WWE 2K24 Review: un pas înainte pentru o serie atât de hulită

Autor: Cosmin Aionita | 15.04.2024

Ani de-a rândul am tot așteptat un joc de wrestling apropiat de realitate, care să nu-și mai bată joc de fani. Sincer, după câțiva ani de dezamăgiri din partea celor de la 2K, nu prea mai ai nicio așteptare. Când am primit cheia de WWE 2K24 pentru PlayStation 5 am zis: “Stai să vezi ce-i urc pe garduri și dau drumul la căței”, că de câțiva ani e același joc sinistru, plin de bug-uri și de micro-tranzacții.

Doar că n-a fost cazul, întrucât WWE 2K24 este o surpriză extraordinar de plăcută, cu un aer nou, cu Showcase of the Immortals adus la perfecțiune, poveste superbă, dinamică și atâtea opțiuni de a-ți modifica personajele. Anul trecut a fost o dezamăgire, iar gameplay-ul nu promitea mare lucru, însă variata 2K24 este o experiență aproape încântătoare.

WWE 2K24

Din cele mai vechi timpuri și până astăzi…

Nu cred că există vreun om care a prins anii ’90 pe TNT, după ce se dădea stingerea pe Cartoon Network, și să nu fi pierdut nopțile la ceea ce-i spuneam „Catch”. Apoi am văzut că era de fapt WCW Nitro, professional wrestling, apoi am trecut la WWF și WWE, denumirea actuală. Și eram cu toții dați pe spate de poveștile lui Andre the Giant, când se dădeau arhive, apoi în fața blocului cel gras era Yokozuna, iar cel blond și musculos era Hulk Hogan. De fapt, toți eram Hulk Hogan, mai devreme sau mai târziu.

Și așa i-am învățat pe Undertaker, Triple H, Randy Savage, Rey Misterio, Shawn Michaels, The Rock sau Stone Cold Steve Austin. Iar acum, direct în Showcase of the Immortals m-am dus, ca să mă joc cu ei, cel puțin cu Rey Mysterio și Undertaker am rupt ringul. Iar WWE 2K24 te pune în acea postură de a te simți ca-n copilărie, doar că tu-i manevrezi pe luptători. Iar grafica este foarte, foarte bună.

WWE 2K24

Gameplay de knock-out

Noutatea din WWE 2K24 este că, în sfârșit, cerințele fanilor au fost luate în seamă: acum poți arunca de la distanță, din apropiere, cu tot ce-ți vine la mână, scaune, coșciuge, tărgi, scări, uși, bănci. Toate zboară din mâna ta spre fața adversarului, iar multe obiecte se și sparg, cu siguranță că-n modurile multiplayer ați avea și mai multe motive de distracție. Conceptul acesta era așteptat de mulți ani, plus că poți ieși din coșciug, poți să te caftești pe ambulanță, adică toate elementele din galele wrestlingului de astăzi au fost introduse în joc.

Mecanica de aruncare a obiectelor și de folosire a lor produce și elementul distractiv. Vă dau și un exemplu. Eram obosit într-o luptă în My Rise, un alt mod excepțional, și-l aveam pe Rey Mysterio. Pentru a încheia lupta cu un knock out trebuia să mă cațăr pe scară și să sar de pe ea pe adversar. Ideea este că personajul meu era atât de obosit de la acrobații și circotecă, încât de pe scară am căzut ca Johnny Blegul, între ring și scară, ca o cârpă. Cred că am râs 10 minute haotic, iar aici îi dau nota 10 gameplay-ului din WWE 2K24.

WWE 2K24

40 de ani de WrestleMania

În modul My Rise, una dintre povești este legată de plecarea lui Roman Reigns din WWE Universal Championship, pentru a-și încerca norocul la Hollywood. Și asta în punctul în care tu ai construit un personaj puternic, capabil să se bată de la egal la egal cu toate superstarurile din RAW și SmackDown. Și da, modul acesta de poveste dinamică, cu misiuni secundare, era atât de necesar într-un univers lăudat și diversificat precum cel al wrestlingului. Pe lângă campanii, ai toate superstarurile wrestling-ului din ultimii 40 de ani, ai o varietate de moduri, de add-on-uri, nu mai vorbesc de îmbrăcăminte și alte elemente personalizabile.

Anul acesta, Showcase of the Immortals aniversează 40 de ani de WrestleMania cu cele mai semnificative evenimente și meciuri din istorie. Și se întâmplă într-un mod senzațional, nu sunt 39 de meciuri pe listă, dar cele alese de dezvoltatori sunt fabuloase. Aici începi de la finalul anilor ’80 și trebuie să urmezi câteva obiective pentru a trece mai departe, fie că vorbim de lupte ale legendelor masculine sau feminine.

WWE 2K24

La capitolul „așa nu”, poate că ar fi de consemnat faptul că poți câștiga un meci doar apăsând în mod disperat și repetat butonul de lovire, nu contează dacă e pumn sau picior. Și faci asta până îți încarci lovitura specială și ai câștigat meciul. Posibil să fie remediată într-un patch viitor. Să nu uit de acel mod de a-ți da pumni alternativ cu adversarul, la fel ca-n marile gale WWE.

Meciurile de tip Ambulanță sau Coșciug sunt poate cele mai distractive, cu mini-jocuri implementate și care fac deliciul tribunei, dar mai ales al fanilor. De pe ambulanță puteți arunca scaune, puteți distruge și produce pagube mașinii de salvare, la fel ca și coșciugul, pe care îl faceți țăndări, după ce ieșiți din el.

WWE 2K24

Scandaluri peste scandaluri

Pe unul dintre oamenii care au revoluționat acest sport, Vince McMahon, care a plecat de la speaker și comentator în ring și a schimbat regulile, devenind marele boss, îl veți vedea blurat. La fel și pe Brock Lesnar. Cei doi sunt acuzați de agresiune sexuală, violuri și trafic uman, iar Vince McMahon se pare că nu va scăpa atât de ușor. Însă, în Showcase of the Immortals, Vince McMahon nu este blurat. După cum bine știți, lumea wrestlingului este una plină de scandaluri, de crime, de violuri, de agresiuni, cu oameni care s-au sinucis sau au fost arestați, alții au scăpat incredibil, iar Vince McMahon nu avea cum să fie ușă de biserică.

WWE 2K24

La sfârșitul furtunii…

Așa cum spune și piesa You’ll Never Walk Alone, de la Gerry and the Peacemakers, „At the end of the storm / There’s a golden sky”: așa este și WWE 2K24. Sunt aniversați 40 de ani de Wrestlemania cu un joc superb, care le amintește fanilor de ce iubesc acest sport, dar mai ales că au primit un produs pe măsura așteptărilor.

Este foarte posibil ca de azi înainte să vedem doar update-uri, așa cum a arătat seria FIFA, ajunsă FC, unde nu mai simți mare lucru de la an la an, la nivel de modificări fundamentale. Cam acolo a ajuns și WWE 2K, o veritabilă schimbare în bine, iar orele petrecute în ring, cu scări în cap și câte un Sweet Chin Music aplicat la momentul oportun, mă fac să spun că, în sfârșit, 2K a nimerit-o.

WWE 2K24
  • grafică excelentă
  • animații foarte bine lucrate