Atelier Sophie 2 The Alchemist of the Mysterious Dream Review: același alchimist, cu rețete mai sofisticate

Autor: Cosmin Aionita | 24.03.2022

Deși sărbătorește aniversarea de 25 ani, seria de jocuri video Atelier, dezvoltată de studioul Gust, nu este tocmai bine cunoscută pe meleagurile românești. Când vine vorba de titluri anime suntem mai familiari cu Naruto sau Dragon Ball, deși jocul dedicat aventurilor tinerelor alchimiști are tradiții mult mai adânci. Cel mai nou episod – Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream –  se prevestește a fi începutul unei noi trilogii misterioase, adresate fanilor îndrăgostiți de jocurile de inspirație orientală.

Atelier Sophie 2

Sophie în Țara Minunilor

Gurile rele ar putea acuza dezvoltatorii de la Gust că aproape an de an revin cu același joc îmbrăcat în haine mai dichisite. Adevărul este însă că, deși rețeta de bază nu se schimbă, fiecare episod nou al seriei Atelier aduce îmbunătățiri la nivel de gameplay și destul conținut nou care să justifice lansarea unui titlu nou. Comunitatea de fani, nu cea mai numeroasă, dar cu atât mai pasionată, se aștepta ca episodul de anul trecut Atelier Ryza 2 să încheie o epocă, dar producătorii jocului ne-au surprins cu o nouă aventură a lui Sophie, care continuă debutul din 2016.

Atelier Sophie 2

Evenimentele din Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream continuă din punctul în care cei familiari cu seria și-au luat adio de la eroină. Sophie părăsește Kirchen Bell mânată de dorința de a deveni un alchimist adevărat, dar mai ales pentru a aduce la viață prietena ei cea mai bună, pe Plachta. După o recapitulare scurtă a evenimentelor, secvențele introductive ne pun față în față cu un arbore misterios, care va deschide un portal către o altă lume.

Pe parcursul jocului, Sophie va fi eroul principal, va trebui să deslușească misterele lumii străine în care a aterizat și s-o găsească pe prietena ei Plachta. Cei familiarizați cu seria știu că se pot aștepta la o poveste stufoasă, spusă în special prin scene intermediare cu o durată ce-ți permite să faci un bol de floricele și să te uiți ca la episodul unui serial. Nu lipsesc nici eroii secundari, care își fac apariția la fel de brusc în echipa ta precum își iau și adio. Producătorii au încercat să introducă mai mult dinamism, în special la începutul jocului, încercând să te familiarizeze nu doar cu mecanicile jocului, dar și cu o sumedenie de personaje, care mai de care mai pestrițe.

Atelier Sophie 2

Alchimist de mic

Per ansamblu, noua poveste are mult mai multe elemente fantastice decât episoadele din trecut, dar se potrivește ca o mănușă cu stilul jocului. Dincolo de acest aspect, Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream rămâne un JRPG tradițional, care reîmprospătează rețeta bine-cunoscută a seriei prin adăugarea de elemente de gameplay noi. Prima schimbare majoră va fi lumea jocului, Erde Wiege fiind mult mai încăpător decât Kirchen Bell. La fel ca în episodul anterior orașul este plin de viață și NPC-uri, multe dintre aceștia oferind misiuni secundare. Pe lângă comercianți și hangii, locurile speciale din oraș se leagă de poveste și, într-un fel sau altul, sunt implicate în aventurile lui Sophie.

Atelier Sophie 2

Gameplay-ul în continuare se bazează pe explorarea lumii, creșterea în nivel, îmbunătățirea abilităților în urma luptelor și un sistem de crafting izvorât din abilitatea alchimiștilor de a sintetiza diferite materiale și obiecte. Jocul conține din nou nenumărate rețete care necesită în primul rând materii prime adunate de eroină în Erde Wiedge. Fie că vorbim de ciuperci, flori sau alte materiale lăsate în urmă de oponenții înfrânți, acestea au un rol important în economia jocului. Cele mai puternice obiecte pot fi obținute doar prin alchimie, astfel va exista un du-te-vino constant între diferitele zone din joc și căldarea din atelierul alchimistului. O noutate este faptul că, în cel mai nou episod, nu doar Sophie, ci și Plachta își poate pune la încercare abilitățile în combinarea materialelor.

Harta este imensă și vei avea de diferitele obiecte noi pentru a deschide accesul la noi și noi zone. Datorită dimensiunii jocului și numărului foarte mare de obiecte, este destul de ușor să te pierzi și să te simți copleșit de nenumăratele sarcini mici și mari cu care ești bombardat. Se simte că jocul se adresează în primul rând fanilor seriei, reușind să acomodeze doar parțial nou-veniții. La lista de lucruri de îmbunătățit se adaugă și ritmul jocului. Deși aproape în orice moment te poți întoarce în atelierul de alchimist, drumul de întoarcere la zonele mai avansate este anevoios. Există niște cristale care pot fi folosite ca puncte de fast travel, dar acestea nu sunt tocmai abundente sau ideal plasate.

Atelier Sophie 2

Un joc pentru fanii seriei

Din punct de vedere grafic avem de-a face cu plusuri si minusuri. Pe de o parte stilul artistic al jocului este unul caracteristic animațiilor japoneze, cu personaje feminine care încearcă să echilibreze drăgălășenia și ținutele de sex simbol, în orașe și clădiri deosebit de detaliate. Spațiile deschise pierd puțin din nivelul de detaliu, dar vei fi prea preocupat să te minunezi de oponenți ca să-ți dai seama. Pe de altă parte motorul grafic își arată limitările, astfel Atelier Sophie 2 nu arată tocmai current gen. Din punct de vedere acustic, jocul îi favorizează pe puriștii titlurilor japoneze, aceasta fiind singura limbă vorbită de personaje, engleza fiind disponibilă doar sub formă de subtitrări.

Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream este fără dar și poate un joc destinat fanilor seriei, dar, în același timp, reprezintă și cel mai bun punct de pornire pentru cei care vor să intre în această lume și să se familiarizeze cu toate poveștile adunate de-a lungul unui sfert de secol. Modificările mici și mari vor fi apreciate în special de veteranii seriei, dar ele fac acest episod să fie cel mai accesibil dintre toate, fără să afecteze personalitatea bine definită a jocurilor celora de la Gust.

Atelier Sophie 2
  • modificări mici și mari pentru o experiență mai bună
  • lume de joc imensă