Kirby’s Return to Dream Land Deluxe Review: gumă de (re)mestecat

Autor: Cosmin Aionita | 05.04.2023

Personajul Kirby are o dinamică de tip roller coaster în diferitele jocuri în care apare. Uneori este un ghem, care seamănă cu o gumă mestecată, de culoare roz, alteori o mașină de luptă puternică sau își pune masca unui hamster. Spre exemplu, putem spune că jocul Kirby’s Dream Land 2 a reprezentat, la vremea sa, o adevărată evoluție a acestei francize. Anul trecut a fost marea sărbătoare aniversară a lui Kirby, care a adus atât unul dintre cei mai îndrăzneți pași înainte ai lui Kirby vreodată, reprezentat de Kirby and the Forgotten Land. Și iată că acum am primit Kirby’s Return to Dream Land Deluxe, o remasterizare pentru Nintendo Switch a unui joc precedent din serie.

Varianta Deluxe a unui joc mai vechi

Kirby a fost conceput pentru a fi desenat cu ușurință de copii, un balon din gumă de mestecat, iar tatăl său spiritual – Masahiro Sakurai – cred că fix la asta s-a gândit, să fie un personaj ușor de mâzgălit pe caietele de la școală. A prins imediat, de peste 30 de ani, iar Kirby a intrat în istoria modernă a gaming-ului, face parte din pop-art, dar, din păcate, e departe de nivelul Pokemon, Mario sau Zelda.

Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

Return to Dream Land, sosit inițial în 2011, nu a fost foarte bine primit, fiind lansat pe Wii la finalul ciclului de viață al consolei. Jocul nu este rău, dar luptele, de obicei un punct culminant al titlurilor Kirby, sunt dezamăgitoare și ușoare. Însă Kirby are multe abilități, care umplu ecranul cu o explozie de culoare, transformându-l pe erou în orice, de la un uriaș mânuitor de sabie până la un vrăjitor cu aspect adorabil de furios.

Cu vizitatorul extraterestru al lui Kirby, Magalor, jocul capătă aspecte noi, înveți abilități, descoperi noi niveluri, plus joculețele din parcul de distracții, unde câștigi bilete și te poți destinde lejer. Return to Dream Land se simte ușor și distractiv. În multiplayer este mult mai distractiv, dar după escapadele fermecător de inventive inspirate de Super Mario Odyssey din Forgotten Land, revizitarea acestei ere din istoria lui Kirby nu mai prezintă atâta atractivitate.

Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

Ce aduce nou

Bine, dar ce găsim în varianta Deluxe pentru Switch? Ai o grămadă de niveluri noi, niște inamici, să nu le zic boși, foarte colorați și, mai mult ca niciodată, un stimulent pentru a avea un prieten/membru al familiei să joace cu tine, pentru că e clar că l-au gândit pentru co-op și multiplayer. Ah, și un număr incredibil de minijocuri, pentru că poți exersa tragerea la țintă sau îți împingi prietenii cu mașinuțele pe un circuit, să cauți cărți, lovești baloane și multe, multe altele.

Return to Dream Land Deluxe aduce noutăți în ceea ce privește actualizările vizuale. Deoarece Wii nu a fost cel mai puternic dispozitiv de pe piață, este grozav să vezi o grafică colorată și mai detaliată care să încapsuleze tot ceea ce este Kirby, foarte roz, foarte animat și foarte săltăreț, deși n-ai crede, la cât de grăsuț este. Este o sărbătoare vizuală de concepte și de personaje drăguțe și design-uri prostești. Captivant aș zice, fără a fi copleșitor.

Peisajele, care se încadrează toate în universul Kirby (pădurile, peșterile, unele plaje, magma) aduc împreună cu ele un anumit farmec pentru a ajuta jucătorii să-și găsească nivelurile preferate. Din punct de vedere estetic, poate că este chiar mai relevant decât a fost The Forgotten Land: oricât de interesantă era atmosfera post-apocaliptică, în cele din urmă nu se simțea ca un joc Kirby așa cum îl cunoșteam noi. Fiind o extensie naturală a jocurilor originale Kirby, actualul Return to Dream Land Deluxe este în concordanță cu ceea ce știam despre ghemul roz de la începutul său și cum a evoluat în mod natural.

Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

Epilogul lui Magolor

În sfârșit, în „noul” joc se află Epilogul lui Magolor, un bonus post-joc în care poți juca drept vrăjitorul extraterestru, blocat în propria sa mică aventură secundară. Aici lucrurile devin puțin „sticky”, pentru că mi-a plăcut foarte mult secțiunea lui Magolor, aceasta dovedind mult potențial ca un joc secundar propriu. Ideea ca Magolor să-și recâștige, încet, arsenalul incredibil de puteri (pe care jucătorii pot să-l vadă puțin în lupta finală cu inamicii), pe măsură ce călătorești, este foarte distractivă.

Este aproape ca un concept adiacent Metroidvania, fără a fi nevoie de explorare, doar o acțiune normală de defilare în 2D. Este bine construit și se simte ca o extensie naturală a Return to Dream Land, ceea ce este fantastic, având în vedere că baza reprezintă o expediție veche de peste zece ani. Evoluția lui Magolor, de la un personaj secundar neajutorat la un răufăcător inadvertent și, în cele din urmă, erou îndrăzneț, este una satisfăcătoare și aproape că îmi doresc ca aceasta să fie transformată într-o entitate complet separată cândva.

Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

Să-l luăm sau nu?

Return to Dream Land Deluxe pare că reunește mai multe produse într-un singur joc, dar aș prefera ca misiunea lui Magolor să fie disponibilă separat. Și asta pentru că Dream Land Deluxe nu “face” mai mult de 40 de euro, eventual cu opțiunea de a cumpăra DLC-ul cu Magolor separat. Dar ne-am reamintit ce poate Kirby și, cine știe, poate următorul „nou” joc Kirby va fi și mai agreabil. Da, varianta Deluxe este drăguță, distractivă și te poate ține ocupat în timpul liber, doar că jocul își supraevaluează puțin propria valoare în acest moment. Mai bine  așteptați o reducere!

Kirby’s Return to Dream Land Deluxe
  • epilogul lui Magolor este peste așteptări
  • tărâmul Magoland, cu multe activități din care să alegeți