The Callisto Protocol nu și-a atins obiectivele de vânzări. Câte exemplare au fost comercializate și cât de sigur mai este viitorul seriei

Autor: Cosmin Aionita | 17.01.2023
The Callisto Protocol nu și-a atins obiectivele de vânzări. Câte exemplare au fost comercializate și cât de sigur mai este viitorul seriei
Foto: Krafton

Succesul comercial al jocurilor video nu este asigurat nici măcar atunci când acestea au parte de bugete de marketing și dezvoltare foarte generoase. Un exemplu recent în acest sens este The Callisto Protocol, survival horror-ul SF cinematic realizat de echipa de la Striking Distance Studios și publicat de Kratfton. Jocul nu și-a atins țintele de vânzări, iar viitorul unei eventuale serii este nesigur.

Conform raportului referitor la cel mai recent trimestru financiar, publicat de Krafton, compania a plătit nu mai puțin de 196 de miliarde de won (moneda oficială din Coreea de Sud, țara din care provine publisher-ul) către subsidiara sa Striking Distance Studios din Statele Unite ale Americii, după cum urmează: 5,4 miliarde de won în 2020, 77 de miliarde de won în 2021 și 113,6 miliarde de won în perioada ianuarie – septembrie 2022.

La cursurile de schimb actuale, putem trage concluzia că publisher-ul a furnizat, către studioul său subsidiar, aproximativ 160 de milioane de dolari americani sau, în monedă europeană, peste 145 de milioane de euro.

Analiștii de la Samsung Securities au menționat într-un raport financiar că publisher-ul Krafton s-ar fi așteptat la vânzări ale jocului, cumulate pe toate platformele, de 5 milioane de exemplare. Luând în considerare însă modul cum merg vânzările acum, The Callisto Protocol va depăși abia în cursul acestui an borna de 2 milioane de exemplare comercializate.

Astfel, și Korea Investment & Securities și-a diminuat așteptările legate de vânzările acestui joc, de la 4 milioane de exemplare la numai 2,1 milioane de copii.

De ce nu și-a atins The Callisto Protocol țintele de vânzări?

În primul rând, chiar dacă jocul provenea de la un studio format din fost veterani ai echipei de la Visceral Games (studioul din spatele seriei Dead Space), așteptările de vânzări ale publisher-ului au fost exagerate. Este foarte greu să atingi cinci milioane de exemplare vândute cu o proprietate intelectuală nouă, fără tradiție, mai ales în cadrul genului horror.

Spre exemplu, Resident Evil Village, continuarea unei serii horror consacrate, cu o comunitate numeroasă de fani, a depășit 6,4 milioane de exemplare comercializate abia în vara anului trecut, la mai bine de un an de la apariția pe piață.

De asemenea, primele impresii și recenzii despre The Callisto Protocol nu au ajutat deloc, foarte mulți critici sau simpli utilizatori fiind nemulțumiți de problemele tehnice ale versiunilor pentru Xbox Series X|S și PC ale jocului, performanța dezastruoasă din momentul lansării pe PC, dar și starea dezamăgitoare în care și-au făcut apariția edițiile pentru PlayStation 4 și Xbox One. Practic, în momentul lansării, singura versiune a jocului care funcționa corect, la nivelurile vizual și de performanță promise, a fost varianta pentru PlayStation 5.

Probabil că acest gen de probleme și-au făcut apariția pentru că The Callisto Protocol a fost un titlu dezvoltat aproape în totalitate pe perioada pandemiei, în regim „work from home”, iar testarea sa nu s-a desfășurat tocmai cum ar fi trebuit. Amânarea jocului, sau măcar a edițiilor cu probleme, ar fi fost recomandată, însă publisher-ul și-a dorit, probabil, ca The Callisto Protocol să fie pe piață în perioada sărbătorilor de iarnă.

Viitorul unei eventuale serii The Callisto Protocol devine astfel incert, pe fondul vânzărilor plasate sub așteptările inițiale ale publisher-ului. Să nu uităm totuși că sub umbrela Kfraton se află și PUBG Studios, autorii mega-hit-ului PUBG: Battlegrounds, unul dintre cele mai de succes jocuri din ultimii ani. Publisher-ul coreean ar putea risca în continuare cu proiectele ambițioase precum The Callisto Protocol, pentru a-și face un nume și în Occident, acoperind eventualele pierderi cu fondurile generate de celelalte studiouri din portofoliu.

Este păcat, pentru că, din multe puncte de vedere, jocul realizat de Striking Distance Studios impresionează. Prezentarea grafică este una dintre cele mai reușite pe care am avut ocazia să le vedem până acum, cu moduri vizuale dedicate pentru Ray Tracing și Performance pe consolele next-gen, dar și grație actorilor ce-și împrumută înfățișările și vocile personajelor din joc (Josh Duhamel, Karen Fukuhara, Sam Witwer etc.). Iar problemele legate de compilarea shaderilor, care afectau serios performanța pe PC, par a fi rezolvate de cele mai recente update-uri.

The Callisto Protocol este disponibil acum, în versiuni pentru PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One și PC (Steam și Epic Games Store).

Sursa: K-Odyssey

Urmărește Go4Games.ro pe Google News