FIFA 13 – primele imagini şi detalii

| 08.05.2012
FIFA 13 – primele imagini şi detalii

Nici nu a apărut bine add-on-ul UEFA Euro 2012 pentru FIFA 12 şi EA Sports deja oferă primele detalii şi imagini din viitorul FIFA 13. În cadrul unui eveniment ce s-a desfăşurat la Londra, David Rutter, producătorul jocului, a prezentat cele cinci mari îmbunătăţiri pe care FIFA 13 le va aduce faţă de predecesorul său.

First Touch Control va afecta modul în care fotbaliştii pot prelua pasele venite de la coechipieri. Factori precum puterea şi viteza pasei, înălţimea la care este trimisă mingea sau abilităţile tehnice ale jucătorului vor determina dacă preluările vor fi sau nu executate cu succes.

Player Impact Engine va fi la rândul său îmbunăţit pentru FIFA 13. Toate animaţiile nerealiste care aveau loc la ciocnirile dintre fotbalişti au fost eliminate, fiind adăugată o serie nouă de zone ale corpului ce vor fi afectate de motorul fizic al jocului (precum şoldurile sau pieptul).

În FIFA 12, se putea dribla doar prin schimbarea direcţiei de deplasare a fotbalistului controlat. Graţie noului Complete Dribble, acest lucru nu va mai fi posibil în FIFA 13.

FIFA 13

Prin intermediul noului sistem Tactical Free-Kicks, a fost schimbat modul în care se vor executa loviturile libere. Până la trei jucători se vor putea strânge în jurul balonului, dezorientând sau enervând apărarea şi portarul advers. Se va putea simula un şut direct către poartă şi, în ultimul moment, schimba direcţia loviturii către un coechipier care se desprinde din zid. Nici organizarea apărării nu va fi trecută cu vederea: se poate opta pentru un zid format din mulţi jucători, sau, dimpotrivă, un singur jucător poate fi trimis să blocheze lovitura liberă a adversarului.

Attacking AI va modifica comportamentul jucătorilor de atac controlaţi de computer. Aceştia vor fi capabili să calculeze rute de deplasare mai eficiente, vor putea anticipa pasele în adâncime ale coechipierilor şi vor încerca, pe cât posibil, să evite ieşirile la offside ale fundaşilor adverşi.

Rutter a mai menţionat câteva adăugiri pe care ar vrea să le realizeze în FIFA 13: noi tipuri de pase, noi animaţii pentru portari, comportament îmbunătăţit al arbitrilor şi modificarea animaţiilor publicului pentru a reda cât mai bine atmosfera de la un meci de fotbal contemporan. Nu în ultimul rând, graţie tehnologiei Dimensional Imaging, grafica lui FIFA 13 va fi superioară jocurilor anterioare din serie.

Până la noi detalii despre FIFA 13, vă lăsăm în compania primelor imagini din joc, pe care le puteţi admira în galeria ataşată.