Schimbări la vârful studioului responsabil cu titlurile Mafia. Un nou joc al seriei intră în producție

Autor: Cosmin Aionita | 10.05.2022
Schimbări la vârful studioului responsabil cu titlurile Mafia. Un nou joc al seriei intră în producție
Foto: 2K Games

Haden Blackman, conducătorul studioului Hangar 13, a decis să părăsească echipa de producție deținută de Take-Two Interactive (2K Games). După o perioadă de șapte ani la cârma acestui studio, interval în care au fost lansate atât Mafia III, cât și remake-ul Mafia: Definitive Edition, veteranul ex-LucasArts pleacă pentru a-și urma „pasiunea în cadrul unui nou proiect”. Conform surselor celor de la Kotaku, plecarea lui Blackman s-a produs pe fondul fazelor incipiente de producție a unui nou titlu din seria Mafia. Iată declarația oferită de 2K:

Suntem recunoscători lui Haden pentru abilitățile sale de a forma și conduce studioul Hangar 13, de a construi și uni echipele din Novato, Brighton și Czech și pentru lansarea mai multor jocuri și colecții Mafia. Munca la care Haden și-a adus contribuția va continua și va crește pentru mulți ani. Ne susținem toți angajații în ceea ce privește pasiunile lor și îi urăm tot binele din lume în noua sa aventură.

2K nu a menționat însă că, alături de Haden Blackman, studioul Hangar 13 a fost părăsit și de Matthew Urban, care ocupa funcția de COO (chief operating officer). Aceste schimbări sunt făcute în cadrul Hangar 13 pe măsură ce studioul se pregătește să se întoarcă, de la alte proiecte originale, către francize consacrate, precum Mafia.

La cârma echipei, în locul lui Blackman, va fi numit Nick Baynes, managerul diviziei din Brighton a Hangar 13, studioul din UK urmând să conducă dezvoltarea noului joc Mafia. Aflat încă în fazele timpurii ale dezvoltării, jocul ar avea numele de cod „Nero”, fiind conceput drept un prequel pentru trilogia Mafia deja existentă. Acest nou titlu Mafia ar urma să folosească Unreal Engine 5, în locul tehnologiei proprietare utilizate până acum.

Hangar 13 nu a trecut prin cele mai plăcute perioade în ultimii ani: după finalizarea și lansarea lui Mafia III, studioul a fost lovit de două valuri de concedieri, în 2017 și apoi, din nou, în 2018. În perioada scursă de atunci, mai multe concepte de jocuri originale propuse de studio, precum Rhapsody (un joc cu spioni), Volt (un joc de acțiune co-op în stilul Destiny, pentru dezvoltarea căruia Take-Two cheltuise deja 53 de milioane de dolari) sau Mosaic (un action RPG bazat pe colecționarea de loot), au fost abandonate înainte de a fi lansate.

De asemenea, publisher-ul s-a folosit de personal din cadrul studioului Hangar 13 pentru a oferi asistență la dezvoltarea altor jocuri publicate sub label-ul 2K, precum recentul Tiny Tina’s Wonderlands de la Gearbox.

Sursa: Kotaku