Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp Review: războaiele pot fi și drăguțe, fără sânge

Autor: Cosmin Aionita | 01.06.2023

La începutul anilor 2000, jocurile Advance Wars de pe Game Boy Advance erau foarte populare și chiar iubite de toți fanii genului turn based strategy. Cumva, putem spune că de la primele jocuri Pokemon de pe Gameboy Classic, stilul turn based strategy s-a dezvoltat foarte frumos la Nintendo, odată cu evoluția consolelor. Remake-ul de la Advance Wars 1+2 încearcă să surprindă și face tot posibilul de a le arăta jucătorilor din 2023 de ce această serie a fost atât de specială. Culmea, reușește de minune.

Înainte ca jocurile Advance Wars să ajungă în Europa, seria avea o istorie în spate. Începând cu Famicom Wars din 1988 în Japonia, seria a fost construită în jurul unei abordări strategice destul de stricte, pe ture, totul desfășurându-se pe “o grilă”. Țin minte că jucam Famicom Wars în limba japoneză, nici eu nu știam ce comenzi dădeam acolo, dar, după 2-3 ore, te cam prindeai ce făcea fiecare comandă. Evident, astăzi n-aș mai avea răbdarea asta.

Advance Wars

Pe atunci, în vacanța de vară, cumpărai un joc, apoi îl exploatai la maximum, încât în maximum două săptămâni, titlul nu mai avea niciun secret față de tine. Cu trecerea anilor, răbdarea a dispărut și nici timpul disponibil nu mai este același. Dar vine vacanța de vară, iar pentru elevi este o ocazie excelentă de a încerca Advance Wars 1+2 Reboot Camp.

Misiuni variate și o grafică prietenoasă

Dezvoltate de Intelligent Systems în cea mai mare parte, similar cu cealaltă franciză Fire Emblem, jocurile Wars au fost, din păcate, păstrate în Japonia. La fel ca atunci când fanii anime-ului au fost expuși la Gundam Wing pentru prima dată, nu aveau nicio idee despre serialul care îl precedase. Și nu este nici primul, nici ultimul astfel de caz. Așa a fost și cu Berserk, noroc că prin 2020 au apărut și la noi respectivele cărțile manga.

Această nouă versiune, pentru Nintendo Switch, recapturează aproape toate experiențele din seria Wars și oferă un upgrade vizual foarte frumos, aș zice încântător.

Advance Wars

Misiunile sunt variate și vă oferă o gamă fixă ​​de unități de la început. Fiecare unitate are propriile sale avantaje și dezavantaje, așa că este esențial să înveți să le folosești în situația potrivită împotriva inamicului corect. Nu este un joc ușor, atenție, orice greșeală pe care o faci te costă lupta, de aceea este bine de trecut prin tutoriale. De exemplu: dacă ai unități care pot captura clădiri, atunci capturează-le, pentru că altfel o vor face inamicii și va fi imposibil să  întorci lupta în favoarea ta.

Unele hărți au și resurse pe care le puteți gestiona, cum ar fi fabrici pentru vehicule terestre și aeroporturi pentru elicoptere și avioane de luptă. Uneori trebuie să gestionați o marină destul de implicată în bătălii, nu doar lupte terestre și aeriene.

Advance Wars

Personaje caraghioase

Advance Wars 1+2 Reboot Camp nu se joacă de-a războiul adevărat, pare mai degrabă un turn based pe hârtie, un fel de rațele și vânătorii tactic. La nivel de personaje, ele sunt desenate foarte caraghios, adică doar un copil ar putea să se simtă în atmosfera unui război. Și-mi amintesc că Famicom Wars a avut o influență majoră asupra primului joc Super Robot Wars de pe Game Boy, încă din 1991. În timp ce strategia de tip turn-based și navigarea pe hărți bazate pe grilă sunt în mare parte prezente, merită să clarificăm că titlurile Super Robot Wars sunt jocuri super tactice.

Din păcate, în Advance Wars nu ai același nivel de tactică din Super Robot. În acest sens, nu prea poți alege cu ce unități te lupți și nici nu le poți actualiza în prealabil. Este cu siguranță o abordare mai pură în ceea ce privește strategia, deoarece trebuie să descoperi puzzle-ul strategic cu resursele care ți se oferă. Cu toate acestea, poate fi un șoc dacă ați jucat în prealabil jocuri tactice de tip turn based. De aceea vă recomand și Super Robot Wars V, X, T pe Switch, dacă v-ați săturat de Advanced Wars.

Advance Wars

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp reprezintă o colecție excelentă și un remake al unei perechi de jocuri de strategie Game Boy Advance foarte apreciate, la vremea apariției. Acest joc poate părea drăguț și simplu în ceea ce privește stilul său artistic, dar pregătiți-vă de unele detaliile tehnice și exigente bazate pe strategie.

Advance Wars

Ne puteți urmări și pe pagina oficială de Facebook!

• strategie pură, excelentă, old school