The Dark Pictures Anthology – Man of Medan Preview exclusiv: naufragiaţi pe vaporul bântuit

Autor: Cosmin Aionita | 11.07.2019

Groaza a creat, mai tot timpul, fascinaţie în rândurile publicului, genul horror fiind unul dintre cele mai gustate, fie că vorbim de romane, filme sau, mai nou, jocuri video. Ajutaţi şi inspiraţi de precedentul lor hit de pe PS4 – Until Dawn –, cei de la Supermassive Games au hotărât să meargă în continuare pe această cărare şi să exploreze mai multe subiecte şi legende urbane horror în cadrul unei noi serii de jocuri: The Dark Pictures Anthology. Iar primul titlu al acestei antologii, Man of Medan, urmează să-şi facă apariţia chiar la sfârşitul lunii viitoare.

În întâmpinarea acestei lansări, publisher-ul Bandai Namco Entertainment ne-a invitat la un eveniment special, ţinut în oraşul german Hamburg, unde, la bordul unei ambarcaţiuni, am avut ocazia de a încerca The Dark Pictures Anthology – Man of Medan şi de a vedea ce diferenţiază acest titlu de jocurile anterioare ale celor de la Supermassive Games. De ce la bordul unei nave? Pentru că Man of Medan, primul titlu din seria The Dark Pictures Anthology, va spune povestea vaporului bântuit Ourang Medan, naufragiat în anii ’40, al cărui echipaj ar fi murit în condiţii misterioase.

The Dark Pictures Anthology – Man of Medan

The Dark Pictures Anthology – Man of MedanThe Dark Pictures Anthology – Man of Medan

Şi, în cel mai pur stil Until Dawn, legenda ambarcaţiunii bântuite va fi relatată din perspectiva unui grup de tineri, aflaţi într-o vacanţă exotică, cu scufundări în căutare comori uitate de lume şi, de ce nu, distracţie cu o bere şi grătar în largul oceanului. Ca gameplay şi abordare generală, Man of Medan va fi, astfel, foarte familiar celor care au trecut deja prin Until Dawn sau prin creaţiile recente ale Quantic Dream (Heavy Rain, Beyond: Two Souls sau Detroit: Become Human) sau seriile defunctului studio Telltale Games.

Jucătorii vor împinge povestea mai departe printr-o serie de decizii, multe dintre acestea având darul de a schimba complet firul evenimentelor, producătorii promiţând, pentru Man of Medan, cel mai complex astfel de scenariu din câte au realizat până acum, cu cele mai multe posibilităţi narative. În total, Tom Heaton, regizorul jocului, promite că povestea din The Dark Pictures Anthology – Man of Medan va putea fi dusă la bun sfârşit în aproximativ 4 – 5 ore. Deloc rău, având în vedere că vorbim despre un titlu cu rejucabilitate sporită (povestea poate lua direcţii complet diferite, personajele principale pot muri sau supravieţui etc.) şi că Man of Medan va fi comercializat, din start, la preţul redus de numai 30€.

Totuşi, adevărata noutate pe care Supermassive Games şi-a propus să o aducă odată cu The Dark Pictures Anthology – Man of Medan este introducerea componentei multiplayer. Şi, având în vedere că avem de-a face cu un joc bazat în principal pe expunerea atentă a unui fir narativ variabil, producătorii nu au avut o sarcină uşoară. Astfel, s-a optat pentru două moduri de a aborda povestea din Man of Medan în mai mulţi jucători: Movie Night şi Online Co-op Story.

Movie Night este ceva mai direct, desfăşurându-se local pe aceeaşi consolă (sau PC), folosind acelaşi controller. Pot participa până la cinci jucători, fiecare preluând atribuţiile şi deciziile aferente unuia dintre cei cinci eroi principali ai jocului. Când segmentul jucat alături de un personaj se termină, controllerul este cedat următorului jucător şi tot aşa. Astfel, cei (până la) cinci participanţi la joc pot experimenta, împreună, întreaga poveste din Man of Medan.

Modul cooperativ online este diferit, fiind conceput pentru a fi abordat în doi jucători. Aceştia vor interpreta câte doi membri ai distribuţiei, ce vor varia de la scenă la scenă. Într-o manieră oarecum asemănătoare cu ce întâlneam şi în titlul co-op A Way Out, cei doi nu vor fi forţaţi să stea în acelaşi locuri sau să rezolve aceleaşi puzzle-uri. Spre exemplu, în prima oră şi jumătate a jocului au existat numeroase situaţii în care cele două personaje controlate se aflau în locaţii complet diferite, îndeplinind obiective separate. Din păcate, există şi scene în care cei doi eroi conversează între ei, sau unul dintre jucători este nevoit să aştepte decizia celuilalt, aceste momente fiind oarecum ciudate, stânjenitoare într-o anumită măsură, cu cadre lungi şi plictisitoare, în care povestea este fragmentată într-o manieră deranjantă. Pe de altă parte, prin acest mod de joc cooperativ, veţi avea ocazia să experimentaţi unele scene complet diferite faţă de ceea ce puteţi întâlni în modul de joc tradiţional single player.

O constantă va fi însă apariţia unui personaj misterios – The Currator –, care va trage multe sfori în cadrul poveştii, producătorii promiţând că acesta va deveni o prezenţă constantă şi în cadrul viitoarelor jocuri ale seriei The Dark Pictures Anthology. Alte apariţii pe care jucătorii care au trecut deja prin Until Dawn (sau prin mai noul Hidden Agenda) le vor recunoaşte sunt cele ale unor actori pe care i-am întâlnit deja în aceste precedente jocuri ale celor de la Supermassive. Bineînţeles însă că vom avea parte şi de nou-veniţi, unii dintre ei destul de cunoscuţi, cum ar fi actorul Shawn Ashmore, care şi-a mai făcut apariţia şi în jocul Quantum Break de la Remedy Entertainment.

Iar aceştia arată parcă mai bine ca niciodată, feţele personajelor şi mimica acestora fiind una dintre cele mai reuşite şi autentice pe care le-am văzut până acum. De altfel, pentru seria The Dark Pictures Anthology, Supermassive Games a ales să folosească Unreal Engine 4, această tehnologie permiţându-le să adapteze jocurile pentru toate platformele vizate. În rest, aş îndrăzni să afirm că grafica este mai degrabă funcţională decât foarte avansată, existând mai multe instanţe în care unele texturi se încărcau cu o întârziere deranjantă. Bineînţeles, versiunea pe care am putut-o testa (pe PS4 Pro) nu era cea finală, producătorii promiţând că aceste neajunsuri vor fi corectate până în momentul lansării, programată pentru sfârşitul lunii august. Şi-au mai făcut apariţia şi câteva scăderi de framerate evidente, însă nimic grav luând în considerare “profilul cinematic” al jocului.

Astfel, The Dark Pictures Anthology – Man of Medan pare a fi un joc al cărui succes (critic şi, de ce nu, comercial) depinde de povestea sa şi de modul în care multiplele fire narative vor reuşi (sau nu) să capteze atenţia jucătorilor. Meritul producătorilor este că au acordat atenţie suplimentară acestui aspect, implementând şi moduri diferite de a gusta acest fir narativ, în mai mulţi jucători, cu elemente specifice fiecărui participant la joc.

De altfel, inovaţia în cadrul genului horror pare să fie o prioritate pentru Supermassive Games, atât Tom Heaton, regizorul lui Man of Medan, cât şi Pete Samuels, CEO al studioului, avertizându-ne ca următorul titlu din The Dark Pictures Anthology va fi o surpriză totală, complet diferită faţă de Man of Medan sau Until Dawn. Mai mult, cei de la Supermassive intenţionează să lanseze câte două jocuri The Dark Pictures Anthology în fiecare an, producătorii şi publisher-ul Bandai Namco fiind concentraţi însă, la această oră, pe Man of Medan. Rămâne de văzut dacă misterioasa poveste a vaporului bântuit va justifica continuarea acestei serii.

The Dark Pictures Anthology – Man of Medan va fi lansat pe 30 august 2019, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC.