Mortal Kombat Komplete Edition PC Review: Flawed Victory

| 08.07.2013

Încă nu-mi vine să cred: mă frec la ochi şi realizez că în sfârşit, după 15 ani de aşteptare, pe PC-ul personal se regăseşte instalată o versiune nouă a popularului joc de lupte Mortal Kombat. Ce-i drept, versiune nouă e mult spus, Mortal Kombat Komplete Edition pentru PC nefiind altceva decât o portare a jocului lansat de Warner Bros. şi Netherrealm Studios pentru console acum mai bine de doi ani.

Aşadar, ar fi oarecum inutil să ne oprim asupra aspectelor generale ale jocului, cei interesaţi de Mortal Kombat fiind deja la curent cu ceea ce oferă cel mai recent titlu al seriei. Avem de-a face cu o reimaginare a evenimentelor din primele trei jocuri Mortal Kombat, toate personajele clasice fiind prezenete la datorie (inclusiv nedespărţiţii Sub-Zero şi Scorpion, alături de Liu Kang, Johnny Cage, Shang Tsung etc.).

Mortal Kombat Komplete Edition

De asemenea, după mai multe încercări mai degrabă nereuşite de a face tranziţia către gameplay-ul tridimensional, cel mai nou Mortal Kombat se întoarce la originile 2D ale seriei, controlul, chiar dacă un pic modificat, fiind imediat familiar celor care au avut ocazia să încerce unul dintre titlurile mai vechi ale seriei. Sigur, butonul de Run a fost eliminat, High şi Low Punch au fost înlocuite de Front şi Back Punch, şi-au făcut apariţia noutăţi precum enhanced şi X-ray moves, însă, luat în ansamblu, noul joc va fi foarte uşor de abordat de către vechii fani MK.

Înainte de a intra în detalii despre portarea propriu-zisă, trebuie spus că Mortal Kombat Komplete Edition pentru PC oferă tot conţinutul din ediţiile echivalente de pe console, inclusiv cei patru luptători disponibili drept pachete DLC (Kenshi, Rain, Skarlet, Freddy Krueger) şi toate modurile de joc (Story, Tag Team, Challenge Tower, online etc.).

Mortal Kombat Komplete Edition

Singurele bonusuri care lipsesc sunt personajul jucabil Kratos (exclusiv pentru versiunile PS3 şi PS Vita ale jocului) şi unele skin-uri pentru anumiţi luptători (acestea se regăsesc doar în ediţia pentru PS Vita).

PLUSURI

După cum spuneam, Mortal Kombat Komplete Edition este o portare directă pe PC, realizată de echipa de la High Voltage Software. Şi, surprinzător, în ceea ce priveşte unele aspecte ale jocului, ediţia de PC este neaşteptat de bine adaptată. Chiar la prima pornire a jocului eşti întâmpinat de un ecran cu setări video destul de avansate, care vor permite ajustarea raportului calitate/framerate.

Mortal Kombat Komplete Edition

Există mai multe astfel de opţiuni, pornind de la rezoluţie, trecând prin detaliul umbrelor şi al texturilor şi ajungând până la metoda de anti-aliasing preferată. Destul de cuprinzător pentru o simplă portare. Bineînţeles, graţie acestor opţiuni avansate, în timpul gameplay-ului propriu-zis jocul arată semnificativ mai bine decât suratele sale pentru console, rezoluţia crescută făcându-se simţită din plin.

Cea mai placută supriză am avut-o însă în meniul de opţiuni legate de control, unde am constatat cu bucurie că doi jucători pot folosi simultan tastatura, schemele de control fiind complet personalizabile. Mai mult, în prezenţa unor controllere suplimentare, până la patru jucători se pot confrunta pe acelaşi PC. Posibilitatea de a folosi tastatura la adevarata sa valoare (ca jucător veteran de MK pe PC am preferat tot timpul această metodă de control în defavoarea mai popularelor gamepad şi/sau fight stick) as putea spune că este cel mai mare atu al acestei portări pentru PC.

Mortal Kombat Komplete Edition

Ce-i drept, există nişte mici probleme cu tastele implicite pentru controlul meniurilor (care rămân neschimbate, indiferent de ceea ce selecteaza jucătorii), însă acestea nu afectează deloc gameplay-ul. De asemenea, am încercat din răsputeri să blochez combinaţiile adversarului prin apăsarea simultană a mai multor butoane (tactică veche de când lumea în ceea ce priveşte jocurile MK); din fericire, acest lucru nu a fost posibil: indiferent de numărul de taste apăsat simultan, ambii jucători au reuşit să-şi efectueze fără probleme mişcările şi combinaţiile speciale.

