Gran Turismo 7 Preview: istoria mașinilor de la începuturi și până la PS5

Autor: Cosmin Aionita | 03.02.2022
Gran Turismo 7 Preview: istoria mașinilor de la începuturi și până la PS5
Foto: Sony Interactive Entertainment

În cursul acestei săptămâni, am avut ocazia să ne întâlnim din nou cu Kazunori Yamauchi, legendarul părinte al seriei Gran Turismo. De această dată însă, doar online, din motive evidente, în cadrul unui eveniment ce a prefațat iminenta lansare a jocului Gran Turismo 7. Am aflat astfel, direct “din gura lupului”, numeroase informații despre noul titlu GT și despre modul în care, după spusele lui Yamauchi, acest al șaptelea “joc complet” al seriei va încerca să transmită mai departe, către o noua generație, pasiunea pentru mașini și istoria fascinantă a acestora.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Între curse, antrenamente și-o cafea

Una dintre nemulțumirile legate de precedentul joc al seriei – Gran Turismo Sport – a fost cauzată de absența campaniei clasice, specifice titlurilor GT numerotate. Iar GT7 va corecta acest neajuns, promițând o campanie “tradițională” bogată, variată, dar și reorganizată. Yamauchi a făcut și o afirmație interesantă, conform căreia campania nu va avea un sfârșit convențional, putând fi jucată și la luni sau ani după apariția jocului (cel mai probabil, acesta s-a referit la faptul că GT7 va primi conținut suplimentar după lansare, precum probe, trasee sau mașini noi).

Iar când vine vorba despre probele pe care le vom întâlni pe parcursul campaniei din Gran Turismo 7, vom avea parte atât de cursele sau campionatele cu care ne-am obișnuit din titlurile mai vechi ale seriei (precum Sunday Cup, Clubman Cup etc.), cât și de o sumedenie de elemente și componente noi.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Dintre acestea, cea mai importantă pare a fi GT Café, întregul progres al campaniei fiind gândit în jurul acestei secțiuni. Mai exact, în cadrul unui local, jucătorii vor putea întâlni și chiar pot purta discuții cu personalități importante ale industriei auto, precum designeri sau ingineri ai unor mărci de renume. Pe lângă lecțiile de istorie, GT Café va oferi și niște “meniuri” cu obiective ce trebuie îndeplinite sau mașini ce trebuie deblocate pentru a progresa prin campania din GT7.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Pe lângă acestea, nu vor lipsi nici întrecerile mai speciale, precum cele de Drag Racing, dar nici clasicele probe pentru obținerea Licențelor A, B, etc. ce te pot transforma dintr-un șofer de weekend într-un adevărat demon al vitezei.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Călător prin lumea-ntreagă

Iar Gran Turismo 7 nu va duce lipsă de circuite pe care să vă dovedeți talentele de șofer virtual. Cei de la Polyphony Digital promit nu mai puțin de 34 de locații de pe glob (plasate în cele două Americi, Europa, Asia și Oceania), cu 97 de variații de circuite sau trasee. Vom avea parte atât de circuite reale, reproduse cu exactitate (precum Suzuka sau Nürburgring), cât și de cele imaginare (Trial Mountain, High Speed Ring etc.), atât de îndrăgite de veteranii seriei Gran Turismo.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Pe lângă upgrade-urile grafice evidente, o atenție deosebită a fost acordată reproducerii efectelor meteo sau a trecerii timpului pe aceste circuite. Iar acestea nu vor avea doar un efect cosmetic, în special efectele meteo variabile urmând să afecteze simularea propriu-zisă și comportamentul mașinilor.

S-a mers într-atât de departe încât noaptea, pe cer veți putea admira constelațiile si planetele în pozițiile lor corecte, iar aparițiile și mișcările formațiunilor de nori vor fi specifice fiecărui continent, în funcție de circuitul ales.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Din păcate, doar anumite circuite vor oferi suport complet pentru toate efectele meteorologice, iar scurgerea timpului (progres zi-noapte pe parcursul unei curse) va fi disponibilă doar pe traseele unde „o astfel de opțiune are sens” (Le Mans, Nürburgring etc.). De asemenea, a fost confirmat faptul că nu vom avea parte de niciun circuit cu zăpadă în momentul lansării lui GT7.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Nu doar patru roți

Cat despre mașinile pe care vom avea ocazia să le pilotăm în Gran Turismo 7, numărul acestora va depăși 400 de modele la lansare. În funcție de finanțele jucătorului, acestea vor putea fi achiziționate din trei surse. Modele noi și recente vor fi disponibile prin Brand Central, în timp ce Used Cars Dealership va oferi o selecție de mașini vechi, ce se va actualiza în mod regulat. Aici veți putea găsi și modele cu prețuri mai accesibile, cât și bijuterii clasice, mai scumpe acum decât în momentul lansării. Va exista și un magazin de Legendary Cars, în care veți regăsi vehicule emblematice, ce și-au lăsat amprenta asupra istoriei recente a omenirii.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Fie că vorbim despre modele de stradă accesibile sau de mașinile sport la care mulți râvnesc și puțini și le permit, GT7 va oferi opțiuni avansate de tuning auto și personalizare a acestora. Spre exemplu, atunci când deschizi lista de caracteristici a mașinii și începi să „tragi” de slidere, vei putea verifica în timp real efectele pe care modificările făcute le au asupra performanței acelui model. Selecția de piese și upgrade-uri ce vor putea fi instalate, inclusiv cele vizuale, va fi mult mai cuprinzătoare, urmând să-și facă din nou apariția și posibilitatea de a instala wide body kits pe anumite mașini. Pentru adevărații fani ai seriei GT, nu lipsesc nici clasicele schimburi de ulei, recondiționări sau posibilitatea de a spăla mașina.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Un capitol despre care aș fi vrut să aflăm mai multe detalii este cel al damage-ului pe care aceste mașini l-ar putea suferi pe parcursul întrecerilor din GT7. Din păcate, nu s-a menționat nimic în acest sens sau dacă vom avea parte de reprezentări vizuale ale loviturilor încasate de mașini sau numai de acel damage mecanic prezent și în jocurile anterioare.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Sunetul, între autenticitate și gameplay

Liderul studioului Polyphony Digital a ținut să menționeze că autenticitatea lui Gran Turismo 7 are de câștigat și de pe urma îmbunătățirii sistemului prin intermediul cărora au fost înregistrate sunetele produse de motoarele bolizilor din joc, cu dispozitive de captură audio plasate sub capotele modelelor reale. Iar dacă veți juca GT7 pe o consolă PS5, vă veți putea bucura de redare 3D a sunetului (în căști sau prin difuzoarele televizorului), pe care producătorii o compară cu cea a unui sistem surround cu 16 canale.

În privința muzicii, Gran Turismo 7 promite o selecție „pestriță” de melodii, din numeroase genuri, pornind de la rock, trecând prin hip-hop sau pop și ajungând până la muzică clasică. Iar această coloană sonoră nu va juca doar un „rol decorativ”.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Spre exemplu, prin intermediul opțiunii Music Replay, puteți pune la punct o reluare spectaculoasă, ale cărei camere de vizualizare se schimbă în ritm cu piesa pe o alegeți pentru fundalul său sonor. Mai mult, Music Rally vă va permite să vă întreceți, pe anumite circuite, „împotriva muzicii”, jucătorii fiind încurajați să finalizeze probele înainte de epuizarea bătăilor (beats) dintr-o melodie.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

În aceeași categorie de experiențe complementare se încadrează și modul Scapes, ce oferă posibilitatea de a fotografia mașinile în diferite locații de pe tot globul, cu o gamă foarte largă de opțiuni ce pot afecta pozele finale. Atât creațiile realizate în Scapes, cât și paintjob-urile concepute de utilizatori sau reluările spectaculoase vor putea fi partajate online cu întreaga comunitate de jucători de GT7.

Și dacă am adus termenul online în discuție, Gran Turismo 7 nu va duce lipsă nici de componenta multiplayer online, care se va regăsi în modul Sport (denumire ce sugerează că vom avea la dispoziție mai toate opțiunile cu care ne-am obișnuit deja din GT Sport). De asemenea, pentru sesiunile de întreceri rapide cu prietenii veniți în vizită, GT7 va include și cursele locale split screen, desfășurate pe aceeași consolă.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

PS5 Love

Cei care aleg să ruleze Gran Turismo 7 pe o consolă PlayStation 5 vor beneficia de câteva opțiuni prezente doar pe noua generație de console de la Sony. Astfel, pe PS5, GT7 va beneficia de două moduri de afișare: Framerate Mode și Ray Tracing Mode.

În cazul primului dintre acestea – modul Framerate –, datele problemei sunt simple: indiferent de porțiunea jocului redată (cursa de la bordul mașinii preferate, fotografii în Photo Mode sau Scapes sau reluări), acțiunea va fi redată la 60 de cadre pe secundă. Atunci când activați Ray Tracing, reluările și alte porțiuni ce nu presupun foarte multă interacțiune (Photo Mode, garaj, Scapes) vor folosi reflexii ray-traced, pentru un plus vizual, înjumătățind însă framerate-ul.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment

Tot pe PlayStation 5, jucătorii vor simți feedback haptic redat prin intermediul controller-ului DualSense. Producătorii vor să transmită astfel anumite informații către jucători pe care nici partea vizuală și nici cea audio nu reușesc să o facă în totalitate: modul în care se blochează roțile la frânare, evidențierea diferitelor tipuri de suprafețe pe care mașina le traversează sau cursele diferite ale pedalelor de accelerație și frână, în funcție de modelul mașinii pilotate.

Kazunori Yamauchi nu a uitat nici de timpii de încărcare, versiunea de PS5 a jocului promițând să fie mult mai „sprintenă” din acest punct de vedere față de surioara sa pentru PlayStation 4.

Gran Turismo 7 urmează să fie lansat pe 4 martie 2022, în ediții pentru consolele PlayStation 5 și PlayStation 4.

Gran Turismo 7
Foto: Sony Interactive Entertainment