Crysis 3 Review: Omul face costumul

| 08.03.2013
Crysis 3 Review: Omul face costumul

Crysis 3, unul dintre cele mai aşteptate jocuri din 2013, a ajuns în sfârşit în mâinile iubitorilor seriei Crysis, dar şi ai genului first person shooter.

La peste 20 de ani de la evenimentele din Crysis 2, protagonistul Prophet este salvat din ghearele mega-corporaţiei CELL de către fostul său coleg Psycho, acum membru al unor trupe de rezistenţă ce luptă împotriva CELL. Aşa aflăm că Prophet este singurul purtător de nanosuit rămas pe planetă, iar Psycho doreşte să-l folosească pentru a echilibra lupta disproporţionată dintre rebeli şi CELL.

Crysis 3

Datorită viziunilor sale apocaliptice avute în perioada de captivitate, Prophet ştie că nu corporaţia CELL este marea problemă în lume, ci existenţa extraterestrului Alpha-Ceph, a cărui prezenţă o poate simţi datorită tehnologiilor de origine extraterestră ce i-au fost implementate de-a lungul timpului în costum.

Un prim punct care marchează pozitiv experienţa de joc este interacţiunea dintre Prophet şi Psycho. Încă de la începutul jocului ni se sugerează că Prophet nu mai poate fi considerat om, ci mai degrabă un aparat de ucis a cărui componentă umană este aproape dispărută. Pe de altă parte, Psycho este un supravieţuitor al procedurii de îndepărtare a nanosuit-ului, acceptându-şi cu greu poziţia de om lipsit de superputeri.

Crysis 3

Conversaţiile şi situaţiile la care sunt supuşi cei doi prieteni în aventura lor din Crysis 3 prezintă un dialog interesant dintre o persoană care luptă să-şi păstreze mica doză de umanitate de sub costum şi una care parcă ar dori să fie mai mult decât ceea ce poate oferi corpul uman. O mică poveste de dragoste şi nişte răsturnări de situaţie pe plan sentimental le dau personajelor principale ocazia de a-şi arăta latura emoţională mai mult decât oricând.

Din punctul de vedere al gameplay-ului, Crysis 3 se aseamănă foarte mult cu Crysis 2. Comenzile au rămas în principal aceleaşi, controlul personajului şi shooting-ul funcţionează şi de această dată impecabil, cu câteva adiţii capabile să ofere un avantaj tactic împotriva inamicilor. Mai exact, poziţiile inamicilor pot fi marcate şi observate chiar dacă nu aveţi un câmp vizual direct. În al doilea rând, se pot sparge sistemele de securitate ale unor echipamente militare CELL, întorcându-le împotriva inamicilor.

Crysis 3

Trebuie menţionat că jocul se pretează atât celor care iubesc acţiunea, cât şi celor care preferă aboradea stealth a misiunilor. Sunt zone în care, folosind abilitatea Cloak, un jucător se poate strecura neobservat fără a consuma măcar un glonţ.

Crysis 3 are şi câteva scene în care jucătorul este pus într-un mijloc de transport precum un buggy sau nave cu decolare verticală, însă aceste secvenţe parcă nu sunt atât de incitante şi bine realizate precum restul experienţei de joc.

Crysis 3

Când vine vorba despre arsenal, Crysis 3 vine cu o ofertă pentru toate gusturile. Avem arme de foc convenţionale, arme extraterestre şi, noua modă din gaming, arcul cu săgeţi! Fiecare armă poate fi personalizată după bunul plac al jucătorului, oferindu-i acestuia o gamă variată de muniţii şi accesorii pe care le poate folosi în avantajul său.

Acţiunea jocului se petrece, asemenea jocului precedent, în New York. Însă nu vă aşteptaţi la aceleaşi peisaje din Crysis 2 – între timp totul s-a degradat considerabil datorită unei crize fără precedent care a dus la evacuarea completă a oraşului. Acest lucru a permis mamei-natură să-şi pună amprenta pe oraşul care altădată era un simbol al libertăţii. Aşadar, avem de-a face cu un New York predominant verde, care mai degrabă se aseamănă cu o junglă în mijlocul civilizaţiei, producătorii combinând oarecum în acest fel mediile din Crysis 1 şi 2.

Crysis 3

Grafic vorbind, Crysis 3 este un fel de demonstraţie pe viu a ceea ce se poate obţine utilizând motorul grafic CryEngine 3 de la Crytek.  Umbrele, reflexiile, particulele şi vestitele lens flare şi motion blur promovate de seria Crysis sunt redate la o calitate excepţională, ce-i conferă jocului un stil grafic specific şi fantastic, care creează o conexiune între jucător şi mediul înconjurător virtual.

Desigur, pentru a profita la maximum de calitatea grafică a jocului, trebuie să deţineţi nişte componente hardware destul de potente tehnologic. Pe de altă parte, jocul arată destul de bine chiar şi în setări low-medium,  care permit rularea cursivă chiar şi pe sisteme modeste, de acum 2-3 ani.

Crysis 3

Sunetul jocului se remarcă printr-o calitate şi fidelitate înaltă, lucru care era de aşteptat având în vedere echipa de producţie şi bugetele folosite pentru realizarea acestui joc.

Intrând în zona de multiplayer, Crysis 3 se prezintă mai competitiv ca oricând. În primul rând trebuie menţionat că în acest mod performanţa jocului (măsurată în cadre pe secundă) creşte considerabil fără să afecteze foarte mult partea vizuală a experienţei.

Crysis 3

Poate cel mai interesant mod multiplayer din Crysis 3 este modul Hunter, unde fiecare rundă începe cu doi jucători în echipa Hunter, formată din extratereştri invizibili, rapizi şi înarmaţi cu un arc cu săgeţi, cu care trebuie să vâneze echipa de soldaţi CELL naufragiaţi. În cazul în care un Hunter ucide un CELL, acesta va fi reînviat sub formă de Hunter. Runda este câştigată de echipa Hunter dacă toţi soldaţii CELL au fost ucişi. Echipa CELL poate câştiga doar dacă cel puţin un membru CELL supravieţuieşte până la finalul timpului alocat rundei.

Per total, impresia lăsată de Crysis 3 este aceea a unui titlu de buget mare, care parcă totuşi nu îşi mai surprinde atât de mult audienţa. Chiar dacă reţeta de shooting funcţionează în continuare, cred că ar fi fost nevoie de ceva mai mult pentru ca acest joc să ceva mai mult decât un „shooter de weekend”.

Crysis 3

• calitatea grafică
  • personaje bine conturate