Recenzia și clasamentul hărților din Valorant

Autor: Vlad Ionescu | 29.12.2020

Deși Valorant este lansat relativ recent în scena competitivă de eSports, producătorii jocului le oferă gamerilor o varietate de hărți și de eroi cu abilități speciale. Conform designer-ului Joe Ziegler, Valorant nu va beneficia prea curând de opțiunea în care utilizatorii pot crea propriile hărți, cum este cazul jocului Counter-Strike: Global Offensive.

Varianta de closed-beta a fost lansată avand în componență un număr de trei hărți, producătorii adaugând recent încă două hărți și găzduind și desfășurarea celui mai mare turneu organizat de Valorant: First Strike. Format dintr-un număr de opt echipe participante, evenimentul a avut un fond de premiere de 100.000$, devenind un adevărat succes competitiv al scenei eSports de Valorant. Marea finală a fost câștigată de o organizație foarte renumită și apreciată în lumea gaming-ului, 100 Thieves, aceștia reușind să îi invingă pe TSM cu scorul de 3 la 1, obținând astfel primul titlu major de Valorant.

Recenzia tuturor hărților din Valorant

1. Split

Utilizatorii de Valorant fie iubesc această hartă, fie o detestă, motiv pentru care pentru Split nu există jumătăți de măsură. După actualizarea din Patch-ul 0.50, Riot au ajustat locația barierelor, oferind astfel un avantaj echipei care se află în ofensivă. Totuși, utilizatorii sunt de părere că harta este în continuare favorabilă părții defensive. Spre exemplu, în turneul First Strike, echipele ce au jucat rolul defensiv au reușit să aibă un procentaj de victorie de 55% conform VLR.gg, aceasta fiind cea mai mare discrepanță din cadrul evenimentului.

2. Ascent

Harta Ascent a fost lansată odată cu apariția jocului, în luna iunie, oferind jucătorilor ce veneau din varianta close-beta un nou „loc de joacă”. Harta este una foarte bine structurată și bine pusă la punct, fiind în același timp și destul de echilibrată pentru ambele părți. Totuși, dacă o echipă reușește să pună stăpânire pe un spațiu și să planteze bomba, va fi foarte dificil pentru organizația adversă să recâștige acel punct al hărții și să dezamorseze bomba. Această situație este cel mai întalnită în punctul „B” al hărții, acolo unde jucătorii ofensivi au foarte multe unghiuri de unde pot supraveghea inamicii.

3. Icebox

Cea mai nouă hartă de tipul tactical-shooter din Valorant a fost lansată, Icebox venind, după cum sugerează și numele, cu o tematică de iarnă. Structura hărții este una foarte complexă și complicată, devenind astfel destul de greu pentru un jucător începător să obțină victoria. Dacă echipa ofensivă nu își stabilește eficient și rapid obiectivul, poate fi luată prin surprindere de către echipa adversă, harta fiind plină de tunele și de locuri variate prin care îți poți ataca inamicii. Totuși, un plan executat rapid oferă echipei ofensive un avantaj considerabil, în special dacă acesta reușește să planteze bomba.

4. Haven

Haven este harta care cu siguranță nu favorizează partea defensivă a jocului, utilizatorii având la dispoziție trei locuri diferite de a planta bomba, A, B și C. În plus, echipa se poate roti foarte ușor prin propria baza pentru a schimba locația, făra a fi auziți de către inamici. Harta conține și o mulțime de metode diferite de a cuceri o anumită zonă, lăsând loc pentru strategii și tactici interesante. Producătorii jocului au oferit un pic din toate în momentul în care au lansat această hartă, Haven incluzând mai toate elementele jocului.

5. Bind

Datorită echilibrului și egalității dintre echipe, Bind a reușit să devină harta preferă a utilizatorilor, oferindu-le gamerilor, de asemenea, și o mulțime de funcții interesante, cum ar fi teleportarea. Acțiunea are loc în deșert, iar comparativ cu restul hărțilot, Bind nu are o linie de mijloc pe care jucătorii o pot parcurge, harta fiind compusă din două porțiuni mari. Deși în turneul First Strike Bind a reușit să le ofere un avantaj celor din defensivă (52%), harta este distractivă și eficientă pentru ambele echipe participante la joc.

Sursa: Mobalytics.gg