pe jucător într-o călătorie amuzantă prin personalitatea lui Deadpool. O ultimă remarcă, totuşi: jocul este mult mai puţin interesant pentru cei ce nu înţeleg engleza sau nu gustă umorul oarecum copilăresc al mercenarului guraliv.

Deadpool

• umor din belşug
  • selecţie solidă de arme şi combo-uri