Final Fantasy VII Remake Intergrade Review: suficient pentru PS5?

Autor: Cosmin Aionita | 29.06.2021

Final Fantasy VII Remake a fost unul dintre cele mai apreciate jocuri video ale anului trecut, reușind să readucă la viață una dintre cele mai iubite povești din serie. Iar saga continuă acum cu Final Fantasy VII Remake Intergrade, ediția îmbunătățită și adăugită pentru PlayStation 5. Analizând însă ce are de oferit această noua versiune, își fac apariția o serie de întrebări, dintre care cea mai arzătoare pare “merită Intergrade dacă am parcurs deja Final Fantasy VII Remake pe PS4?”. În cele ce urmează, vom încerca să clarificăm aceste nelămuriri și să vă oferim o părere onestă asupra acestui upgrade pentru PS5.

În primul rând, Final Fantasy VII Remake Intergrade poate fi privit prin prisma a două noutăți importante aduse față de ediția originală pentru PS4: upgrade-ul grafic sosit odată cu portarea nativă a jocului pentru PS5, dar și episodul bonus INTERmission, a cărui porțiune narativă se desfășoară în paralel cu evenimentele din titlul original. Să le luăm în ordine.

Final Fantasy Remake Intergrade

Intergrade, un upgrade grafic consistent

În privința acestei noi ediții a jocului, cei de la Square Enix nu s-au mulțumit cu simple creșteri ale rezoluției sau de framerate, acordând ceva mai multă atenție adaptării pentru PlayStation 5. Astfel, unul dintre primele lucruri pe care le remarci, mai ales dacă ai trecut deja prin aventura lui Cloud de pe PS4, este îmbunătățirea evidentă a calității texturilor din FF7 Remake Intergrade.

Poți uita de ușile cu texturi blurry din Midgard, de maldărele de gunoi ale căror texturi se încărcau greu pe PS4 sau alte elemente de genul ăsta. În versiunea pentru PS5 totul este mult mai clar: atât texturile dedicate mediului înconjurător, cât și cele ale personajelor sau shaderele folosite pentru fețele acestora sunt mult mai clare și bine definite. De asemenea, au fost eliminate problemele legate de draw distance și apariția bruscă a unor detalii pe măsură ce mergeai prin Midgard.

Final Fantasy Remake Intergrade

De asemenea, au fost adăugate efecte grafice noi, precum ceață și lumini volumetrice, precum și surse noi de iluminare în multe dintre scenele jocului. Astfel, unele cadre arată semnificativ mai bine, în timp ce altele se prezintă într-un mod… diferit față de corespondentele din ediția originală.

Poate cea mai drastică modificare adusă de această ediție Intergrade este implementarea a două moduri de afișare: Performance (cel implicit, la 60 de cadre pe secundă) și Graphics (ce înjumătățește framerate-ul în favoarea unei rezoluții “curate” 4K). După ce ai încercat însă modul Performance, cu greu te mai poți întoarce la 30fps, mai ales că diferența de rezoluție nu este totuși atât de drastică (modul Performance utilizează o rezoluție de aproximativ 1500-1600p, oricum peste tradiționalul 2560×1440 cu care ne-au obișnuit alte titluri). Mai ales în contextul luptelor ceva mai dinamice din nou episod INTERmission, despre care vom vorbi însă puțin mai târziu.

Final Fantasy Remake Intergrade

Nu în ultimul rând, Final Fantasy VII Remake Intergrade a primit și un Photo Mode, pentru cei cărora le face plăcere să-și imortalizeze momentele speciale din Midgard. De altfel, majoritatea imaginilor atașate acestui review sunt realizate folosind acest nou Photo Mode. De asemenea, grație SSD-ului rapid din PS5, timpii de încărcare de câteva zeci de secunde de pe PS4 sunt reduși la doar 1-2 secunde în această variantă a jocului.

Poate cea mai bună veste legată de upgrade-ul grafic adus de Final Fantasy VII Remake Intergrade este disponibilitatea sa gratuită pentru posesorii ediției pentru PlayStation 4 a jocului inițial. Astfel, dacă aveți deja FF7 Remake pe disc sau digital, puteți obține update next-gen în mod gratuit. Din păcate, nu și pentru cei care au obținut jocul “gratuit” prin intermediul abonamentului PS Plus.

Episode INTERmission, un desert savuros

Subtitlul de mai sus sumarizează destul de bine ceea ce reprezintă noul episod suplimentar INTERmission, dacă povestea principală a jocului ar fi considerată o masă consistentă. Un bonus pe care fanii seriei îl vor aprecia, însă nu neapărat vital pentru experiența Final Fantasy VII Remake luată în ansamblu. Și asta probabil pentru că povestea este un pic “ruptă” de evenimentele jocului original, desfășurându-se în paralel cu aventurile lui Cloud.

