O mare companie de gaming de azi a coexistat timp de 33 de ani cu Imperiul Otoman

Autor: Adrian Popa | 06.05.2022
O mare companie de gaming de azi a coexistat timp de 33 de ani cu Imperiul Otoman
Mehmed al VI-lea, ultimul sultan otoman, a părăsit Turcia în noiembrie 1922. (Foto: Wikimedia)

Compania japoneză Nintendo, una dintre cele mai mari și mai importante entități din industria de gaming, a coexistat timp de 33 de ani cu Imperiul Otoman. Informația a fost readusă în prim plan de un utilizator de Twitter, iar postarea a devenit populară, inclusiv în marea comunitate r/gaming de pe platforma Reddit.

Compania Nintendo (nimeni nu știe exact de unde vine numele, deși există unele teorii) a fost fondată în 1889, iar Imperiul Otoman s-a prăbușit în 1922.

Autorul postării de pe Reddit a venit cu o altă informație interesantă: Mahatma Ghandi (1869 – 1948), Harriet Tubman (1823 – 1913) și Vladimir Lenin (1870 – 1924) ar fi putut să joace cărți împreună. Compania niponă și-a început activitatea producând cărți de joc, inclusiv unele îndrăznețe, cu femei în ipostaze sexy.

Pe Reddit, utilizatorii și-au amintit mai multe anecdote interesante despre legendara companie din spatele francizelor Mario, Pokemon și Zelda. Nintendo a operat, la un moment dat, o rețea de hoteluri mai speciale, numite „love hotels”, în care oamenii se întâlnesc pentru a întreține relații sexuale.

Nintendo
Nintendo încă vinde cărți de joc, iar acestea sunt foarte apreciate. Un set Mario este disponibil pe Amazon la prețul de 24,90 dolari.

Iată alte 5 lucruri interesante despre compania Nintendo:

1. Nintendo a lansat primul său joc video abia în 1978, la 89 de ani după lansare. Până atunci compania a încercat mai multe afaceri, inclusiv cu orez, pixuri sau supă.

2. Franciza Mario include peste 230 de jocuri din diferite genuri. Super Mario Bros. face parte din topul celor mai populare zece jocuri video din istorie, cu 58 de milioane de unități vândute.

3. Creatorul consolei Game Boy, Gunpei Yokoi, a început să lucreze în companie ca om de serviciu.

4. Nintendo a lansat un produs concurent pentru celebrele jocuri LEGO, dar nu a avut succes.

5. Compania a vrut, înainte ca iPhone să devină un fenomen, să lanseze un telefon orientat spre gaming.