Marvel’s Spider-Man 2 Hands-on Preview exclusiv: de două ori Spider-Man

Autor: Cosmin Aionita | 15.09.2023

Săptămâna trecută, am avut plăcerea de mă deplasa la Londra, pentru a participa la o sesiune de hands-on preview cu mult-așteptatul Marvel’s Spider-Man 2, Go4Games fiind singura publicație din regiunea noastră geografică invitată să ia parte la acest eveniment. Am avut ocazia de a face cunoștință cu mai mulți membri ai echipei producătoare de la Insomniac Games, care ne-au pus la dispoziție un demo special creat pentru acest event.

Doi păianjeni și-o șopârlă

Aceasta versiune preliminară a jocului avea o vechime de aproximativ șase săptămâni, după spusele celor de la Insomniac Games, prezentând o serie de misiuni legate de soarta unui personaj popular din universul Marvel: dr. Curt Connors, cunoscut și drept Lizard, ce joacă un rol important și în povestea originală din Marvel’s Spider-Man 2. Evident, acest șir de obiective a fost gândit pentru a scoate în evidență noutățile pe care urmează să le aducă sequel-ul produs de Insomniac Games.

Am avut parte atât de misiuni jucate alături de Peter Parker, cât și de porțiuni din poveste abordate din perspectiva lui Miles Morales, respectând promisiunea producătorilor de a avea ambii eroi Spider-Man jucabili în această continuare. Mai mult, în momentele de liniște din open world, am putut comuta aproape instantaneu între cei doi, dar, în misiunile care îi implică pe amândoi, aceste schimbări se realizează în mod automat, în anumite momente predefinite.

Marvel’s Spider-Man 2

Posibilități de luptă extinse

Pe parcursul acestui demo, Peter s-a aflat mai mereu în forma sa de Symbiote Spider-Man, în timp ce Miles a fost… mai mult sau mai puțin… același Miles pe care îl știți din Marvel’s Spider-Man Miles Morales.

Pe lângă personalitatea sa în schimbare, trecerea la Symbiote Spider-Man îi conferă lui Peter o serie nouă de atacuri, ce pot fi executate prin combinația dintre L1 și unul dintre butoanele cerc, pătrat, triunghi sau X, cu rezultate mai mult decât spectaculoase pe ecran.

Marvel’s Spider-Man 2

De altfel, pe lungă un pic de explorare și câteva puzzle-uri simple, bună parte dintre misiunile selectate pentru acest demo au pus accentul pe lupte, cu mulți inamici care îi atacau în același timp pe Peter sau Miles. Și tipurile acestor oponenți au fost diversificate, dar și metodele lor de atac. Spre exemplu, trebuie să fii atent la culoarea „aurei” generate de fiecare tip de atac: unele pot evitate prin eschivele (dodge) cu care eram obișnuiți din primul Marvel’s Spider-Man, în timp ce altele nu pot fi contracarate decât prin pararea acestora la momentele oportune (parry).

Nu lipsesc nici momentele în care poți aborda situațiile delicate în modul stealth, hăituindu-ți adversarii de la adăpostul pasarelelor sau grinzilor din părțile superioare ale încăperilor în care îi întâlnești. Mai mult, acum poți genera „sfori” din pânză de păianjen între oricare două puncte dorești, extinzându-ți astfel mult libertatea de mișcare deasupra viitoarelor victime și ușurându-ți executarea de imobilizări fără a fi detectat.

Marvel’s Spider-Man 2

Păianjenul zburător

Și în ceea ce privește navigarea orașului se remarcă imediat o adăugire importantă: pe lângă balansarea cu ajutorul sforilor din pânză de păianjen, cei doi eroi Spider-Man au la dispoziție și web-wings, aripioare ale costumelor lor care îi vor ajuta pe protagoniști să planeze pe distanțe apreciabile. Devine chiar “fun” să planezi în acest mod, să folosești curenții de aer sau „slipstream-ul” anumitor vehicule pentru a atinge viteze și mai mari.

Marvel’s Spider-Man 2

De altfel, pe lângă Manhattan, disponibil și în primul titlu din serie, Insomniac Games a adăugat cartierele Brooklyn și Queens, dublând practic aria de joc. Totuși, după spusele lui Jeannette Lee, Project Director al jocului în cadrul Insomniac Games, nu ar trebui să ne așteptăm la o durată dublă de joc față de titlul anterior.

În schimb, echipa producătoare a pus mai mult accent pe spectaculozitate, pe momentele explozive prin care vor trece Peter și Miles, precum a fost înfruntarea cu Lizard, de la finalul demo-ului pe care am avut ocazia să-l încercăm. Întreaga discuție cu Jeannette Lee va fi publicată în următoarele zile chiar aici, pe Go4Games.

Marvel’s Spider-Man 2

Ray Tracing pentru toată lumea

Vizual, cei Insomniac Games rămân fideli abordării artistice ușor stilizate, ce inclină însă spre realism. Orașul pare, într-adevăr, mai dens decât în titlul anterior, iar, în secvențele cinematice, personajele se prezintă mai bine ca niciodată. Mi-a atras atenția o scenă în care Miles discută față în față cu mama sa, expresivitatea figurii acesteia fiind la ani lumină față de ce am întâlnit la personajele din Assassin’s Creed Mirage, spre exemplu.

Din păcate, am putut încerca acest demo doar în modul Fidelity/Quality, în rezoluție 4K, cel mai probabil reconstruită cu ajutorul tehnologiei de Temporal Injection dezvoltată chiar de Insomniac Games. Deși totul era bine definit pe un televizor de dimensiuni apreciabile, privit de aproape, fără margini zimțoase sau pixeli rebeli, 30fps nu este tocmai un framerate ideal pentru luptele intense din joc.

Marvel’s Spider-Man 2

Nu ar trebui să ne facem griji însă: în momentul lansării, Marvel’s Spider-Man 2 va avea și un Performance mode, la 60fps, iar efectele grafice reproduse cu Ray Tracing vor fi disponibile în ambele moduri de redare.

Personal, sunt foarte interesat în ce direcție vor duce cei de la Insomniac Games firul epic din Marvel’s Spider-Man 2 și ce roluri vor juca personaje precum Harry Osborn, vânătorul Kraven și, bineînțeles, Venom în această poveste.

Marvel’s Spider-Man 2 este așteptat pe 20 octombrie 2023, în exclusivitate pentru PlayStation 5.

Marvel’s Spider-Man 2