Mortal Kombat 11 Aftermath Review – calitate la un preț exagerat

Autor: Cosmin Aionita | 04.06.2020

Încă de la Mortal Kombat (2011), cei de la NetherRealm Studios și-au făcut un obicei din a lansa pachete DLC pentru jocurile lor. Totuși, până acum, acestea s-au limitat doar la personaje jucabile noi sau la tot felul de skin-uri, “fundațiile” jocurilor principale nefiind modificate în vreun fel. Ei bine, pentru Mortal Kombat 11, deși am primit deja previzibilii luptători suplimentari din obișnuitul Kombat Pack, Ed Boon și compania s-au gândit să încerce ceva nou: un veritabil expansion pack, lansat sub denumirea Mortal Kombat 11: Aftermath. În review – ul următor vom afla dacă Mortal Kombat 11: Aftermath își merită această nouă titulatură și, nu în ultimul rand, dacă își justifică prețul.

Cu ce diferă însă Mortal Kombat 11: Aftermath de tradiționalele Kombat Pack-uri pe care le-am primit pentru toate titlurile recente ale seriei Mortal Kombat? Ei bine, da, precum mai vechile pachete DLC dedicate jocurilor de la NetherRealm, și aici primim o serie de personaje suplimentare, atât din cadrul universului Mortal Kombat, dar și obișnuitul “invitat special”. Și da, la fel ca în trecut, sunt incluse și skin-uri noi. Ce diferențiază însă Aftermath de precedentele DLC-uri este apariția unei porțiuni noi de poveste, a unei continuări pentru Story Mode-ul din MK11, ce duce mai departe evenimentele din titlul original. Să le luăm însă în ordine.

Mortal Kombat 11 Aftermath Review

Noi personaje: Fujin, Sheeva și RoboCop

În privința nivelului de entuziasm generat de noile personaje adăugate de Mortal Kombat 11: Aftermath, probabil că Fujin este cel mai apreciat nou venit în acest expansion. Apărut pentru prima oară în Mortal Kombat 4 (1997), Fujin este zeul vântului, “fratele” lui Raiden și un aliat de nădejde al acestuia în lupta de apărare a Pământului în fața forțelor invadatoare din Outworld.

După o lungă absența din seria Mortal Kombat, Fujin revine astfel, cu un look pe măsură și câteva dintre mișcările speciale la care ne-am fi așteptat (bazate pe vânt, vârtejuri etc.). Nu mi se pare un luptător tocmai potrivit pentru începători, însă, grație istoriei sale, va deveni un personaj must-play pentru veteranii seriei.

Mortal Kombat 11 Aftermath Review

Sheeva, apărută pentru prima oară în Mortal Kombat 3 (1995), nu a fost niciodată vreo favorită a fanilor seriei, însă povestea din Mortal Kombat 11 și, acum, cea din Aftermath, reușește să o transforme în ceva mai mult decât o variantă feminină a mult mai celebrului Goro. Mai mult, mișcările ei speciale din MK3 au fost păstrate, fiind adăugate și unele noi, Sheeva devenind astfel poate cel mai accesibil luptător nou din acest expansion.

Despre RoboCop nu sunt multe de spus, polițistul robotizat interpretat Peter Weller în filmele de acțiune de la sfârșitul anilor ’80 achitându-se cu brio de rolul de “invitat special” în acest joc Mortal Kombat. Reproducerea lui este fidelă, replicile sale aduc aminte de cele din filme, iar confruntarea dintre RoboCop și Terminator (luptător inclus în Kombat Pack-ul pentru MK11) nu ar trebui ratată de niciun nostalgic al vremurilor când aceste filme umpleau cinematografele.

Mortal Kombat 11 Aftermath Review

Povestea: Shang Tsung în prim plan

După cum aminteam mai devreme, adevăratul star al “show”-ului rămâne Story Mode-ul extins, povestea din Aftermath pornind fix din momentul în care se sfărșea cea din Mortal Kombat 11. Trebuie să recunosc că, personal, am apreciat mai mult povestea din acest expansion decât cea din jocul inițial. Și asta dintr-un singur motiv major: în prim plan revin personajele negative “tradiționale” ale seriei: Shao Kahn și, se putea oare altfel, Shang Tsung.

