PC-ul generează mai mulți bani pentru Activision decât o fac consolele

Autor: Cosmin Aionita | 09.05.2023
PC-ul generează mai mulți bani pentru Activision decât o fac consolele
Foto: Shutterstock

Conform celui mai recent raport financiar al Activision Blizzard, aferent primului trimestru din 2023, compania face mai mulți bani din vânzările pe PC decât din cele de pe console.

Astfel, în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2023, Activision Blizzard a obținut venituri de 666 de milioane de dolari de pe PC, în comparație cu numai 639 de milioane de dolari generați de vânzările pe console. Aceste statistici continuă trendul înregistrat și în a doua jumătate a anului 2022, când veniturile obținute de companie pe PC le-au depășit pe cele de pe console. Totuși, pentru întregul an 2022, consolele au generat mai mulți bani pentru Activision decât a făcut-o platforma PC.

Activision Blizzard atribuie această creștere a veniturilor generate de PC succesului de care s-au bucurat jocuri precum Call of Duty sau Overwatch 2, dar menționează și încasările ridicate de pe urma celui mai recent expansion pentru World of Warcraft – Dragoflight –, precum și din Diablo Immortal, jocuri disponibile pe PC (și pe platforme mobile, în cazul lui Immortal), dar nu și pentru console.

Iar Blizzard Entertainment joacă cel mai important rol în creșterea veniturilor de pe PC. Deși jocurile lansate de Blizzard generează aproximativ jumătate din veniturile obținute de pe urma Call of Duty, 72% din aceste încasări sunt pe PC și doar 8% pe console. Spre comparație, Call of Duty generează venituri în principal pe console (59%), urmate de PC (26%) și mobile (15%). Rămâne de văzut cum vor fi împărțite încasările generate de Diablo IV, joc ce urmează să fie lansat luna viitoare, în premiera pentru serie, simultan pe console și PC.

Dacă trend-ul actual al vânzărilor va continua, 2023 ar putea deveni primul an în care veniturile de pe PC le-ar întrece pe cele de pe console pentru Activision Blizzard. PC-ul ar urca astfel pe locul secund în ierarhia câștigurilor din cadrul companiei, treapta fruntașă fiind în continuare ocupată de platformele mobile, unde divizia King și jocurile sale fac legea.

Microsoft miza pe aceste venituri, dar și pe proprietățile intelectuale din curtea Activision Blizzard, atunci când a depus oferta de 68,7 miliarde de dolari pentru a cumpăra compania. Deși cele două entități au ajuns la un acord în acest sens, tranzacția a fost blocată momentan de CMA (Competition and Markets Authority) din Marea Britanie. Microsoft va depune un apel împotriva acestei decizii.

Sursa: PC Gamer

Urmărește Go4Games.ro pe Google News