Hermen Hulst devine şef al studiourilor PlayStation, Shuhei Yoshida va lucra cu dezvoltatorii indie

Autor: Cosmin Aionita | 11.11.2019
Hermen Hulst devine şef al studiourilor PlayStation, Shuhei Yoshida va lucra cu dezvoltatorii indie

Sony Interactive Entertainment (SIE), compania din spatele familiei de console PlayStation, a anunţat promovarea lui Hermen Hulst, conducătorul studioului Guerrilla Games, în funcţia de Head of Worldwide Studios (WWS). Din această postură, Hermen Hulst va gestiona şi va conduce activitatea de game development a celor 14 studiouri ce fac parte din SIE Worldwide Studios (printre care se regăsesc nume precum Naughty Dog, autorii seriilor Uncharted şi The Last of Us, sau Santa Monica Studio, responsabil pentru seria God of War). Compania a anunţat şi că Shuhei Yoshida, precursorul lui Hulst la cârma SIE WWS, va prelua conducerea unei noi iniţiative ce se va concentra pe colaborarea cu dezvoltatorii externi independenţi.

„Hermen este unul dintre cei mai de succes şi mai respectaţi lideri din industria jocurilor video. Este un susţinător pasionat al echipelor pe care le conduce şi înţelege modalităţile prin care talentul creativ poate fi stimulat, pentru construirea unor experienţe memorabile”, a declarat Jim Ryan, preşedinte şi CEO al Sony Interactive Entertainment. „Worldwide Studios reprezintă o divizie-cheie pentru viitorul succes al companiei şi trebuie să respectăm promisiunile pe care le-am făcut gamerilor, creând conţinut original, spectaculos şi unic, caracteristic PlayStation. Nu am nicio îndoială că Hermen poate conduce echipele noastre spre livrarea constantă a unor experienţe convingătoare şi diverse”.

Hermen Hulst

Hermen Hulst este cofondatorul Guerrilla Games, cu sediul în Amsterdam, şi, cel mai recent, a ocupat funcţia de Managing Director al studioului. Cei de la Guerrilla sunt cunoscuţi mai ales pentru seria Killzone, ce a debutat în 2004 pe PlayStation 2, dar şi pentru celebrul Horizon Zero Dawn, care s-a lansat în 2017 pe PlayStation 4. Sub conducerea lui Hulst, Guerrilla a continuat să inoveze şi a dezvoltat Decima, un motor grafic lansat în 2013 şi folosit pentru producerea mai multor titluri, printre care şi recentul Death Stranding de la Kojima Productions. Sony Computer Entertainment a achiziţionat Guerrilla Games în 2005. Angie Smets, Jan-Bart von Beek şi Michiel van der Leeuw vor prelua rolul lui Hulst în cadrul Guerrilla, într-o structură triplă de conducere.

„Am lucrat îndeaproape cu PlayStation şi cu întreaga familie Worldwide Studios încă din 2001 şi am un mare respect şi o desăvârşită admiraţie pentru talentul creativ şi ideile ambiţioase cultivate în această reţea de studiouri din Statele Unite, Europa şi Japonia”, a declarat Hulst, Head of Worldwide Studios. „Sunt mai mult decât încântat că am oportunitatea de a conduce o echipă atât de talentată şi de inspirată, a cărei misiune principală este aceea de a crea jocuri uimitoare pentru fanii PlayStation”.

Sony Interactive Entertainment a anunţat şi lansarea unei noi iniţiative a companiei, condusă de veteranul Shuhei Yoshida, concentrată pe susţinerea dezvoltatorilor externi ce lucrează la construirea unor experienţe noi şi neaşteptate pentru comunitatea de gaming. Aflându-se în colaborare directă cu Jim Ryan, Yoshida va renunţa la rolul său în cadrul WWS pentru a se concentra pe comunitatea extrem de diversă a devzoltatorilor independenţi, asigurându-se că aceştia dispun de instrumentele, tehnologiile şi serviciile necesare pentru a ajunge cu succes la marea comunitate de gameri PlayStation.

„Sunt încântat să anunţ că Shu Yoshida va conduce această nouă iniţiativă. Toată lumea ştie cât de pasionat este Shu atunci când vine vorba despre jocurile realizate de creatorii independenţi – ei sunt o parte extrem de importantă a industriei şi fac portofoliul nostru de conţinut să fie atât de special pentru pasionaţii de jocuri video. Aceste exerciţii inedite de creativitate merită toată atenţia, iar un campion precum Shu se va asigura că întreaga organizaţie SIE conlucrează pentru a interacţiona cât mai eficient cu dezvoltatorii independenţi, prin susţinerea contribuţiei lor la ceea ce înseamnă platformele PlayStation”, a adăugat Ryan.

Shuhei Yoshida