De altfel, prin intermediul prestației din acest expansion pack, Cary-Hiroyuki Tagawa își cimentează poziția drept cel mai potrivit și reușit Shang Tsung din istorie, după ce actorul îl interpretase pe maleficul vrăjitor și în primul film Mortal Kombat din 1995. De altfel, în ciuda faptului că noua poveste încearcă să scoată în evidență cam toate personajele noi (atât din Aftermath, cât și din Kombat Pack-ul precedent), acordându-le capitole întregi, Shang Tsung rămâne vedeta din Aftermath, evocând astfel boss-ul misterios, dar și malefic, din primul joc al seriei.

Mortal Kombat 11 Aftermath Review

În total, noua poveste din Mortal Kombat 11: Aftermath ar trebui să vă țină ocupați cam 2 – 3 ore, durată ce poate varia însă în funcție de nivelul de dificultate ales. Secvențele cinematice dintre luptele propriu-zise sunt excelent realizate, dovedind, încă o dată, că NetherRealm nu are rival în privința implementării unei povești într-un joc de fighting. Și da, și de această dată există două finaluri, în funcție de alegerile făcute pe parcurs.

Prețul, bată-l vina

Astfel, nimic nu este în neregulă cu Mortal Kombat 11: Aftermath la nivelul noutăților aduse de acest expansion pack: personajele suplimentare sunt ok, umplând unele goluri lăsate de jocul original, iar povestea sigur va fi pe placul fanilor cu vechime ai seriei.

Problema cea mare este reprezentată însă de prețul acestui expansion pack, sau mai bine zis prețurile, pentru că există mai multe metode prin care puteți intra în posesia lui. Dacă sunteți, după cum spuneam, un fan înrăit al seriei, probabil că aveți deja Mortal Kombat 11 și tot conținutul din Kombat Pack. Adică ați platit deja fie prețul complet al jocului inițial și pe cel al pachetului DLC, fie ați optat din start pentru ediția Premium, mult mai scumpă. Ei bine, pe lângă acestea, acum va mai trebui să plătiți nu mai puțin de 180 lei pentru expansion-ul Aftermath. Mi se pare exagerat pentru 2-3 ore de poveste și trei personaje noi.

Mortal Kombat 11 Aftermath Review

Dacă aveți deja Mortal Kombat 11, însă nu dețineți niciunul dintre personajele suplimentare din Kombat Pack, există și un bundle Mortal Kombat 11: Aftermath + Kombat Pack, disponibil pentru “numai” 224 lei. Cu alte cuvinte, dublați prețul jocului original dacă vreți tot conținutul. Si nici așa nu cred ca primiți chiar tot: Shao Kahn a fost disponibil ca bonus la precomenzile pentru MK11 și nu este inclus în acest expansion.

În fine, cele mai câștigate rămân tocmai persoanele care nu au achiziționat Mortal Kombat 11 până acum. Și asta pentru că există și Mortal Kombat 11: Aftermath Kollection, un “pachet complet”, ce include atât jocul de bază, luptătorii suplimentari din Kombat Pack, cât și tot conținutul din expansion-ul Aftermath, la un “preț complet”: 269,90 lei. Cu alte cuvinte, o lipsă de respect la adresa celora care, acum un an, plăteau aceeași suma doar pentru ediția “cheală” a lui Mortal Kombat 11.

Mortal Kombat 11 Aftermath Review

Și nu, când vorbim de un review pentru Mortal Kombat 11: Aftermath, nu putem lua în calcul ca “valoare adăugată” proaspăt introdusele stagii noi, Stage Fatalities (fatalitățile ce pot fi aplicate în funcție de locul de desfășurarea a luptei, cum ar fi aruncarea oponentului în acid în “Dead Pool”) sau Friendship-uri (ce revin, de asemenea, după o lungă perioadă de absență). Toate acestea sunt disponibile gratuit pentru posesorii jocului original, prin intermediul celui mai nou update pentru Mortal Kombat 11.

Așadar, drept concluzie pentru acest review, deși conținutul nou din Mortal Kombat 11: Aftermath este de calitate, nu prea își justifică prețul exagerat. Nou-veniții pot opta pentru pachetul Mortal Kombat 11: Aftermath Kollection, singurul pentru care merită, într-o oarecare măsură, să achite costul complet. În rest, asteptați o reducere semnificativă de preț înainte de a face pasul către acest expansion pack.

Mortal Kombat 11 Aftermath Review
  • cei trei luptători noi întregesc distribuția de personaje din MK11
  • povestea foarte bună, mai ales pentru fanii vechi ai seriei