Blizzard Entertainment promite că nu va folosi NFT-uri în jocurile sale

Autor: Cosmin Aionita | 19.04.2022
Blizzard Entertainment promite că nu va folosi NFT-uri în jocurile sale
Foto: Blizzard Entertainment

Un recent chestionar trimis de Blizzard Entertainment îi invita pe fani să participe la un sondaj de opinie referitor la trend-urile ce apar în industria jocurilor video. Găzduită de agenția de cercetare și analiză YouGov, această listă de întrebări cerea opiniile respondenților despre subiecte precum grafica fotorealistă, serviciile de cloud gaming precum Google Stadia sau GeForce Now, abonamentele de tipul Game Pass sau experiența de gaming promisă de metavers.

Semnalele de alarmă au fost trase însă de două subiecte prezente în acest chestionar: jocurile de tip play-to-earn (prin intermediul cărora îți este promis că poți câștiga bani reali, criptomonede sau NFT-uri), precum și NFT-urile propriu-zise, o temă parcă omniprezentă în ultima vreme. Deși, acum câțiva ani, multe companii din industria divertismentului digital erau gata să parieze pe NFT-uri, controversele stârnite în jurul acestora și răspunsul negativ venit din partea comunităților de jucători le-a determinat să-și revizuiască planurile.

În urma expunerii acestui sondaj, aceeași strategie a fost adoptată și de Blizzard Entertainment: Mike Ybarra, actualul președinte al companiei, a fost vehement pe Twitter, afirmând, ca răspuns la întrebările apărute în urma dezvăluirii acestui chestionar, că „nimeni nu va utiliza NFT-uri”.

O perioadă dificilă pentru Blizzard Entertainment

Blizzard Entertainment se află oricum într-o perioadă de tranziție destul de dificilă. Imaginea companiei a fost afectată, în ultimii ani, de multiple scandaluri legate de abuzurile (hărțuire sexuală și nu numai) ce ar fi avut loc în birourile Blizzard. Management-ul a fost schimbat de mai multe ori, situația fiind înrăutățită și de imaginea proasta a partenerilor de la Activision.

În această situație delicată, Blizzard Entertainment a reușit totuși preluarea întregului studio Vicarious Visions, acum încorporat în totalitate în cadrul companiei sub denumirea de Blizzard Albany. Studioul a jucat un rol determinant în dezvoltarea remasterizării Diablo II: Resurrected, fiind responsabil și pentru alte titluri de succes din portofoliul Activision, precum Crash Bandicoot N.Sane Trilogy sau Tony Hawk’s Pro Skater 1+2.

Chiar și în aceste condiții, viitoarele probabile hituri ale companiei, Overwatch 2 și Diablo IV, întârzie să-și facă apariția, cele două jocuri neavând nici acum date de lansare, la mai bine de trei ani de când au fost anunțate.

În prezent, conglomeratul Activision Blizzard este pe cale să fie preluat de Microsoft. Gigantul din Redmond urmează să plătească 68,7 miliarde de dolari americani dacă achiziția va fi aprobată de autoritățile americane și de consiliul de administrație al Activision Blizzard.

Sursa: PC Gamer