LEGO Star Wars The Skywalker Saga Preview: de la droid la Jedi

Autor: Cosmin Aionita | 21.03.2022

Unul dintre lucrurile bune aduse de pandemia de COVID-19, dacă le putem cataloga în acest fel, este deschiderea marilor publisheri și către presa din regiunile mai puțin “comerciale” ale lumii (cum ar fi și țara noastră). Migrarea către online a transformat evenimentele de preview, altădată considerate mici coșmaruri din punct de vedere organizatoric, în ocazii mult mai accesibile de a testa anumite jocuri înainte de lansările lor oficiale. O astfel de oportunitate ne-a oferit și Warner Bros. Games, invitându-ne să luăm la o parte la o sesiune de preview dedicată jocului LEGO Star Wars: The Skywalker Saga.

LEGO Star Wars The Skywalker Saga

Cel mai mare joc LEGO de până acum

“Iar LEGO și Star Wars?” ați putea spune. Știm, acest parteneriat durează deja de ani buni, rezultând deja în cinci jocuri anterioare. Iar cel puțin două dintre acestea s-au dorit a fi “antologii”, menite să respună poveștile complete din trilogiile de filme Star Wars. În aceste condiții, chiar era nevoie de LEGO Star Wars: The Skywalker Saga? Producătorii de la Traveller’s Tale sunt convinși că da, numindu-și noua creație “cel mai mare joc LEGO de până acum”.

Mai exact, în LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, fiecare dintre cele nouă filme Star Wars își va primi propriul „capitol” special, de dimensiuni apreciabile. Vom putea alege cu care dintre cele trei serii de filme Star Wars dorim să începem, primele capitole din fiecare trilogie fiind disponibile încă de la început. Pe măsură ce completați un asemenea capitol, veți debloca și următoarele episoade din respectiva trilogie.

LEGO Star Wars The Skywalker Saga

Peste 300 de personaje jucabile

Și, încă de la primul contact cu The Skywalker Saga, veți remarca camera prin intermediul căreia este privită acțiunea: producătorii au optat pentru o perspectivă third person, ușor „over the shoulder”, ce permite comutarea facilă între diferite tipuri de gameplay: cu personajele echipate cu blastere avem parte de schimburi de focuri, cu posibilitatea de a intra în cover, în timp ce personajele ce se bazează pe atacuri melee se pot bucura de un nou sistem de luptă, cu un combo meter și posibilitatea de a executa contra-atacuri.

În schimb, droizii, precum R2D2 sau 3CPO, nu sunt atacați, fiind considerați inofensivi chiar și de către inamici. Aceștia devin astfel personajele perfecte pentru a explora în voie, dar și pentru rezolvarea anumitor puzzle-uri.

LEGO Star Wars The Skywalker Saga

Conform producătorilor, libertatea de alege oferită jucătorilor a fost unul dintre stâlpii pe care se bazează experiența de joc din LEGO Star Wars: The Skywalker Saga. De multe ori, design-ul nivelurilor în care se desfășoară misiunile propriu-zise oferă multiple căi de a progresa, ce implică atât riscuri, cât și beneficii.

Mai mult, fiecare misiune are incluse și level challenges, un soi de obiective secundare, pe care nu trebuie neapărat să le îndeplinești pentru a împinge povestea mai departe, însă a căror îndeplinire îți poate aduce bonusuri. Iar acestea sosesc de obicei sub forma posibilității de a aplica upgrade-uri personajelor pe care le controlezi, în funcție de clasa din care acestea fac parte.

LEGO Star Wars The Skywalker Saga

Spre exemplu, core upgrades se aplică tuturor eroilor, indiferent de clasa de care aparțin, sporindu-le abilitățile de bază. Pe lângă acestea, puteți investi în upgrade-uri pentru fiecare dintre clasele de personaje ce-și vor face apariția în The Skywalker Saga: cavaleri Jedi, mebri ai Alianței Rebele, vânători de recompense, personaje negative etc.

Astfel, dacă veți dori să atingeți potențialul maxim al personajelor jucabile din LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (producătorii promit cea mai bogată distribuție dintr-un asemenea titlu, cu peste 300 de eroi jucabili), va trebui să petreceți ceva timp și în porțiunea de free play a jocului. Aici veți avea arii extinse de explorat, veți putea călări diverse mount-uri, accesa o selecție pestriță de quest-uri secundare și secrete, a căror rezolvare va fi răsplătită cu noi puncte de upgrade. Evident, veți putea continua povestea principală în orice moment vă doriți.

LEGO Star Wars The Skywalker Saga

Multiplayer co-op la discreție

Vă aminteam mai devreme de câteva dintre abilitățile câtorva dintre clasele de personaje menționate mai devreme. Aproape mereu va fi nevoie să combinați particularitățile acestor eroi pentru a putea rezolva puzzle-urile întâlnite, pentru a progresa sau pentru a găsi (și rezolva) anumite secrete. Spre exemplu, cavalerii Jedi pot face „lock on” pe inamici (orientând mereu camera după pozițiile acestora), pot arunca săbiile laser drept proiectile, se pot folosi de Forță pentru a ridica și propulsa obiecte către inamici și chiar pot tăia anumite suprafețe cu ajutorul săbiilor laser.

Astfel, deși jocul poate fi parcurs fără probleme și în mod single player, veți putea apela mereu la modul co-op pentru a juca The Skywalker Saga alături de prieteni. Acest co-op va fi dinamic, un al doilea jucător având posibilitatea oricând de a se alătura aventurii (sau de a o părăsi), fie online, fie split-screen pe același sistem.

LEGO Star Wars The Skywalker Saga

Și, având în vedere că LEGO Star Wars: The Skywalker Saga își propune să acopere nu mai puțin de nouă filme, producătorii promit o varietate de situații prin care vom putea trece de-a lungul acestei aventuri. Evenimentele din cele trei trilogii ale Războiului Stelelor vor fi punctate de lupte cu diferiți boși, inclusiv de dueluri cu săbiile laser, iar unii dintre acești inamici vor avea multiple faze pe care trebuie să le înfruntați.

Dintr-un joc Star Wars nu puteau lipsi nici bătăliile spațiale, producătorii oferind promisiunea că vom regăsi numeroase dintre navetele spațiale emblematice ale seriei, inclusiv Millennium Falcon-ul lui Han Solo și Chewbacca sau Slave I, temuta navă a lui Boba Fett. Și pentru că tot a venit vorba despre aceste personaje, ele vor fi redate în stilul clasic al jocurilor LEGO, accentul fiind pus mai degrabă pe umor si nu neapărat pe reproducerea lor autentică. Astfel, nu vă așteptați ca toate vocile folosite să vă aducă aminte de actorii originali ce au interpretat aceste roluri legendare.

LEGO Star Wars The Skywalker Saga

După scurta sesiune de testare la care am luat parte, vă putem spune că, într-adevăr, LEGO Star Wars: The Skywalker Saga pare să fie o aventură de durată. Veți petrece ceva timp dacă doriți să parcurgeți firul tuturor celor nouă filme din serie și o perioadă și mai lungă în cazul în care vreți să-i dezlegați toate misterele, să explorați toate ariile și să culegeți recompensele aferente. Iar această bogăție de conținut, aspectul grafic prietenos, atmosfera destinsă, umoristică, promit să îl transforme într-un joc aproape perfect pentru cei mici.

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga urmează să fie lansat pe 5 aprilie 2022, în versiuni pentru PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S și PC.