PlayStation: schimbări la vârful Sony Interactive Entertainment şi motivul pentru care compania nu va participa la E3 2019

Autor: Cosmin Aionita | 12.02.2019
PlayStation: schimbări la vârful Sony Interactive Entertainment şi motivul pentru care compania nu va participa la E3 2019

Sony Corporation şi Sony Interactive Entertainment au anunţat astăzi numirea lui Jim Ryan (ce deţinea functia de Deputy President în cadrul SIE) în poziţia de Preşedinte şi CEO SIE, începând cu 1 aprilie 2019.

Actualul preşedinte şi CEO John (Tsuyoshi) Kodera se va concentra pe crearea unor experienţe inovatoare pentru utilizatori şi îmbunătăţirea continuă a serviciilor oferite prin intermediul PlayStation Network, în calitatea de Deputy President al SIE. Astfel, Jim Ryan va juca, în acelaşi timp, rolurile de Representative Director şi de preşedinte al Sony Interactive Entertainment Inc., entitate cu sediul în Japonia, iar John Kodera va avea funcţiile de Representative Director şi Deputy President. În noua structură de conducere a companiei, Jim Ryan va răspunde direct lui Kenichiro Yoshida, preşedinte şi CEO al Sony Corporation.

Jim Ryan

Jim Ryan s-a alăturat în 1994 entităţii Sony Interactive Entertainment Europe, divizia europeană a SIE (Sony Computer Entertainment Europe, la momentul respectiv). De atunci, a deţinut mai multe funcţii de conducere în companie: în 2011 a fost numit preşedinte al SIEE, conducând business-ul PlayStation în peste 100 de teritorii din Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi Oceania, din aprilie 2016 a deţinut funcţia de Head of Global Sales and Marketing la SIE, iar din ianuarie 2018 a fost numit şi Deputy President al SIE, susţinându-l pe John Kodera în dezvoltarea PlayStation.

În altă ordine de idei, Shawn Layden, fost preşedinte al Sony Interactive Entertainment America şi actual conducător al Sony Worldwide Studios (grupul de studiouri interne ale celor de la Sony, din care face parte şi Naughty Dog, spre exemplu), a oferit câteva detalii despre motivele pentru care părinţii PlayStation au decis să nu participe la ediţia E3 din acest an.

Conform lui Layden, în trecut E3 era perceput drept o expoziţie dedicată partenerilor din retail, precum şi presei de specialitate. Perioada de desfăşurarea tradiţională a E3-ului, la mijlocul lunii iunie a fiecărui an, nu mai este potrivită pentru a prezenta produsele către partenerii din retail, aceştia având nevoie de mult mai mult timp pentru a-şi construi strategiile anuale. Astfel, Sony susţine un alt eveniment – Destination PlayStation – în luna februarie a fiecărui an, special dedicat partenerilor din retail, informându-i pe aceştia, în timp util, despre viitoarele produse ale companiei.

Shawn Layden

De asemenea, odată cu migrarea presei de specialitate către mediul online, modelul susţinut de E3 poate fi considerat învechit, existând metode mai rapide de a informa publicul. Nu în ultimul rând, susţinerea unei conferinţe de presă la E3 implică şi noi dezvăluiri importante, PlayStation neavând, la acest moment, ce anunţuri de acest tip să facă.

De vină pentru această lipsă de noutăţi ar putea fi şi strategia actuală a companiei, de a lansa doar câteva titluri mari exclusive în fiecare an (cum au fost God of War sau Spider-Man în cursul lui 2018). De altfel, Shawn Layden a afirmat că, pentru a nu înşela aşteptările fanilor PlayStation, companiei nu îi este frică să amâne un joc până când acesta se va ridica la nivelul calitativ caracteristic titlurilor exclusive ale celor de la Sony. O dovadă în acest sens este Days Gone, joc amânat de câteva ori, care, alături de Dreams, va completa lineup-ul de jocuri exclusive pentru PlayStation 4 confirmate pentru 2018. De asemenea, Sony mai pregăteşte şi alte titluri de mare calibru, precum Ghost of Tsushima (Sucker Punch), The Last of Us Part II (Naughty Dog) sau misteriosul Death Stranding (Kojima Productions), acestea neavând însă perioade de lansare confirmate.

Sony a livrat către magazinele de profil, până la începutul anului 2019, peste 94 de milioane de console PlayStation 4, iar Layden consideră că viitorul, cel puţin cel apropiat, va aparţine în continuare dispozitivelor de acest tip, tehnologiile de game streaming nefiind încă capabile să înlocuiască consolele sau PC-urile de gaming contemporane. Însă Sony se pregăteşte şi pentru acest viitor îndepărtat, compania oferind deja serviciul PlayStation Now, prin intermediul căruia abonaţii dintr-o serie de ţări din America de Nord şi Europa (printre care nu şi România) pot accesa o librărie de câteva sute de jocuri pentru PlayStation 2, PlayStation 3 şi PlayStation 4.