NVIDIA a adus tehnologiile RTX pe dispozitivele bazate pe arhitectura ARM

Autor: Cosmin Aionita | 20.07.2021
NVIDIA a adus tehnologiile RTX pe dispozitivele bazate pe arhitectura ARM
Foto: NVIDIA

Săptămâna aceasta, la Game Developers Conference (GDC), NVIDIA a dezvăluit o serie de noi demonstrații tehnologice în care a combinat tehnologiile GeForce RTX cu un procesor MediaTek bazat pe arhitectura ARM.

Aceste demo-uri marchează un moment important: posibilitatea de a oferi soluții grafice avansate pe sistemele bazate pe arhitectura ARM, efectele vizuale premium putând fi extinse astfel către o gamă mai variată de dispozitive, mult mai eficiente din punctul de vedere al consumului.

Ray Tracing și DLSS debutează pe ARM

Unul dintre cele două demo-uri prezentate a fost realizat cu ajutorul jocului Wolfenstein: Youngblood, cu reflexii ray traced în timp real și DLSS pe o platformă bazată pe ARM pentru prima dată. Cel de-al doilea demo NVIDIA a fost The Bistro, care a rulat cu ray tracing în timp real pe ARM, cu RTX Direct Illumination (RTXDI) și NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD) activate.

Ambele demonstrații au rulat pe platforma MediaTek Kompanio 1200, bazată pe arhitectura ARM, cu o placă video GeForce RTX 3060. Aceste demo-uri au fost posibile grație portării câtorva SDK-uri RTX pentru dispozitivele ARM:

  • Deep Learning Super Sampling (DLSS), care folosește AI pentru a crește numărul de cadre pe secundă și pentru a genera imagini clare, la o calitate cât mai bună, din surse de rezoluție inferioară
  • RTX Direct Illumination (RTXDI), care permite dezvoltatorilor să adauge iluminare dinamică în mediile din jocuri
  • NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD), care folosește AI pentru a randa imagini de înaltă fidelitate mai rapid
  • RTX Memory Utility (RTXMU), care optimizează modul în care aplicațiile folosesc memoria grafică
  • RTX Global Illumination (RTXGI), care ajută să recreeze modul în care lumina se reflectă de pe anumite suprafețe în medii din viața reală

SDK-urile RTXDI, NRD și RTXMU pentru ARM cu Linux și Chromium sunt disponibile chiar acum. RTXGI și DLSS vor sosi în curând.

Sosirea tehnologiilor RTX pe arhitectura ARM nu a trecut neobservată de marii jucători din industrie

Nick Penwarden, vice president of engineering la Epic Games, a declarat următoarele:

Extinderea suportului RTX către ARM și Linux are potențialul să ajute jocuri și industrii precum cea de automobile, unde producători de top folosesc Unreal Engine nu doar pentru vizualizarea design-ului, dar și pentru sistemele digitale și cele de infotainment. Întotdeauna primim cu brațele deschise funcții puternice sau SDK-uri care pot fi folosite pe mai multe platforme.

Jim Kjellin, chief technology officer la studioul Machine Games, a spus:

Wolfenstein: Youngblood este primul joc de PC cu RTX care a fost arătat pe sisteme bazate pe ARM, o declarație de flexibilitate, putere și optimizare a motorului id Tech. Un joc bazat pe id Tech care rulează pe un procesor ARM cu ray tracing pornit este un pas important într-o călătorie care va rezulta in mai multe platforme de jocuri disponibile pentru dezvoltatorii de jocuri.

PC Tseng, general manager al MediaTek intelligent multimedia business unit, a adăugat:

RTX este cea mai inovatoare tehnologie adusă pe PC în ultimele două decenii. MediaTek și NVIDIA pun bazele unei noi categorii de PC-uri performante, bazate pe ARM.

Mathieu Muller, senior technical product manager of high-end graphics la Unity, a încheiat:

Suportul RTX pentru ARM și Linux deschide noi oportunități pentru dezvoltatorii de jocuri de a oferi experiențe mai imersive pe o varietate mai mare de platforme. Cu grafica de ultimă generație oferită de GeForce RTX, dezvoltatorii ce folosesc Unity care vor să dezvolte pentru platforma ARM vor avea mai multe unelte la dispoziție pe care le pot folosi.

Sursa: NVIDIA România

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *