Ce noutăți aduce cel mai recent driver NVIDIA Game Ready

Autor: Cosmin Aionita | 18.01.2022
Ce noutăți aduce cel mai recent driver NVIDIA Game Ready
Foto: NVIDIA

NVIDIA a lansat un nou driver Game Ready, ce adăuga funcții noi pentru utilizatorii de placi video GeForce. Acest game ready driver a introdus suport pentru NVIDIA DLDSR, o îmbunătățire pentru Dynamic Super Resolution (DSR) cu AI, plus căteva noi filtre Freestyle care, împreună, îmbunătățesc calitatea imaginii în jocuri clasice.

DLDSR – folosește ciclurile rămase ale plăcii video pentru a crește calitatea imaginii

Gamerii care joacă jocuri ce nu taxează placa video prea mult (titluri precum Prey, Starcraft 2, Diablo III, etc.) pot porni DLDSR pentru a folosi ciclurile rămase ale plăcii video pentru a crește fidelitatea. DLDSR este benefic în special pentru jucătorii care folosesc monitoare 1080p sau 1440p cu o placă video care nu este folosită integral, astfel crescând calitatea grafică în aceste jocuri fără impact asupra performanței.

DLDSR îmbunătățește DSR prin utilizarea unei rețele AI accelerate cu ajutorul nucleelor Tensor, antrenată pentru a recunoaște corect contururile pentru a face diferența între aliasing și detaliile texturilor. Datorită acurateței acestei abordări AI, DLDSR este capabil să îmbunătățească calitatea imaginii în timp ce necesită mai puțini pixeli pentru procesul de renderizare decât super sampling fără DL.

Spre exemplu, DLDSR setat la 2.25x oferă rezultate vizuale similare (claritate îmbunătățită și stabilitate temporală) precum DSR setat pe 4x, dar cu un număr crescut de cadre pe secundă.

DLDSR este acum disponibil în NVIDIA Control Panel și funcționează în majoritatea jocurilor.

Noi filtre FreeStyle

Cel mai recent Game Ready driver oferă și trei noi filtre avansate Freestyle – SSRTGI, SSAO și Dynamic DOF – care sunt accesibile prin apăsarea combinației de taste Alt+F3 în timpul gameplay-ului, atunci când interfața GeForce Experiențe pentru jocuri este activată din setările aplicației.

  • SSRTGI (Screen Space Ray Traced Global Illumination), cunoscut și drept filtrul „Ray Tracing ReShade”, îmbunătățește umbrele și luminile din titlurile tale preferate pentru a crea o impresie de profunzime și realism
  • SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) scoate în evidență obiectele dintr-o scenă, accentuând umbrele lor de contact, în mod special în medii slab illuminate
  • Dyamic DOF (Depth of Field) aplică un efect de blur de tip bokeh în proximitatea obiectelor din scenă, oferind jocului un efect mai cinematic

Compararea tehnologiilor de scalare

Prin intermediul acestui nou driver, utilizatorii de soluții video GeForce au acum la dispoziție nu mai puțin de trei metode de scalare, în funcție de necesități. Iată o scurtă descriere a fiecăreia dintre acestea:

  • NVIDIA Image Scaling (NIS) – este un upscaler bazat pe driver, compatibil cu aproape toate jocurile, care crește performanța renderizând la rezoluție scăzută, iar apoi făcând upscaling până la rezoluția monitorului. De asemenea, este disponibil și sub formă de SDK pentru toate plăcile video. Este comparat adesea cu FSR spatial upscaler de la AMD.
  • DLDSR/DSR – este un downscaler compatibil cu aproape toate jocurile, care crește calitatea imaginii prin renderizarea la rezoluții mai înalte, iar apoi făcând downscaling la rezoluția monitorului. DLDSR/DSR este comparat adesea cu VSR de la AMD.
  • DLSS – tehnică de reconstrucție a imaginilor ce folosește deep learning, nuclee Tensor și date temporale ale jocului pentru a crește performanța în timp ce păstrează calitatea imaginii comparabilă cu rezoluția nativă. DLSS este singura tehnologie care folosește AI și temporal feedback pentru a randa obiecte în mișcare în mod precis și pentru a elimina alte artefacte asociate cu procesul de upscale.

Noul driver îmbunătățește performanța în God of War

Noul driver Game Ready lansat de NVIDIA aduce și optimizări speciale pentru proaspăt lansata versiune de PC a jocului God of War. Astfel, suportul pentru DLSS poate crește numărul de cadre pe secundă în God of War în timp ce păstrează nivelul grafic înalt al jocului, oferind o calitate a imaginii comparabil cu rezoluția nativă.

Atunci când este activat DLSS, performanța crește cu până la 45% în rezoluție 4K:

driver NVIDIA
Foto: NVIDIA

De asemenea, jocul oferă suport pentru tehnologia NVIDIA Reflex, diminuând latența indusă de sistem și îmbunătățind astfel timpul de răspuns al comenzilor. În God of War, suportul pentru Reflex poate reduce latența sistemului cu până la 22% pentru plăcile video din seria GeForce 900 sau mai noi.

Sursa: NVIDIA România

Urmărește Go4Games.ro pe Google News