RAGE – un nou trailer şi detalii oferite de John Carmack

| 05.08.2011
RAGE – un nou trailer şi detalii oferite de John Carmack

În cadrul QuakeCon 2011, un eveniment dedicat
în întregime jocurilor Bethesda şi id Software, a fost prezentat
un nou trailer pentru RAGE,
cea mai nouă creaţie a studioului texan, ce urmează a fi lansată în
această toamnă.

De asemenea, programatorul de legendă de la id Software –
John Carmack – a oferit câteva explicaţii despre
tehnologia din spatele lui RAGE şi modul în care aceasta a fost
adaptată pentru acest joc. Spre deosebire de alţi producători, care
se rezumă la a evidenţia punctele forte ale jocurilor lor,
Carmack a fost cât se poate de onest în ceea ce priveste
slăbiciunile actualului proiect id Software
:
RAGE încă are probleme cu încarcarea
texturilor
atunci când jucătorul schimbă rapid perspectiva
din care priveşte nivelul, s-au făcut destule compromisuri
grafice pentru a putea adapta jocul pentru console

(reducerea drastică a calităţii texturilor pe Xbox 360, folosirea
unor algoritmi de compresie exotici în cazul PlayStation 3) şi
nu s-a pus atât de mult accentul pe fidelitatea grafică,
cât pe menţinerea unui framerate stabil de 60FPS
. Acest
obiectiv s-a dovedit a fi o problemă chiar şi pentru versiunea de
PC a jocului, Carmack lucrând în acest moment la optimizări
suplimentare, care vor fi implementate în joc prin intermediul unor
update-uri ulterioare. De asemenea, Carmack a recunoscut că
texturile din RAGE nu arată grozav atunci când sunt privite din
apropiere
, existând posibilitatea ca, pe viitor,
să fie lansat un update cu texturi de rezoluţii mult mai
înalte pentru PC
.

Nu în ultimul rând, o dată cu apariţia pe piaţă a lui
RAGE, vechiul motor grafic id Tech
4
(DOOM3, Quake Wars: Enemy Territory, Prey, Quake 4,
Brink) va fi oferit în regim open
source
, prin intermediul licenţei GNU General Public
License. RAGE va fi lansat pe 7 octombrie 2011,
pentru PC, Xbox 360 şi PlayStation 3.