Diablo III – explicaţii despre sistemul de resurse alocat fiecărei clase

| 01.09.2011
Diablo III – explicaţii despre sistemul de resurse alocat fiecărei clase

Vă anunţam săptămâna trecută că Blizzard a deschis un nou site, dedicat comunităţii din jurul mult aşteptatului Diablo III. Producătorii au promis că noul site va constitui principalul mijloc de comunicare dintre studio şi fanii universului Diablo, locul în care, în premieră, vor fi anunţate noutăţile şi detaliile legate de Diablo III. Şi iată că se ţin de cuvânt.

Pe site-ul comunităţii Diablo III a fost publicat un articol dedicat sistemului de resurse folosit de clasele de personaje din Diablo III. În primele două jocuri ale seriei, lucrurile erau destul de clare: fiecare personaj beneficia de două atribute principale: viaţă şi mana, prima indicând starea de sănătate a personajului controlat, cea de-a doua fiind folosită pentru a realiza vrăji sau utiliza skill-uri. Acest gen de abordare a fost semnificativ alterat pentru Diablo III.

Deşi sistemul de viaţă va rămâne în mare parte neschimbat, a fost adusă o modificare majoră la acest capitol: există şansa ca anumiţi monştri, atunci când mor, să lase în urma lor globuri de sănătate. Când un personaj va trece peste un asemenea glob, un anumit procentaj din bara de viaţă i se va umple automat. Această mecanică de joc a fost gândită ca o alternativă la clasicele poţiuni de viaţă, care vor exista în continuare în Diablo III, însă vor avea o perioadă de cooldown mai lungă.

În ceea ce priveşte mana, Blizzard a ales să renunţe la folosirea acesteia pentru toate cele cinci clase de personaje din Diablo III. Astfel, Witch Doctor-ul este singura clasă de personaje care va mai folosi mana, comportamentul acestei resurse fiind în mare parte asemănător cu ceea ce întâlneam şi la personajele din Diablo II. În schimb, Barbarul va folosi Fury, o resursă care poate fi acumulată doar în luptă, atunci cand eroul loveşte inamicii sau este lovit de aceştia.

Demon Hunter-ul va avea la dispoziţie o combinaţie de resurse – Hatred şi Discipline, prima fiind responsabilă pentru alimentarea skill-urilor ofensive, în timp ce disciplina poate fi folosită pentru apelarea skill-urilor tactice ale eroului. Monk-ul va folosi Spirit, o resursă ce se regenerează în luptă, atunci când călugărul foloseşte atacuri melee sau anumite abilităţi; spre deosebire de barbar, însă, Spirit-ul câştigat de călugăr nu se va pierde atunci când personajul nu este implicat în lupte. Wizard-ul are la dispoziţie Arcane Power, o resursă ce se regenerează foarte rapid şi care permite apelarea vrăjilor specifice acestei clase.

Pentru mai multe detalii despre sistemul de resurse alocat fiecărei clase din Diablo III, nu ezitaţi să consultaţi întregul articol publicat pe site-ul comunităţii jocului.

Urmărește Go4Games.ro pe Google News