DOOM – rezoluţii generoase şi 60 fps pentru toată lumea

Autor: Cosmin Aionita | 29.02.2016
DOOM - rezoluţii generoase şi 60 fps pentru toată lumea

Cei de la id Software sunt extrem de mândri de motorul grafic id Tech 6, tehnologie ce-şi va face debutul oficial în viitorul joc DOOM. Graţie acestui engine, DOOM va rula la rezoluţia 1080p (1920×1080) indiferent de platformă (evident, versiunea de PC va putea utiliza şi rezoluţii mai înalte), la un framerate constant de 60 de cadre pe secundă.

Conform unei declaraţii oferite de Billy Khan (lead programmer în echipa id Software) pentru blog-ul celor de la Bethesda, scopul producătorilor a fost cel de a uimi jucătorii şi de a le trezi acestora curiozitatea în legătură cu procedeele folosite de studio pentru a reda un joc atât de arătos la 1080p şi 60fps, mai ales când alte titluri mai puţin impresionante din punct de vedere grafic se chinuie şi la 30fps.

Mai mult, Khan îşi propune ca noul DOOM să fie „cel mai arătos joc ce va rula în 1920×1080 şi 60 de cadre pe secundă”. id Tech 6 oferă suport pentru o sumedenie de tehnologii grafice moderne, precum PBR (physically-based rendering) sau iluminarea complet dinamică.

După plecarea legendarului John Carmack din id Software, studioul s-a reorientat, echipa responsabilă cu tehnologia în cadrul studioului fiind formată acum din foşti angajaţi ai Crytek, mulţi dintre aceştia contribuind şi la realizarea motorul grafic CryEngine.

DOOM va fi lansat pe 13 mai 2016, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC.