Dezvoltator de jocuri, sancționat pentru obiectificarea și „stereotipizarea” femeilor

Autor: Adrian Popa | 18.08.2022
Dezvoltator de jocuri, sancționat pentru obiectificarea și „stereotipizarea” femeilor

Dezvoltatorul de jocuri mobile Playorcas a fost sancționat de Advertising Standards Authority (ASA), arbitrul pieței de publicitate din Marea Britanie, pentru modul în care a prezentat femeile.

Ancheta a fost declanșată de o reclamă la jocul Infinity 8 Ball, afișată în Angry Birds 2. În aceasta apare o femeie animată care poartă pălărie de cowboy și are sânii parțial expuși.

ASA notează că reclama obiectifică femeia și are ca singur scop „ațâțarea privitorilor”. Reclama a fost interzisă.

Playorcas, care a mai dezvoltat jocuri precum Extreme Tennis sau Infinity Fishing, nu a răspuns la acuzațiile pe care i le-a adus agenția.

Publicitatea de acest fel sau reclamele înșelătoare sunt frecvente în industria jocurilor video mobile, mai ales pe segmentul hypercasual. Unii dezvoltatori promovează în reclame un gameplay care nu există de fapt în titlurile lor. Un exemplu este popularul joc Acrylic Nails!. Într-o reclamă se vedea cum unghiile unei „cliente” erau tăiate până îi dădea sângele, ceva ce nu este posibil în joc.

ASA a interzis în trecut, din cauza publicității mincinoase, reclame la jocurile Homescapes și Gardenscapes.

Dezvoltatorul Angry Birds 2, Rovio, a anunțat că nu a reușit să identifice rețeaua prin care a fost livrată reclama la Infinity 8 Ball.

Dacă unii creatori de jocuri obiectifică femeile, alții încearcă să le aducă în prim plan într-o industrie încă dominată de bărbați. FIFA 23, dezvoltat de Electronic Arts, este primul joc video din serie care are o fotbalistă pe copertă, jucătoarea Sam Kerr din Australia.