MINUSURI

Din păcate, ca mai toate portările din ultima vreme, şi Mortal Kombat Komplete Edition suferă de pe urma unor defecte dobândite în urma procesului de tranziţie de pe consolă pe PC. Aminteam mai devreme că, în privinţa controlului, suportul pentru tastatură este mult peste aşteptări. Ca revers al medaliei, multe alte controllere au probleme, mulţi jucători plângându-se că diferite funcţii de pe anumite gamepad-uri sau fight stick-uri cu funcţioneaza cu versiunea de PC a jocului.

Mortal Kombat Komplete Edition

Una dintre cele mai interesante componente ale jocului este Story Mode, o înşiruire de secvenţe cinematice şi lupte care recrează povestea primelor trei jocuri Mortal Kombat. Deşi excelent realizat pe console, acest mod de joc suferă pe PC din cauza compresiei exagerate a acestor secvenţe cinematice, artefactele de compresie fiind mai mult decat evidente atât în ceea ce priveşte calitatea video, cât şi porţiunea audio. Poate cineva se va gândi să importe fişierele video de pe PS3, unde nici măcar nu puteai face diferenţa dintre acestea şi gameplay-ul propriu-zis, eliminând abominaţiile ce se regăsesc acum în versiunea de PC.

Un lucru ciudat este faptul că toate bonusurile şi personajele ascunse sunt deblocate încă de la început în această versiune a jocului. O parte semnificativă a experienţei oferite de jocurile Mortal Kombat era rejucabilitatea sporită, focalizată în special pe deblocarea de personaje şi tot felul de secrete. Unde mai e farmecul dacă acest Komplete Edition îmi oferă din start totul mură în gură?

Mortal Kombat Komplete Edition

Nici optimizarea nu aş putea spune că este cea mai fericită. Gândiţi-vă că avem de-a face cu un joc care, pe console, rula la un framerate constant de 60FPS. Pe PC, în schimb, îţi trebuie un computer cât de cât actual pentru a putea spera la această performanţă. Dacă nu, intervine un efect ciudat de slow motion, în care jocul nu sacadează, însă viteza de desfăşurare a luptelor scade vizibil. Singura soluţie e scăderea rezoluţiei şi a detaliilor grafice. Chiar şi aşa, apar sacadări supărătoare în meniul de selectare a luptătorilor.

Ce-i drept, pe un sistem mai vechi, echipat cu procesor Intel Quad Core 2.4GHz, 4GB RAM şi o placă video Radeon 4870, jocul a rulat acceptabil, însă numai după scăderea rezoluţiei la 1680×1050 şi ajustarea unor detalii grafice. De asemenea, ediţia de PC a lui Mortal Kombat are mari probleme cu sistemele echipate cu soluţii NVIDIA Optimus (laptop-uri ce pot comuta între placa video integrată şi cea dedicată), acesta refuzând să detecteze placa dedicată (există fix-uri temporare, verificaţi forumurile Steam pentru detalii).

Mortal Kombat Komplete Edition

Cea mai mare problemă este multiplayer-ul online din Mortal Kombat Komplete Edition pentru PC, aproape imposibil de folosit. Nouă din zece încercări de a invita un prieten într-un meci amical se vor sfârşi cu un crash al jocului, în timp ce delimitarea jucătorilor pe “camere online” este region locked în funcţie de ţara pe care o aveţi setată în opţiunile Steam-ului legate de download-uri. Chiar şi atunci când reuşiţi să demaraţi un meci online, acesta va fi cel mai probabil de nejucat din cauza lag-ului exagerat; adăugaţi şi crash-urile din modul King of The Hill şi aveţi imaginea unei componente online aproape nefuncţionale.

Totuşi, chiar şi cu toate problemele, Mortal Kombat Komplete Edition pentru PC reuşeşte să-şi atingă scopul vizat: aducerea întregii experienţe MK pe o platformă ignorată de producători în ultimii 15 ani. În ciuda calităţii secvenţelor cinamatice, întreaga poveste este acum şi pe PC şi, chiar dacă online-ul nu prea funcţionează cum ar trebui, puţine jocuri sunt mai distractive decât Mortal Kombat atunci când vine vorba de multiplayer local.

Mortal Kombat Komplete Edition

• întreaga experienţă Mortal Kombat pe PC
  • poveste extinsă, Challenge Tower, Tag Team