În prim plan revine Yuffie Kisaragi, o tânără ninja din Wutai, aflată pe urmele noilor tipuri de materia dezvoltate de malefica corporație Shinra. Pe cât de ridicol pare personajul pentru cineva nefamiliarizat cu acest tip de jocuri, firea jovială și lăudăroasă, dar și curajul său, fac din Yuffie un protagonist perfect integrat în seria Final Fantasy. Pe parcursul misiunii sale, Yuffie este ajutată de Sonon, un fost discipol al tatălui ei, un soi de voce a rațiunii care reușește să o tempereze pe impulsiva eroină.

Final Fantasy Remake Intergrade

Aminteam mai devreme de luptele din acest episod suplimentar, caracterizându-le drept mai dinamice decât cele din titlul original. Asta se datorează în primul rând stilului mult mai ofensiv al lui Yuffie, cu posibilitatea de ataca atât din proximitate, cât și păstrând distanța. Mai mult, Yuffie poata ataca “în tandem” cu Sonon, sincronizarea loviturilor celor doi având efecte devastatoare asupra inamicilor. Per total, stilul ceva mai dinamic al confruntărilor din acest episod aduce aminte, mai degrabă, de jocurile de acțiune de tip Devil May Cry și mai puțin de luptele turn-based din titlurile FF ale anilor ’90.

Cât despre poveste, aceasta este împărțită în două capitole, neavând totuși încărcătura emoțională pe care o emană remake-ul inițial. Sonon aduce o notă de seriozitate poveștii, în contrast cu firea oarecum haotică a eroinei principale, întreaga narațiune având meritul de a reintroduce unul dintre personajele cu care Cloud va interacționa, mai mult ca sigur, în partea a doua a acestui remake.

Final Fantasy Remake Intergrade

Cât despre durata de joc adăugată de acest episod INTERmission, depinde foarte mult de abordarea fiecărui jucător. Dacă te limitezi doar la misiunile principale și nu pui foarte mare preț pe provocările unei dificultăți mai crescute, poți trece lejer prin cele două capitole în aproximativ patru ore. Daca te dedici explorării, completării tuturor activităților opționale și preferi o provocare reală în lupte, poți “stoarce” mult mai multe ore de divertisment din acest episod suplimentar. Iar INTERmission nu duce lipsă de misiuni secundare, cum ar fi partidele de Fort Condor (un soi de mini joc ce combină mecanici de tower defense și strategie pe ture) sau luptele de antrenament în realitate virtuală.

Poate cea mai mare problemă legată de episodul INTERmission este reprezentată de modurile în care poți intra în posesia acestuia. Pe scurt, acesta nu poate fi achiziționat drept DLC pentru ediția de PS4 a jocului, fiind disponibil numai pentru PlayStation 5.

Final Fantasy Remake Intergrade

Mai mult, cei care fac update-ul gratuit de la ediția originală către cea next-gen pentru PS5 nu primesc gratuit decât upgrade-ul vizual despre care am discutat mai devreme, episodul suplimentar nefiind inclus. În schimb, această categorie de public poate achiziționa INTERmission drept DLC, în schimbul unui preț echivalent cu 19,99$/€. Posesorii versiunii de PS4 oferite în mod gratuit prin intermediul PS Plus nu au acces la upgrade-ul către PS5 și, implicit, nici la acest DLC.

Pentru aceștia din urmă, dar și pentru cei care nu au încercat deloc remake-ul pe PS4, există și versiunea “completă” Final Fantasy VII Remake Intergrade pentru PS5, ce include atât jocul de bază, update-ul vizual, cât și episodul INTERmission, în schimbul unui preț la fel de… complet.

Final Fantasy Remake Intergrade

În loc de concluzie

Astfel, mi se pare că Square Enix neglijează o categorie importanta de potențiali fani, îngreunând obținerea și parcurgerea acestui DLC. Sunt destule persoane care au trecut deja prin povestea inițială și ar fi vrut să încerce și INTERmission, fără a fi însă nevoiți să investească într-o nouă consolă. Sau cei care au jucat FF7 Remake grație abonamentului PS Plus, pur și simplu neglijați și în ceea ce privește upgrade-ul next-gen, dar și legat de disponibilitatea acestui DLC.

Final Fantasy Remake Intergrade

Iar dacă punem în balanță parcurgerea aventurii inițiale a lui Cloud în mod gratuit (chiar și la 30fps și fără brizbrizurile grafice noi), față în față cu ideea de a plăti din nou pentru același joc (ceva mai finisat din punct de vedere vizual), îmbogățit ce-i drept cu un episod suplimentar (ce nu ține însă de povestea principală), voi recomanda mereu prima opțiune.

Pentru cei care abia acum pășesc în universul Final Fantasy VII Remake, varianta completă de PS5 (cu INTERmission inclus) este un veritabil must-play, reprezentând modalitatea ideală de a te putea bucura de versiunea reimaginată a celui mai celebru JRPG din istorie.

Final Fantasy Remake Intergrade
  • îmbunătățiri și corecții grafice
  • Performance mode cu framerate de 60fps