Horizon Worlds, „Robloxul”lui Zuckerberg, e pustiu și nu pare să aibă viitor

Autor: Adrian Popa | 18.10.2022
Horizon Worlds, „Robloxul”lui Zuckerberg, e pustiu și nu pare să aibă viitor
Foto: Profimedia Images

Facebook, compania co-fondată de Mark Zuckerberg, a fost bazată pe o idee de succes și a ajuns cea mai mare rețea de socializare din lume, cu miliarde de utilizatori. Însă generațiile care vin nu mai folosesc platforma de socializare, iar miliardarul a investit masiv în ceea ce el crede că este viitorul internetului și al socializării în acest mediu.

Faceți cunoștință cu metaversul, definit ca un mediu virtual (în final o rețea de astfel de medii) în care mulți oameni pot interacționa unii cu alții, dar și cu obiecte digitale, prin intermediul unor reprezentări vizuale – sau avatare – ale lor.

Meta a dezvoltat Horizon Worlds, în care oamenii intră cu ajutorul unor headseturi pentru realitate virtuală, precum recent lansatul Oculus Quest Pro. Acolo utilizatorii pot socializa, învăța, munci și chiar face cumpărături. Din păcate, grafica simplistă (avatarele nu au picioare) și multele probleme tehnice par să fi condamnat din start mega-proiectul lui Mark Zuckerberg.

Citește și: Șeful Pokemon Go: Ceea ce vrea să facă Facebook este un „coșmar distopic”

Potrivit unor surse ale The Verge, nici măcar angajații Meta care lucrează la Horizon Worlds nu utilizează în mod activ platforma.

Oculus Quest Pro

Un articol publicat de Wall Street Journal (WSJ), care a obținut noi informații din cadrul Meta, arată că multe dintre lumile generate de utilizatori în Horizon Worlds (care este un fel de Roblox pentru oameni mari) sunt pustii. Mai mult, numărul de utilizatori a scăzut susținut din primăvară și până acum. Zuckerberg spera ca platforma să ajungă la 500.000 de utilizatori activi în fiecare lună, dar ștacheta a fost coborâtă mult recent, până la doar 200.000.

Mai mult, aceeași sursă scrie că VRChat și Second Life, alte două metaversuri, au mai mulți utilizatori concurenți (aflați în același timp online) decât platforma celor de la Meta. Foarte mulți utilizatori renunță după o lună, potrivit WSJ. Totodată, dintre toate lumile create pe platformă doar aproximativ 9% sunt vizitate de mai mult de 50 de utilizatori. Majoritatea celorlalte nu sunt accesate de alte persoane în afară de creatorii lor.

Unii observatori ar putea crede că de vină pentru situație este faptul că ochelarii VR sunt scumpi și sunt deținuți de puține persoane. Însă modelul Oculus Quest 2, care poate fi folosit pentru accesarea Horizon Worlds, s-a vândut foarte bine.

Din păcate, însă, pentru Meta și alte companii care au crezut în realitatea virtuală, mai mult de jumătate din toate headset-urile Quest 2 nu mai sunt folosite de utilizatori după șase luni, transmite Kotaku.

 

Urmărește Go4Games.ro pe Google News