Miitopia Review: mii de Mii-uri într-un RPG prietenos

Autor: Cosmin Aionita | 24.06.2021

Dintre toate jocurile de pe Nintendo 3DS cu o portare pe Nintendo Switch, la prețul de 49,99 de euro, Miitopia era pe nicăieri. Dar, ca un vechi prieten, Miitopia s-a întors, permițându-vă din nou să vă aruncați pe voi înșivă, prieteni și alți “Mii” drept personaje principale într-o aventură RPG. Și apropo de preț, îți dă de gândit faptul că, pe magazinul britanic al celor de la Nintendo, jocul costă 39,99 de lire sterline, în Statele Unite este 49,99 de dolari, iar în Europa se vinde la 49,99 de euro. Faceți voi paritatea și veți vedea că lumea e nedreaptă, de parcă europenii ăștia sunt toți bogați. Nu toți din Uniunea Europeană, dar ce mai contează? Politica n-are ce căuta aici.

Probabil că într-un univers paralel, unde jocul ar fi fost dezvoltat de un japonez în România, Miitopia avea coloana sonoră “Cântec pentru prieteni” de la trupa Compact. Și aste pentru că, abordat în single player, devine foarte plictisitor și repetitiv.

Miitopia

Mai ții minte, măi dragă Mii

Chiar dacă o căutare repetitivă slăbește farmecul considerabil al jocului, Miitopia reușește, într-o manieră modestă să fie o scuză pentru a petrece cu prietenii virtuali în timp ce salvați lumea.

În tărâmul liniștit și vesel al Miitopiei, sinistrul Lord Întunecat (fix așa, Dark Lord, neinspirat și repetitiv – cred c-am ajuns la al 987-lea Dark Lord în jocuri) a furat fețele tuturor pentru a evoca o armată de monștri. Depinde exclusiv de tine să oprești teroarea, tu care începi precum un țăran la pielea goală, cu o sabie de lemn, cu putere de găină și frică de câine beat. Ei bine, depinde de Mii.

Miitopia

Îți amintești de Mii? Avatarurile stilizate ale Nintendo au debutat pe Wii în 2006, așa că acum se simt aproape retro. Miitopia le oferă acestor doppelgangers digitali rolurile lor cele mai importante de la Tomodachi Life pe 3DS, Miitomo pe telefoanele mobile și până acum. Vrei să fii mai puternic? Vrei să joci cu Mariko (Mario Girl)? Sau cu alt personaj pus la dispoziție pe shop-ul Nintendo? Sau ți-e mai bine să creezi tu un Mii? Mergi la magazin, scoate banul și te distrezi cu adversarii, dai în ei cum a dat Danemarca în Rusia la Euro sau Germania în Portugalia. Nimic despre Japonia, da?

Hai la luptă, dar și la păcănele

Odată ce aventura începe cu seriozitate, veți descoperi că Miitopia este un RPG cu drepturi depline, deși unul mai rațional în comparație cu, să spunem la întâmplare, Bravely Default II. Dincolo de legăturile sociale și punctele de experiență, există diverse alte modalități de a-ți alimenta personajul, iar curba de dificultate te împinge să rămâi pe partea superioară a jocului. Le dai de mâncare personajelor, dar să ai grijă, că odată ce unul ți-a vomitat și s-a simțit rău, dacă încerci să îi dai același fruct îngrozitor pentru stomacul său, va “face” foarte urât. Așa că nu risca. Unii preferă și pietrele: da, mănâncă pietre, cum făceam noi în comunism, crezând că-s bomboane. Și asta este pentru îmbunătățirea statisticilor, dar mai ales să devii mai puternic.

Și dacă ți se pare că totul se repetă, în Miitopia „o arzi” pe păcănele grav. Dar nu cu cireașă, cireașă, 7, pepene, ci cu Piatră, Hârtie, Foarfece sau învârți la ruletă pentru a câștiga aur, mâncare, arme sau armuri, tichete de întâlniri, pentru a deveni prieteni și mai buni.

Miitopia

Boss, nu păcălești boss-ul cu gameplay-ul rapid

Cu cât salvezi mai multe fețe prin uciderea monștrilor și cu cât folosești mai multe obiecte, cu atât vei câștiga mai multe resurse. Și aici m-am lovit de o problemă. Am ajuns prea repede la primul boss și am întâmpinat primele probleme. Mi-am dat seama că trebuie să mai dau cu sapa, să reiau lupte, pentru că de fiecare dată te vei întoarce în același loc, poate-poate vor fi câțiva adversari schimbați, dar dificultatea devine din ce în ce mai ușoară.

Cu alte cuvinte, ca într-un RPG care se respectă, sau baby-RPG cum i-am spus eu, cureți tot de pe hartă și vei fi pe deplin mulțumit. Chiar și așa a fost nevoie din lumea a doua, nu mai zic de a treia, să trec la noțiunile de grinding și farming. Dar la un moment dat îți dorești să te lupți cum trebuie, să simți provocarea și ea vine la confruntările finale. Boss-ul e boss, boss, cum spune bombardierul. Dar Miitopia nu e pentru ei! Să nu vă mai spun că poți da orice nume vrei personajelor, adică mi-am ales un cal gras, căruia i-am spus Grăsanul sau Anti-Shaorma, plus nume din domeniile monden, politic sau sportiv din România, cum ar fi Gică Hagi sau Ilie Năstase.

Miitopia

Aceste aspecte transformă Miitopia într-un joc amuzant și plăcut. De asemenea, are suficientă mecanică concretă, inclusiv stimulente sociale inteligente, pentru a fi un baby-RPG util pentru începători. Acestea fiind spuse, ca un serial distractiv întins într-un sezon de televiziune cu ritm lent, Miitopia te invită să îți faci timp suficient. Joacă-te azi și implică-te în lupte zilnic. Creează Mii-ul perfect pentru fiecare personaj. Nu este nevoie să te grăbești. În Miitopia, prietenii te vor aștepta. La un moment dat vei reuși, mai ales când vine boss-ul!

Miitopia
  • distracție din greu, mai ales dacă joci cu prietenii
  • boss fights provocatoare, cu excelente elemente de RPG