Tekken 8 Review: de neratat pentru fanii seriei

Autor: Cosmin Aionita | 26.03.2024

În ciuda faptului că Tekken 8 nu a fost lansat decât pe consolele de generație actuală și PC, putem spune că rămâne un “joc legacy”. Mai exact, cei care au trecut prin titlurile precedente din serie vor recunoaște nu doar majoritatea personajelor, ci și mare parte din mișcările speciale ale acestora. Astfel, atunci când începi prima oară să “iei la puricat” un personaj din Tekken 8, totul va merge foarte repede dacă ai mai jucat vreun titlu anterior din serie, mai ales Tekken 7.

Tekken 8

Gameplay familiar, însă cu elemente noi

Mecanicile de bază au rămas la fel: sistemul de mișcare în 3D permite executarea de pași laterali, dar și dash-uri înainte și înapoi, accentul fiind pus pe blocarea atacurilor inamicului și „pedepsitul” (punishing) acestuia, atunci când se ivește ocazia. De cele mai multe ori, această operațiune implică executarea unor manevre care lansează adversarul în aer, permițând executarea unor combo-uri care îl mențin în aer (juggle combos), pentru a-i aplica cât mai mult damage posibil.

Totuși, în Tekken 8 își fac apariția și două mecanici de joc noi, foarte importante. Prima este legată de viața care poate fi recuperată. În anumite situații (atacuri mari, atacuri care provoacă damage chiar și când sunt blocate, atacuri absorbite de alte atacuri sau în cazul damage-ului primit în timpul unui combo), jucătorul va putea recupera o parte din damage-ul încasat. Această recuperare se poate obține atacând adversarul, jocul motivându-te astfel să fii cât mai ofensiv și să preiei mereu inițiativa. Pâna acum, titlurile seriei Tekken erau mai degrabă „defensive”, iar acest nou sistem ar putea motiva jucătorii să își schimbe complet stilul de abordare a luptelor.

Tekken 8

A doua mecanică nouă este sistemul de Heat. Acesta reprezintă un mod special de care beneficiază toate personajele și care poate fi activat în mai multe moduri: prin executarea anumitor mișcări sau a combinației Right Punch + Left Kick (care poate fi atribuită unui singur buton). Fiecare rundă începe cu o bară completă de Heat, iar acest mod poate fi activat oricând. Odată activat, personajul lovește cu mai mult damage adversarii care blochează (chip damage), recuperează mai multă viață pierdută atunci când atacă și are acces la lovituri noi sau la prioprietăți noi ale loviturilor speciale deja existente, precum și la un combo finisher nou. Iar, pentru că poate fi activat oricând, acest mod Heat poate fi utilizat și atunci când ai un avantaj în ofensivă, dar și când încerci să recuperezi pe finalul unei runde. De asemenea, datorită faptului că fiecare personaj poate folosi Heat în mai multe moduri, poți lua mai multe decizii în funcție de situație, în încercarea de a obține victoria.

Totuși, impactul pe termen lung al acestei mecanici Heat s-ar putea să nu fie cel așteptat. Sunt destule personaje cu foarte multă putere ofensivă, care acum vor deveni și mai greu de înfruntat. În schimb, aceste mecanici noi, împreună cu ușurința de a executa anumite tehnici „de finețe”, pot ajuta jucătorii noi să treacă mai repede de nivelul de „începător” și să se distreze mai mult cu toate aspectele jocului. De asemenea, Special style, un mod simplificat de a juca, poate fi activat oricând, în cazul în care un nou-venit este copleșit. Totuși, acest Special style reduce lista de mișcări speciale ale unui personaj doar la cinci opțiuni (din peste 100), nefiind eficient și nici recomandat împotriva unui jucător cu experiență.

În schimb, un element ce trebuie apreciat sunt reluările integrate. Poți revedea atât meciurile tale, cât și cele ale altor jucători pe care îi întâlnești online. De asemenea, poți prelua controlul asupra oricărui personaj dintr-o reluare, pentru a testa combinațiile și strategiile care ar putea funcționa în acele situații.

Tekken 8

Fețe noi în Tekken 8

După cum îi stă bine unui astfel de joc de lupte 1vs1, Tekken 8 nu duce lipsă de personaje noi. Spre exemplu, Victor Chevalier, un agent ONU, interpretat de actorul Vincent Cassell, are o estetică science fiction, folosind în atacuri săbii, un pistol și teleportări, iar narativ fiind legat de multe dintre personajele apărute în titlurile precedente ale seriei.

În schimb, Azucena Ortiz este o luptătoare MMA cu o pasiune pentru cafea, pe care a transformat-o într-o afacere. O abordare tipic japoneză, aparițiile acesteia în poveste fiind foarte amuzante. De asemenea, Reina este o luptătoare misterioasă, cu legături evidente cu clanul Mishima, în special cu Heihachi Mishima.

