După o perioadă de expansiune, industria de gaming a dat de greu. Concedieri la mai multe companii

Autor: Adrian Popa | 01.07.2022
După o perioadă de expansiune, industria de gaming a dat de greu. Concedieri la mai multe companii
Foto: Profimedia Images

Mai multe companii din industria de gaming au anunțat concedieri, pe fondul scăderii vânzărilor. Declinul veniturilor a fost cauzat de inflația foarte ridicată.

Niantic, dezvoltatorul jocului Pokemon Go, a anunțat că va concedia aproximativ 8% dintre angajați (85-90 de persoane). Mai mult, compania a renunțat la dezvoltarea a patru noi jocuri: Heavy Metal, Hamlet, Blue Sky și Snowball. Pokemon Go a fost singurul titlu de succes dezvoltat de Niantic. La un moment dat acesta a depășit pragul de 1 miliard de dolari venituri anuale. Alte proiecte, însă, nu reușit să atragă atenția publicului.

Recent, compania a anunțat un parteneriat cu NBA pentru un joc numit NBA All-World.

Niantic nu a reușit să replice succesul Pokemon Go cu alte titluri dezvoltate. (Foto: Profimedia Images)

Concedieri sunt făcute și la Unity Software, o companie care produce software pentru dezvoltarea de jocuri video. Între 300 și 400 de angajați sunt afectați de măsuri. Cei mai mulți provin din diviziile AI (inteligență artificială) și inginerie. Mulți dintre ei au fost concediați pe Zoom și li s-a cerut să returneze echipamentele primite de la companie în 48 de ore.

Citește și: Converse lansează o colecție de teniși Pokemon. Disponibilitate și preț

Potrivit unor experți, vânzările din industria de gaming sunt afectate în această perioadă și de lipsa unor lansări de hituri.

Scăderi pe toate segmentele

Vânzările de jocuri video au scăzut în SUA cu 19% în mai, comparativ cu aceeași lună din 2021, până la 3,68 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare a pieței NPD Group. Totodată, vânzările de hardware pentru gaming au consemnat un declin de 11%, până la 216 milioane de dolari. Accesoriile au scăzut și ele cu 7%, la 131 milioane de dolari.

Mai a fost cea mai proastă lună din ultimii doi ani pentru industria jocurilor video. Situația din SUA este reprezentativă, deoarece aceasta este a doua cea mai mare piață mondială de jocuri video din lume, după China.