Battlefield 3 – primele imagini cu motorul grafic Frostbite 2

| 11.04.2011
Battlefield 3 – primele imagini cu motorul grafic Frostbite 2

Battlefield 3 se anunţă a fi un joc superb, cel
puţin în privinţa calităţii imaginii, asigurată de o nouă versiune
a motorului Frostbite, utilizat în jocurile din
seria Bad Company.

Frostbite 2 aduce Battlefield 3 în era
jocurilor DirectX 11, oferindu-i suport pentru
efecte speciale avansate, redate într-un mediu de joc cu
obiecte destructibile, animate prin folosirea cu
generozitate a tehnologiilor de simulare a fizicii. În Battlefield
3 exploziile pot demola clădiri întregi, lăsând în urmă nori de fum
şi praf.


Motorul grafic din Battlefield 3 dispune de optimizări pentru o
gestionare mai eficientă a memoriei video, prin folosirea
procedeului texture streaming. Asta înseamnă că
pot fi utilizate mult mai eficient texturi de rezoluţie înaltă, iar
lumea de joc poate fi mai detaliată, fără a depăşi posibilităţile
plăcilor video actuale.

Studiind primele imagini din Battlefield 3 nu pot decât să le
dau dreptate celor de la DICE. Pe lângă texturi de înaltă
rezoluţie, motorul grafic Frostbite 2 se poate lăuda cu efecte de
iluminare de foarte bună calitate şi probabil suport pentru
Tesselation, o tehnologie DirectX 11 care poate
îmbunătăţii semnificativ nivelul de detaliu al obiectelor şi
personajelor din joc.


Din păcate cerinţele de sistem pentru Battlefield 3 nu au fost
făcute publice până acum, însă fiind vorba de un joc adaptat şi
pentru consolă, acesta va fi cu siguranţă optimizat suficient de
bine pentru a rula şi pe sisteme PC de generaţie mai veche. Pentru
a ne bucura pe deplin de efectele speciale DirectX
11,
vom avea nevoie cel puţin de o placă video compatibilă
cu acest API, preferabil un model de generaţie cât mai recentă.

Părţi pozitive
  • vocile personajelor
  • un început oarecum reuşit de poveste
Părţi negative
  • doar două ore de joc efectiv
  • puzzle-uri mult prea simple
  • compresia oribilă folosită pe fişierele de voci
  • stilul grafic copilăresc