Adventure Time Pirates of Enchiridion Review: o aventură pentru toate vârstele

Autor: Cosmin Aionita | 17.08.2018

Adventure Time este unul dintre cele mai populare seriale de desene animate din ultimii ani, dovadă fiind tonele de jucării, pijamale, tricouri, farfurii de plastic, ghiozdane, caiete şi cine mai ştie ce produse ghiftuite pe rafturile supermarket-urilor. Franciza creată de Pendleton Ward pentru Cartoon Network a dat naştere mai multor jocuri video, cel mai nou fiind produs de Outright Games şi publicat de Bandai Namco Entertainment. Spre deosebire de celălalt joc adus de aceleaşi două companii, Hotel Transylvania 3: Monsters Overboard (deja testat de Go4games), noul Adventure Time: Pirates of Enchiridion chiar merită atenţia jucătorilor aflaţi în căutarea unei aventuri nu foarte complicate.

Pirates of Enchiridion are la bază o poveste originală, inspirată din serialul de desene animate. Alături de cele două personaje principale Finn şi Jake, îşi fac apariţia şi alţi eroi bine cunoscuţi precum Marceline, BMO, Ice King sau Princess Bubblegum. Un aspect pozitiv este reprezentat de vocile actorilor îndrăgiţi care-şi fac apariţia şi în jocul video, oferind astfel o experienţă completă fanilor. Deşi povestea spune aventuri noi, lumea în care se desfăşoară evenimentele este cea bine cunoscută din serial.

Adventure Time: Pirates of the Enchiridion

Adventure Time: Pirates of the EnchiridionAdventure Time: Pirates of the Enchiridion

Totul începe cu o inundaţie misterioasă care transformă Land of Ooo într-un ocean gigantic împânzit cu insule de varii dimensiuni. Cei doi protagonişti sunt puşi din nou în rolul de salvatori al lumii, construind o navă cu care să investigheze sursa misterioasei calamităţi. Călătoria lor le va purta în toate regatele cunoscute, unde vor fi nevoiţi să rezolve diferitele probleme, mici şi mari, pentru a dobândi indicii despre cine se află în spatele evenimentelor ciudate.

Rezultatul este o lume deschisă în care jucătorii pot alege să urmeze evenimentele firului epic sau să îndeplinească misiuni secundare amuzante. Din punct de vedere vizual jocul rămâne fidel stilului artistic al desenelor animate, păstrând originalitatea şi creativitatea materialului de bază. Dimensiunea lumii de joc este una ambiţioasă dacă luăm în considerare producţiile anterioare ale studioului. Vestea bună e că design-ul este unul reuşit, diferitele locaţii iconice fiind redate nu doar în mod veridic, dar fiind împânzite şi de activităţi captivante.

Indiferent că încerci să-i dai de cap unui interogatoriu, că vânezi personaje dispărute sau încerci să descoperi comori ascunse, noul joc Adventure Time se dovedeşte a fi distractiv. Mediul înconjurător este realizat într-o manieră destul de sugestivă, astfel vei identifica cu uşurinţă obiectele care pot fi distruse pentru a dobândi monede de aur, dulciuri care te ajută să recuperezi punctele de viaţă pierdute sau diferitele obiecte ce pot oferi un avantaj în timpul confruntărilor.

Adventure Time: Pirates of Enchiridion, chiar dacă se bazează pe un serial de desene animate adresat în special audienţelor mai tinere, este un RPG complet, care include toate elementele necesare unui joc video funcţional. Personajele dispun de abilităţi şi caracteristici care pot fi îmbunătăţite folosind monedele de aur câştigate în urma bătăliilor sau prin explorarea lumii de joc. Mecanismele de joc nu sunt complicate, dar se potrivesc cu originalitatea desenelor animate. Echipa de eroi se va extinde până la patru membri, alături de Jake şi Finn făcându-şi apariţiile Marceline şi BMO. Împreună, cei patru îşi vor putea folosi abilităţile speciale pentru a explora lumea şi a înfrunta răufăcătorii.

Creşterea în nivel va debloca noi abilităţi şi va face posibilă îmbunătăţirea celor deja dobândite, astfel jucătorii având posibilitatea de a înfrunta oponenţi mai puternici, în speranţa obţinerii unor comori din ce în ce mai mari. În momentele-cheie ale poveştii, jucătorii vor avea de înfruntat boşi de nivel, care vor reprezenta o provocare mai mare datorită mişcărilor speciale devastatoare şi punctelor slabe bine ascunse. Toate confruntările se desfăşoară într-un sistem bazat pe ture, care are reguli precise şi limitează fiecare erou la câte două acţiuni pe tură, una ofensivă sau defensivă, respectiv posibilitatea folosirii unui obiect din inventar. Sistemul nu se vrea inovator, ci este mai degrabă inspirat din JRPG-uri precum Final Fantasy.

Sistemul simplu şi abundenţa singurei resurse, moneda de aur, denotă că jocul a fost gândit intenţionat pentru a fi accesibil şi copiilor care reprezintă audienţa principală a desenelor desenate. Gameplay-ul şi misiunile sunt însă destul de bine concepute, fiind capabile să ţină “în priză”, pe parcursul unui weekend, şi pe cei care nu sunt fanii serialului de pe Cartoon Network, dar caută un joc video accesibil şi distractiv. Adventure Time: Pirates of Enchiridion este departe de alte adaptări după desene animate, precum South Park: The Stick of Truth, dar nici nu îşi propune să ajungă la complexitatea acestora. Cuvântul-cheie în acest caz este distracţia, fără prea multe bătăi de cap, Pirates of the Enchiridion fiind într-adevăr o aventură uşurică, numai bună pentru un sfârşit de săptămână ploios de vară.

• fidel serialului de desene animate
  • poveste originală
  • potrivit pentru întreaga familie