Fill The Fridge: Jocurile hypercasual, care nu solicită prea mult creierul, sunt pe val acum

Autor: Adrian Popa | 12.08.2022
Fill The Fridge: Jocurile hypercasual, care nu solicită prea mult creierul, sunt pe val acum

O categorie relativ nouă de jocuri video, numită „hypercasual”, se află pe val astăzi. Acestea sunt titluri de mobil ușor de jucat, chiar și fără urmărirea unor instrucțiuni, cu grafică simplă și de obicei gratuite. Creatorii lor obțin venituri prin afișarea de reclame.

Dezvoltatorii care au dat naștere fenomenului sunt Kwalee, Ketchapp și Voodoo, care au început să lanseze astfel de titluri în 2017. Exemple de jocuri populare hypercasual sunt: Bridge Race, Hair Challenge, Fill The Fridge, High Heels sau Water Sort Puzzle.

În Fill The Fridge utilizatorii trebuie să umple compartimentele unui frigider cât mai eficient cu diverse produse, de la cutii de lapte și până la borcane de Nutella.

Unii analiști susțin că aceste jocuri reprezintă mai degrabă un model de business decât un gen.

Numărul de descărcări de titluri din această categorie a ajuns la 15,6 miliarde în 2021, față de 12,6 miliarde în 2016 și 7,51 miliarde în 2019, potrivit firmei de cercetare Data.AI. Au crescut și investițiile în domeniu. Zynga a achiziționat 80% din dezvoltatorul Rollic, publisherul FIll the Fridge, în schimbul a 180 de milioane de dolari, iar studiouri precum Homa Games, Ace Games și Spyke Games au atras runde de investiții consistente anul trecut.

Piața, inundată de jocuri hypercasual

Titluri din această categorie sunt lansate pe bandă rulantă, iar piața este „hiper-saturată”. De exemplu, dezvoltatorul francez Voodoo a spus că are capacitatea să testeze 800 de prototipuri de jocuri pe lună în App Store, pentru a vedea care idee are potențial. Dintre acestea doar două devin hituri, potrivit CEO-ului firmei, Alexandre Yazdi.

Există și problema clonelor, care apar în număr mare după ce un titlu devine popular. De exemplu, succesul Fiil The Fridge a dat naștere la clone precum Fill Up Fridge, Fridge Restock, Fridge Organizing sau Fridge Master 3D.

Jocurile sunt descărcate de un număr mare de utilizatori, dar după un timp destul de scurt acestea sunt abandonate complet de mulți dintre aceștia.

În încercarea de a se diferenția și pentru a atrage cât mai mulți jucători, dezvoltatorii de jocuri hypercasual au început să adauge elemente mai complexe în acestea. Este vorba de spre clasamente, moduri multiplayer sau micro-tranzacții, potrivit Wall Street Journal. Mulți dezvoltatori oferă recompense și bonusuri mai consistente după ce jucătorii urmăresc un număr de reclame.

Utilizatori noi cu orice preț

Alții încearcă să atragă utilizatori prin publicitate mincinoasă. Firma de cercetare Newzoo precizează că unii dezvoltatori promovează în reclame un gameplay care nu există de fapt în titlurile lor. Un exemplu este popularul Acrylic Nails. În reclame se vede cum unghiile unei „cliente” sunt tăiate până „la sânge”, ceva ce nu este posibil în joc.

Din cauza acestor probleme, cultura în domeniul jocurilor de acest fel a fost „utilizatori noi cu orice preț”. Voodoo merge acum pe altă cale. Le permite jucătorilor să câștige criptomonede sau cash, să facă micro-tranzacții și îi motivează cu obiective pe termen lung.

Totodată, Rollic actualizează jocurile cu noi elemente în încercarea de a ține jucătorii conectați pe termen mediu și lung. De exemplu, în High Heels utilizatorii pot adopta acum animale de companie pentru avatarul lor. „Dacă ai fi sugerat asta pentru un joc hypercasual acum doi ani am fi râs de tine”, a declarat Burak Vardal, CEO-ul Rollic.