PlayStation Productions, o nouă divizie Sony dedicată adaptării jocurilor în filme

Autor: Cosmin Aionita | 21.05.2019
PlayStation Productions, o nouă divizie Sony dedicată adaptării jocurilor în filme

Sony Interactive Entertainment a anunţat deschiderea unei noi divizii – PlayStation Productions –, un studio de producţie ce se va ocupa exclusiv de adaptarea portofoliului bogat de jocuri deţinut de companie pentru filme sau show-uri de televiziune. Divizia PlayStation Productions va fi condusă de Asad Qizilbash (Vice President of Marketing, PlayStation Exclusive Games & World Wide Studios IP Expansion în cadrul Sony Interactive Entertainment) şi Shawn Layden (chairman al Worldwide Studios în cadrul SIE) şi va avea sediul chiar în acelaşi loc cu Sony Pictures, în Culver City, California.

Cu 25 de ani de experienţă în gaming şi peste 100 de proprietăţi intelectuale originale, cei de la Sony au ales să-şi producă singuri viitoarele adaptări cinematografice, pentru televiziune şi/sau streaming, în loc să licenţieze drepturile către alte studiouri. Fiind implicaţi direct şi în dezvoltarea de jocuri, atât Qizilbash, cât şi Layden sunt convinşi că vor putea realiza adaptări pe placul fanilor, pentru că pur şi simplu ştiu ce iubeşte şi ce şi-ar dori comunitatea fanilor PlayStation.

Şi alţi jucători mari din industria jocurilor video, cum ar fi Ubisoft sau Activision Blizzard şi-au deschis divizii dedicate adaptării creaţiilor lor pentru cinematografe sau televiziuni, însă abordarea PlayStation Productions diferă fundamental: după cum am menţionat, drepturile nu vor fi licenţiate către terţi, producţia urmând să se realizeze chiar in-house, iar de distribuţie se va ocupa divizia-soră Sony Pictures.

Este păstat misterul în privinţa primelor proiecte ce vor ieşi pe porţile PlayStation Productions, cei doi conducători afirmând că noua divizie nu se grăbeşte încă şi nu şi-a propus încă niciun obiectiv în privinţa numărului de productii pe care trebuie să le finalizeze anual. De ceva vreme însă, s-a luat contactul cu diferiţi scenarişti, regizori şi producători pentru a înţelege cât mai bine această industrie. Un exemplu în acest sens pentru PlayStation au fost cei de la Marvel şi succesul acestora în privinţa adaptării propriilor benzi desenate în cele mai de succes filme ale ultimilor ani.

Asad Qizilbash Shawn Layden

Urmărește Go4Games.ro pe Google News