Tekken 8

Conținut Single player generos

Urmând exemplul recentului Street Fighter 6, dar și al titlurilor din seriile Mortal Kombat și Injustice, Tekken 8 încearcă să ofere cât mai mult conținut single player. Nu lipsește nici campania principală, prefațată de o recapitulare rapidă a evenimentelor precedente. Intitulată The Dark Awakens, această poveste continuă la 6 luni după finalul lui Tekken 7, Kazuya Mishima reușind să îl învingă și să îl omoare pe tatăl său, Heihachi; acum caută să pună stăpânire pe întreaga lume. După o confruntare de proporții epice împotriva lui Jin, Kazuya anunță un nou turneu King of the Iron Fist, miza acestuia fiind soarta națiunilor participante: câștigătorul va fi răsplătit, iar restul țărilor vor fi distruse.

Fără a intra în detalii suplimentare, povestea din Tekken 8 atinge unele cote ale ridicolului nemaiîntâlnite până acum în serie, dar reușește, în același timp, să ofere concluzii pentru firele narative ale mai multe personaje clasice din serie. Sunt multe momente pe care fanii Tekken le vor aprecia, iar confruntarea finală oferă o combinație echilibrată de gameplay și secvențe cinematice, ba chiar și două finaluri posibile, în funcție de rezultat.

Tekken 8

Unul dintre cele mai amuzante aspecte este că fiecare personaj vorbește în limba lui natală, chiar dacă scenele implică dialoguri purtate cu personaje din alte țări. Dar așa a fost mereu în jocurile Tekken, unde până și urșii sau wrestler-ul King comunicau prin răgete și mârâituri, subtitrate însă cu atenție de producători. Pur și simplu face parte din farmecul seriei Tekken, pe care fie îl iubești, fie te enervează și/sau te plictisește.

De asemenea, Character Episodes oferă opțiunea de a parcurge turneul din perspectiva personajului ales, deblocând finaluri specifice pentru fiecare luptător. Majoritatea dintre acestea sunt la fel de ridicole precum am fost obișnuiți în trecut, dar nu mai este nevoie ca jucătorul să parcurgă un întreg arcade mode de 8 lupte și o înfruntare contra unui boss pentru a le debloca.

Apar și două moduri de joc noi pentru serie. Primul dintre acestea este Arcade Quest, asemănător cu World Tour din Street Fighter 6: jucătorul poate crea și controla un avatar, în timp ce călătorește prin săli arcade, învățând mișcările jocului și înfruntând adversari tot mai puternici. Acesta reprezintă un tutorial destul de bun, înainte de a intra în modul Online.

Tekken 8

În plus, trebuie să joci Arcade Quest pentru a debloca celelălt mod nou, Super Ghost Battle. Aici poți înfrunta personaje controlate de CPU, dar bazate pe datele furnizate de alți jucători umani. La rândul tău, îți poți crea propriul „ghost” și poți lupta împotriva lui pentru a-l învăța să se apropie cât mai mult de stilul tău de joc. De asemenea, prin învingerea unor ghost-uri mai dificile ca rank se pot debloca costume suplimentare pentru respectivii luptători.

Iar acestea duc, inevitabil, la opțiunea de a personaliza luptătorii, un veritabil trademark al seriei Tekken. Jocul te recompensează cu foarte mulți „bănuți” in-game, care pot fi folosiți pentru a debloca item-uri de personalizare. Astfel, creațiile pot varia de la impresionanta, la ridicole sau la greu de urmărit pe ecran, însă le oferă jucătorilor o opțiune suplimentară de a-și personaliza experiența de joc online sau offline.

Nu în ultimul rând, Jukebox permite înlocuirea muzicii din joc cu melodii din toate titlurile precedente ale seriei. Și chiar merită, soundtrack-urile acestor jocuri fiind excelente.

Tekken 8

Online robust

Tekken 8 a beneficiat de câteva Closed Network Tests înainte de lansare, ajutând produsul final să aibă o componenta online robustă. Codul de rețea funcționează foarte bine, inclusiv partea de cross-play între platforme, simțindu-se totuși atunci când joci împotriva unui oponent dintr-o regiune mai îndepărtată (Europa vs. America de Nord sau Asia, spre exemplu). De asemenea, rematch-urile online sunt instantanee acum, fiind eliminat loading screen-ul enervant din Tekken 7.

Pe un model similar cu Street Fighter 6, Tekken 8 are acum un battle hub – Tekken Lounge –, unde se poate intra pentru a interacționa cu alți jucători și pentru a accesa toate modurile online: Ranked, Quick Match sau Custom Room. De asemenea, modul Tekken Ball, un preferat al fanilor, este accesibil tot de aici. De asemenea, toate aceste opțiuni sunt disponibile și în meniul principal, dacă nu vreți să interacționați cu partea de Lounge sau avatare.

Tekken 8

Totuși, o problemă peste care am dat pe parcursul testării a fost legată de opțiunea de spectate, atunci când vrei să urmărești meciurile altor jucători din Custom Rooms. Momentan, funcția de spectate funcționează doar pentru primul meci, iar apoi ești întors în Lobby. Totuși, această funcție merge perfect în Lounge, problema apărând doar în camerele private cu alți jucători.

Cu noi mecanici de joc, o accesibilitate sporită pentru începători și conținut generos single player și online, Tekken 8 ar trebuie să reprezinte o opțiune de neratat pentru fanii jocurilor de fighting. Totuși, elementele exagerate, tipic nipone, s-ar putea să nu fie pe placul tuturor jucătorilor.

Tekken 8
  • mecanici de joc noi, unele menite să acomodeze începătorii
  • conținut single player generos