Endless Ocean Luminous Review: să învățăm infinitul apelor

Autor: Cosmin Aionita | 27.05.2024

În general, înainte de a mă apuca de un joc, caut și ceva păreri, scurte recenzii, și, mai tot timpul, fac invers și nici măcar nu țin cont de ele. Deja ai ajuns la o experiență de viață, te-ai jucat mii de titluri, îți formezi rapid o părere proprie, iar universul tău nu-l schimbă nimeni. Astfel, ajungi să constați că Endless Ocean Luminous a primit, pe nedrept, niște note foarte mici din partea recenzorilor din noua generație, obișnuiți cu acțiune de mâine până poimâine și memoria unui peștișor auriu.

Endless Ocean Luminous

Nu este chiar un joc…

Endless Ocean Luminous nu este neapărat un joc, ci o experiență în necunoscutul apelor, asta în condițiile în care, în continuare, cunoaștem atât de puțin despre acest subiect. Apa de pe Pământ ocupă 71% din suprafața planetei, iar al treilea titlu din seria Endless Ocean scoate în evidență lumea subacvatică, așa cum n-o știai.

Ești un scafandru trimis într-o misiune de a salva coralii (evident, vorbim despre un mesaj ecologic), în misterioasa Veiled Sea. Există trei moduri pe care le poți accesa din meniul principal: poveste, scufundare solo sau scufundare online. Pentru ultima este nevoie de un abonament Nintendo Online; în caz contrar, vă veți mulțumi cu primele două.

Endless Ocean Luminous

Vă spun sincer, povestea nu are nicio relevanță, pentru că sunt câteva capitole pe care nu le poți debloca dacă nu explorezi variantele Shared Dives sau Solo Dives. În plus, capitolele din poveste sunt super scurte, de maximum 3-4 minute fiecare, și nu “atârnă” foarte greu. Poate de asta sunt deranjați unii oameni, de faptul că povestea, practic, nu există.

Dar atmosfera superbă este în scufundările libere. Sunt fascinat de lumea apelor, îmi place să fac snorkeling, să experimentez, să aflu totul despre pești, despre corali. Îmi amintesc că după ce s-a produs nefericitul accident în Atlanticul de Nord, cu implozia submersibilului Titan de anul trecut, am urmărit tone de secvențe pe YouTube cu referire la viața subacvatică.

Endless Ocean Luminous

Să scanăm aproape 600 de specii

În această Veiled Sea, misiunea ta este să scanezi toate speciile de pești, crustacee, mamifere, adică tot ce trăiește în apă. Ai de descoperit aproape 600 de specii, plus aproape 400 de mici comori. Și la aceste comori vorbim despre 99 de artefacte, care descifrează misterele unei tablete de piatră, din epoca străveche. Cu cât explorezi marea, cu atât vei crește în rank, vei putea să cobori la adâncimi mai mari, pentru a putea scana toate speciile.

Cam ăsta este scopul Endless Ocean Luminous, să scanezi, să explorezi, să afli totul despre pești. În dreptul fiecărei specii scanate vei avea un audio prezentat în câteva rânduri despre respectivul pește, crustaceu, mamifer. Vei primi și bani în joc, însă nu vei cumpăra mai nimic, doar cosmetice, culori diferite pentru costumul de scafandru, joacă de copii. Dar pe mine m-a fascinat. Este unul dintre cele mai relaxante jocuri din istorie, eram super încântat când descopeream două specii, una lângă cealaltă, un homar american, lângă un crab japonez, sau un somon lână un ton albastru. Da, poate vi se va părea plictisitor, dacă nu vă fascinează această lume, veți tot scana și veți aștepta să se întâmple ceva. Ei bine, nu se întâmplă!

Endless Ocean Luminous

Nici gameplay, nici optimizare, nici sunet, doar relaxare

Veiled Sea are toate speciile din mări și oceane, însă aici, în locurile din adâncuri, veți găsi și strămoșii apelor, din Jurasic sau Cretacic. Veți găsi Parapuzosia, platyhystrix, dakosaurus, tylosaurus, diplomoceras, ihtiosaurus, dunkleosteus, adică dinozaurii apelor. Avem de-a face cu cel mai relaxant joc din lume, iar în perioadele de timp liber, să stau pe Switch și să explorez marea mi s-a părut cea mai bună opțiune. Și pentru că te relaxează, iar dacă îți place să studiezi, să înveți despre lumea asta, atunci chiar este un joc foarte bun, educațional. Aș aminti și de modul online, Shared Dives, unde intră până la 30 de jucători pe o hartă, iar ceilalți îți scanează comori, lasă semne, plus că nu e niciun Battle Royale, nu te caftești cu nimeni, nu te întreci cu nimeni, ba chiar se lucrează în echipă.

Endless Ocean Luminous

Dave the Diver, Abzu sau Subnautica…

Desigur, dacă vreți acțiune, atunci încercați cele mai bune jocuri de acest gen, cum ar fi Dave the Diver, despre care am scris o recenzie atunci când a apărut, Abzu sau Subnautica, însă speciile sunt cel mai bine prezentate în Endless Ocean Luminous. Jocul m-a aruncat într-o stare de meditație, eram doar eu și scenele subacvatice, exploram și tot căutam specii noi.

Endless Ocean Luminous

Este recomandat să jucați sesiuni de o oră, maximum două, apoi să reveniți. Cu siguranță veți simți că n-a trecut timpul degeaba. Nu ai nicio regulă, zgomotul de sub apă și respirația prin tubul de oxigen conferă o atmosferă aparte pentru un altfel de joc. Nu există obiective, n-ai absolut niciun pericol, deși vei vedea niște creaturi înfricoșătoare, deci simți că ești pur și simplu într-un alt univers al gaming-ului.

Endless Ocean Luminous
  • sute de specii de pești, mamifere, crustacee
  • atmosferă super relaxantă