Sniper Ghost Warrior Contracts 2 Review: direct la țintă

Autor: Cosmin Aionita | 10.06.2021

Numele Sniper Ghost Warrior nu-mi este neapărat străin, CI Games având grijă să ne informeze de fiecare dată când un nou titlu al seriei era pe cale să fie lansat (nu mai puțin de cinci astfel de jocuri și-au făcut apariția în ultimii 11 ani!). Totuși, din varii motive, Sniper Ghost Warrior Contracts 2 a fost primul pe care am avut ocazia să-l încerc. L-am abordat ca pe o experiență cu sniper rifles mai degrabă arcade, așteptându-mă la ceva asemănător cu jocurile recente Sniper Elite și spin-off-urile acestora. Realitatea “din teren” a fost un pic diferită.

Din punct de vedere narativ, Sniper Ghost Warrior Contracts 2 este cât se poate de banal: intri în pielea lui Raven, un asasin ce preferă să păstreze distanța față de victimele sale. Acesta este contractat pentru a dărâma o dictatură dintr-o țară fictivă a Orientului Mijlociu, eliminând, rând pe rând, susținătorii acesteia, de la conducătorii de forțe militare și până la responsabilii cu finanțarea regimului.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Sniping înainte de toate

Iar meniul principal al jocului permite accesul către cinci regiuni principale ale campaniei, fiecare organizată sub forma unui mini-open-world, în care jucătorul are de îndeplinit diferite obiective, numite contracte. Despre cele principale, precum eliminarea țintelor vizate sau dezactivarea anumitor generatoare, turnuri de comunicații etc., ești informat din start, iar altele, opționale, apar dinamic chiar în timpul jocului.

Am rămas oarecum uimit că, și atunci când optezi pentru cel mai scăzut nivel de dificultate, pentru o experiență cât mai plină de acțiune și lipsită de griji, tot te lovești de anumite elemente de realism, capabile, în anumite condiții, să te împiedice să îndeplinești unele obiective.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Spre exemplu, unul dintre elementele cu care producătorii se laudă este “sniping-ul” de la distanțe apreciabile (de peste 1km), și nu toate armele pe care Raven le are la dispoziție sunt capabile de așa ceva. Așadar, pentru țintele ce trebuie eliminate de la astfel de distanțe este necesară folosirea unei puști cu bătaie lungă, pe care s-ar putea să nu o ai echipată din start.

Înainte de a intra în criză de opțiuni, analizați cu atenție mediul înconjurător: există câteodată și metode alternative de a-ți elimina victimele, precum aruncarea în aer a mașinilor în care încearcă să fugă, cu ajutorul butoaielor explozive, sau capcane improvizate, gen prăbușirea unui container peste țintă. De asemenea, există opțiunea de a schimba arsenalul chiar în timpul unei misiuni.

Totuși, această variantă este destul de stângaci implementată: punctele de extracție, prin intermediul cărora poți accesa opțiunea de a înlocui armele deținute cu unele noi sau de a le personaliza cu diferite accesorii, apar doar după completarea unuia dintre contractele de pe hartă. Iar, odată accesate, dispar din nou. Astfel, dacă ai proasta inspirație să nu cumperi ceea ce ai nevoie la momentul oportun, vei fi nevoit să încarci un checkpoint mai vechi pentru a putea termina misiunea (pentru că nu poți salva oricând dorești).

Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Revenind la mecanicile de țintire și tragere cu puștile cu lunetă din dotare, acestea presupun luarea în considerare a direcției vântului, a distanței față de victimă, a puterii armei, a forței de atracție gravitațională etc. chiar și pe cel mai accesibil nivel de realism. Ce-i drept, ești asistat prin afișarea unui reticul care îți indică locul în care va lovi glonțul, însă, pe măsură ce urci în dificultate, acest gen de opțiuni ajutătoare sunt eliminate și trebuie să te bazezi doar pe indicatorii lunetei.

Din păcate, nu același gen de atenție a fost acordat și gameplay-ului din afara acestor secvențe de sniping: AI-ul inamicilor este predictibil, utilizarea armelor secundare cam stângace, iar gadget-urile (gen drone zburătoare) au un rol mai mult estetic decât funcțional.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2

O experiență decentă, la un preț corect

Luând în considerare atât plusurile, cât și minusurile acestei formule de joc, chiar și în prima hartă din campanie poți petrece câteva ore bune, în funcție de nivelul de realism pe care îl preferi. Și, având în vedere că sunt incluse cinci astfel de regiuni, destul de variate ca relief și abordări, putem spune că Sniper Ghost Warrior Contracts 2 oferă suficient timp de joc pentru prețul său (de numai 40€).

Judecând tot prin prisma prețului, și prezentarea grafică din Sniper Ghost Warrior Contracts 2 este cât se poate de acceptabilă, jocul fiind construit cu ajutorul motorului CryEngine. Ies în evidență mai ales secvențele de tip “bullet cam”, atunci când camera urmărește traiectoria glonțului și scoate în evidență impactul acestuia cu victima.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Versiunea de PS5 a jocului mai întârzie din cauza unor probleme tehnice de ultimă oră, iar utilizatorii de console Xbox Series X|S s-au plâns de performanță foarte slabă în acest joc, însă nu am întâlnit asemenea neajunsuri în versiunea de PC, pe care am testat-o. Totul a rulat fluent, cu setările de calitate vizuală la maximum.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 este un joc de nișă, ce se adresează pasionaților de shootere abordate în regim stealth, în care sniping-ul eclipsează restul componentelor. Și, în categoria sa, creația celor de la CI Games își face treaba destul de bine. Sigur, din multe puncte de vedere nu se poate compara cu titlurile AAA pretențioase, însă și prețul acestui joc este mult mai accesibil.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2
  • mecanici de sniping mai stufoase decât mă așteptam
  • medii de joc variate, cu numeroase obiective