Sony prezintă Project Morpheus, headset-ul VR pentru PS4

| 19.03.2014
Sony prezintă Project Morpheus, headset-ul VR pentru PS4

În cadrul unei prezentări ţinute cu ocazia GDC 2014 (Game Developers Conference), Sony Computer Entertainment a dezvăluit Project Morpheus, o cască VR dedicată proaspăt lansatei console PlayStation 4.

Chiar dacă se află încă la stadiul de prototip, Project Morpheus promite foarte mult, depăşind ca specificaţii modelul actual al concurentului Oculus Rift. Avem parte de un panel LCD cu diagonala de 5″, cu unghi de vedere de 90º şi rezoluţie 1920×1080 (960×1080 pentru fiecare ochi), headset-ul fiind dotat cu senzori de mişcare (accelerometru şi giroscop), precum şi cu posibilitatea de a reda sunet 3D, funcţiile de surround fiind foarte avansate pentru un asemenea dispozitiv.

Project Morpheus

Project Morpheus a fost proiectat pentru a funcţiona alături de consola PlayStation 4 şi camera sa video PlayStation Camera, cu ajutorul căreia se va îmbunătăţi procesul de detectare a mişcărilor. Headset-ul VR al celor de la Sony beneficiază de tehnologie împrumutată de la PlayStation Move, cele două leduri de culoare albastră plasate pe dispozitiv fiind uşor de urmărit de către cameră.

De asemenea, pentru rezultate şi mai bune, Project Morpheus va putea fi folosit în tandem alături de controller-ul DualShock 4 sau PlayStation Move, ambele fiind dotate cu tehnologie suplimentară de tracking. De altfel, obiectivul celor de la Sony pare a fi adaptarea acestui headset VR la toate jocurile disponibile pentru PlayStation 4, utilizarea acestuia urmănd a fi lăsată la latitudinea jucătorului.

Project Morpheus

Nu au fost oferite informaţii despre preţ sau disponibilitate, cei de la Sony insistând asupra faptului că Project Morpheus se află abia în stadiul de prototip în continuă dezvoltare, specificaţiile finale urmând a fi îmbunătăţite pe baza feedback-ului primit de la consumatori şi studiourile dezvoltatoare de jocuri (SDK-ul pentru Project Morpheus va fi pus in curând la dispoziţia acestora).

Momentan, prototipul Project Morpheus se conectează la consolă prin intermediul intrărilor HDMI şi USB, folosind un cablu de 5m lungime. Pentru versiunea finală a produsului, Sony ţinteşte însă o conexiune wireless, mult mai comodă pentru utilizator, mai ales în condiţiile în care controllerul DualShock 4 este la rândul său wireless. Aşteptăm cu interes mai multe veşti despre Project Morpheus, ce vor dezvăluite probabil cu ocazia expoziţiei E3 din acest an.