Master Detective Archives RAIN CODE Review: crime rezolvate în stil JRPG

Autor: Cosmin Aionita | 18.07.2023

Master Detective Archives: RAIN CODE se vrea un joc de tip de aventură, mister, fantezie întunecată, dezvoltat de studioul Too Kyo Games. Are legătură 100% cu seria video Danganronpa, pe care o găsiți pe toate platformele, de la PC până la Switch și chiar pe sistemele Android și iOS. Evident, Rain Code are multe elemente similare francizei Danganronpa.

Master Detective Archives RAIN CODE

Corporația te vrea amnezic

Master Detective Archives: RAIN CODE se desfășoară într-un oraș unde plouă non-stop, stilul dark-fantasy pe care l-ați văzut și-n recentul Ghostwire Tokyo. Orașul se numește Kanai Ward, plin de crime nerezolvate și mistere. Noroc cu Organizația Mondială a Detectivilor, ce acționează tot la nivel de multinațională japoneză și care își trimite cei mai buni detectivi în oraș pentru a găsi și a opri tranzacțiile rău intenționate ale Corporației Amaterasu, care stăpânește tot în orașul ploios.

Imediat facem cunoștință cu Yuma Koko Head, protagonistul nostru și stagiarul amnezic, care, împreună cu un grup de detectivi veterani, este urcat într-un tren. În timp ce Yuma nu își amintește nimic din trecutul său sau cum a ajuns în tren, schimbă câteva discuții cu cei cinci colegi, unul mai dubios decât celălalt, dar care se laudă cu super-puteri, și se trezește în mijlocul crimelor. Toți cei prezenți în tren mor suspect, arși, iar de aici pleci în misiunea de a afla cine este criminalul. Trebuie să aveți un pic de răbdare: în toate aceste jocuri japoneze de tip adventure știți că dialogul poate deveni foarte plictisitor, dar este util. Așa că înarmați-vă cu multă răbdare.

Master Detective Archives RAIN CODE

Un Shinigami la limita eroticului

Pe lângă crime, Yuma întâlnește un shinigami, un zeu al morții în mitologia japoneză (dacă ați văzut Death Note, sunteți deja familiari cu acest termen). La început, shinigami arată ca un Kirby mov, drăgălaș, dar imediat ia chip feminin, la limita eroticului, așa cum le place japonezilor, implicând o tentă sexuală tipică jocurilor din Țara Soarelui Răsare.

De aici începe o adevărată nebunie: dacă sunteți nou în acest tip de jocuri, veți avea mari surprize; de fapt, nu veți înțelege ce aveți exact de făcut. Bine, nu este atât de dificil, pentru că fiecare eroare vă întoarce la repetarea scenei până veți reuși, iar aici se pierde din provocare. Dar pot afirma că este unul dintre cele mai captivante moduri pe care le-am văzut într-un joc de a rezolva crime. V-am spus, aveți răbdare vreo 2-3 ore până cu adevărat “intrați în pâine”, să înțelegeți și să vi se explice lumea. După primele trei ore, te trezești cu toate elementele de investigație a crimelor în stil Danganronpa și te descurci. În fiecare capitol vor apărea niște adversari enervanți, ale căror argumente legate de crime trebuie distruse cu contraargumente în joculețe de tip Quick Time Event.

Master Detective Archives RAIN CODE

Labirintul Misterului, replică din Danganronpa

Decorurile, personajele și povestea lui sunt impresionante și aproape la nivelul predecesorului său spiritual, Danganronpa. Povestea începe macabru, apoi se dezvoltă excelent, pe măsură ce jucătorii se confruntă cu crime mai bizare și misterioase de rezolvat, întâlnesc multe personaje ciudate și explorează orașul ploios Kanai Ward pentru a afla mai multe despre facțiunile sale. Dacă ați dezvoltat de mici pasiuni pentru scrierile Agathei Christie, vă place să puneți cap la cap misterele unei crime, atunci Rain Code este exact ceea ce căutați, pentru că are acest tip de “slow cook”.

Pentru a rezolva misterele, va trebui ca jucătorii mai întâi să investigheze împrejurimile lor și tot ceea ce este de interes pentru a obține ceea ce Rain Code numește chei de memorie, de care veți avea nevoie pentru a rezolva întregul caz. După ce ați investigat, veți petrece ceva timp în Labirintul Misterului (Mystery Labyrinth), o temniță ciudată și fantastică, de tip Andy Warhol după o lună în Japonia, folosită pentru a aprofunda cazul specific și, ocazional, pentru a primi îndrumări de la shinigami în forma ei umană și foarte atrăgătoare. Labirintul găzduiește mai multe segmente, inclusiv mecanica replică de luptă în stil Danganronpa, în care personajele trebuie să folosească cheile de memorie dobândite de-a lungul investigației pentru a replica și a contrazice minciunile și erorile lor. De data aceasta, totuși, va trebui să evitați atacurile adversarului, altfel o luați de la capăt.

Master Detective Archives RAIN CODE

Ce facem când nu investigăm?

Pe lângă povestea excelentă, Master Detective Archives: RAIN CODE oferă și o serie de misiuni secundare, dar care nu au nimic profund și sunt foarte-foarte slabe și cam degeaba. Explorarea orașului Kanai Ward este inestetică de cele mai multe ori, pentru că pare că-ți repetă aceleași decoruri, în ciuda unei coloane sonore excelente.

Grafic, jocul nu se prezintă foarte bine, cu modelele și imaginile generale de o calitate îndoielnică, la rezoluție mică de tot, cu o nuanță ciudată de gri, care face ca aspectul lor să arate inestetic, să pară low cost. Este păcat, deoarece jocul are un stil artistic promițător, culorile sunt vibrante și se potrivesc cu tema, iar multe dintre ținutele personajelor sunt superbe. Veți vedea și personaje care arată bizar și dezamăgitor, dar prea puține. La capitolul performanță, fiind un joc exclusiv pe Switch, nu cred că treci de 30fps, însă ia notă mare pentru că nu am întâlnit nici măcar un bug sau alte probleme de optimizare.

Master Detective Archives RAIN CODE

Drept concluzie, Master Detective Archives: RAIN CODE este suficient de plăcut și destul de ambițios, cu o poveste foarte bună, o estetică în mare parte lăudabilă și elemente de joc distractive. Nu este un joc pe care l-aș recomanda tuturor, dar cel puțin oferă o experiență captivantă atât pentru fanii misterului, cât și pentru înfocații Danganronpa.

Master Detective Archives RAIN CODE
  • povestea convingătoare
  • personaje simpatice