Resident Evil: Revelations 2 – problema microtranzacţiilor

Autor: Cosmin Aionita | 28.01.2015
Resident Evil: Revelations 2 – problema microtranzacţiilor

Microtranzacţiile şi-au făcut debutul în scena jocurilor Free-to-play, apărute mai întâi în spaţiul aplicaţiilor mobile şi, apoi, migrate cu succes către PC sau console. Pe scurt, utilizatorul are acces gratuit la download-ul şi rularea unui joc, însă anumite elemente ce ţin de progresia în respectivul joc nu pot fi accesate decât contra-cost.

Mai grav este că acest gen de strategie s-a strecurat de curând şi în rândurile jocurilor “tradiţionale”, publisherii încăpăţânându-se să ceară cât mai mulţi bani, atât în schimbul jocului propriu-zis, cât si pentru DLC-uri, Season Pass-uri şi, mai noi, microtranzactii care îţi deblochează cele mai puternice arme / maşini încă din start, îţi conferă anumite abilităţi înainte de a atinge nivelul necesar etc. Un fel de “cheat”-uri pe bani.

Ce te faci însă când opţiunile banale de joc, pe care le regăsim în această forma de diverstisment de la inventarea sa şi până în prezent, încep să fie condiţionate de plata unor asemenea microtranzacţii? Ce te faci când nu mai poţi încarca o salvare fără achitarea unei sume modice către producătorul/publisher-ul jocului?

Capcom s-a aflat *extrem* de aproape de a afla, pe propria piele, răspunsul la aceste întrebări, mai multe surse raportând ca producătorul japonez are de gând să implementeze o astfel de strategie de monetizare în viitorul Resident Evil: Revelations 2. Pe scurt, zvonurile vorbeau de imposibilitatea de a continua de la ultimul checkpoint în cazul în care mori în joc: jucătorul ori plăteşte pentru “cristale de viaţă” care îi permit reînvierea eroului, ori reîncepe capitolul de la început.

Bineînţeles că reacţia multor utilizatori nu a fost tocmai cea mai prietenoasă la adresa celor de la Capcom, care s-au grăbit sa dea o declaraţie şi să dezmintă parţial aceste zvonuri. Conform declaraţiei oficiale venite din partea japonezilor, Resident Evil: Revelations 2 va include într-adevăr astfel de microtranzacţii, însă aceste “cristale de viaţă” nu-şi vor face apariţia decât în modul de joc Raid şi nu în campania principală (unde reîncarcarea ultimului checkpoint nu va fi condiţionata în niciun fel). Raid Mode este un fel de mod de joc arcade pe puncte, separat de campaniile propriu-zise, “cristalele de viaţă” urmând a putea fi cumpărate cu bani reali sau câştigate jucând zilnic misiuni în acest mod de joc. Oricum ar fi, putem pune pariu că leaderboard-urile vor fi dominate de jucătorii ce vor apela la microtranzacţii.

În aceste condiţii, faptul că publisher-ul japonez Capcom a oferit noi secvenţe din joc, atât din campania lui Barry Burton (unul dintre cele patru personaje principale ale jocului), cât şi din modul de joc Raid, nu prea ne mai încălzeşte cu nimic. Chiar şi aşa, le puteţi urmări în continuare. Mai mult, am adăugat şi o serie nouă de imagini din Raid Mode-ul lui Resident Evil: Revelations 2.

Resident Evil: Revelations 2 va fi disponibil pentru PC, PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One şi Xbox 360, în format episodic, începând cu 24 februarie 2015. Cele patru episoade vor putea fi achiziţionate fie individual (la un preţ echivalent cu 5,99$ per episod), fie ca parte a Season Pass-ului (ce va include încă două episoade bonus şi un personaj suplimentar în modul Raid, pentru 24,99$). După finalizarea seriei, Resident Evil: Revelations 2 va putea fi achiziţionat şi într-o versiune retail (pe disc, 39,99$), ce va include tot conţinutul din Season Pass, alături de personaje şi stagii bonus pentru modul Raid.

Resident Evil Revelations 2

Resident Evil Revelations 2Resident Evil Revelations 2

Resident Evil Revelations 2Resident Evil Revelations 2