Marvel’s Spider-Man 2: interviu exclusiv cu Jeannette Lee, Project Director al jocului la Insomniac Games

Autor: Cosmin Aionita | 18.09.2023
Marvel’s Spider-Man 2: interviu exclusiv cu Jeannette Lee, Project Director al jocului la Insomniac Games
Foto: Sony Interactive Entertainment / Marvel

Cu o carieră de peste 15 ani în industria divertismentului digital, pe parcursul căreia și-a adus aportul la unele dintre cele mai populare serii de jocuri – cum ar fi Call of Duty, Battlefield sau God of War – Jeannette Lee joacă rolul de Project Director în cadrul echipei Insomniac Games responsabile pentru Marvel’s Spider-Man 2.

Cu ocazia evenimentului special în cadrul căruia am avut oportunitatea de a încerca jocul – primele noastre impresii fiind disponibile aici –, Jeannette Lee a fost suficient de amabilă pentru a purta o discuție despre Marvel’s Spider-Man 2, în exclusivitate pentru Go4Games.

Jeannette Lee
Foto: Jeannette Lee, Project Director Marvel’s Spider-Man 2 / Insomniac Games

Go4Games: După succesul și primirea călduroasă de care s-a bucurat primul joc Marvel’s Spider-Man, ce v-a determinat să acceptați provocarea de a crea o continuare?

Jeannette Lee: Pentru Marvel’s Spider-Man 2, cred ca lucrul care ne-a entuziasmat cel mai tare este oportunitatea de a spune, în stilul nostru de la Insomniac Games, acea porțiune de poveste legată de simbiot și Venom. Într-adevăr am avut mult succes cu primul Marvel’s Spider-Man, precum și cu Marvel’s Spider-Man Miles Morales, dar ocazia de a spune această poveste legată de Venom și simbiot, a costumului negru de Spider-Man, din perspectiva versiunilor noastre ale eroului Peter Parker și orașului New York, pur și simplu era prea tentantă pentru a fi trecută cu vederea.

G4G: Care crezi că este caracteristica definitorie pentru această continuare? Cumva posibilitatea de a juca cu ambii eroi Spider-Man?

JL: Sunt mai multe. După cum ai menționat, oportunitatea de a juca din perspectivele ambilor eroi Spider-Man este grozavă și foarte palpitantă. De asemenea, utilizarea noilor „web wings” pentru a traversa mai rapid orașul reprezintă un element nou și este foarte „fun”. Am extins orașul, am adăugat cartierele Brooklyn și Queens și cred că, veți remarca pe măsura ce jucați, jocul are mai multe momente spectaculoase și mai mărețe decât jucătorii s-ar fi așteptat să întâlnească.

G4G: Având în vedere că jucătorii vor avea posibilitatea de a-i întruchipa pe ambii eroi Spider-Man, timpul pe care îl vor petrece în pielea lui Peter va fi egal cu durata de joc cu Miles? Jocul va fi împărțit 50/50 între cei doi eroi?

JL: Nu, probabil că duratele petrecute cu cei doi eroi nu vor fi perfect egale. Scopul pe care ne-am dorit să-l atingem este să avem o poveste grozavă cu Peter, o poveste grozavă cu Miles, oportunitatea de a aborda o parte din conținutul jocului cu oricare dintre cei doi eroi, dar și să ne asigurăm că ambele personaje vor oferi gameplay satisfăcător pentru jucători. Iar prezentarea vizuală să fie la același nivel ridicat. Dar nu am stat să calculăm procentajul exact al fiecărei astfel de componente.

spider-man 2
Foto: Sony Interactive Entertainment

G4G: Dacă open world-ul din Marvel’s Spider-Man 2 este două ori mai mare decât cel din primul joc al seriei, atunci și durata de joc, cel puțin a poveștii principale, va fi dublă?

JL: Depinde și de priceperea ta ca gamer, dar nu aș spune că dimensiunea orașului este direct proporțională cu durata jocului. Într-adevăr, vă vom oferi noi locuri în care să jucați și foarte multe „jucării noi” cu care să o faceți, dar durata de joc va fi probabil comparabilă cu primul Marvel’s Spider-Man. Ne-am concentrat mai mult pe crearea unor momente speciale, grandioase și memorabile, și oferirea de abilități suplimentare pentru personajele noastre și nu neapărat pe creșterea artificială a timpului de joc.

Marvel's Spider-Man 2
Foto: Sony Interactive Entertainment

G4G: Primul Spider-Man a reprezentat o schimbare destul de mare față de formula veche a jocurilor de la Insomniac Games (în special față de mai vechile episoade Ratchet & Clank): trecerea la o lume de joc deschisă, păstrând însă luptele și gadget-urile caracteristice titlurilor voastre. Pentru Miles Morales, pe PS5, ați experimentat cu diminuarea timpilor de încărcare și implementarea de Ray Tracing. Care ar fi noutatea de ordin tehnologic pe care o aduce Marvel’s Spider-Man 2, având în vedere ca este un joc produs special pentru PS5?

JL: Într-adevăr, am învățat foarte multe din Marvel’s Spider-Man Miles Morales, dar și din Ratchet & Clank: Rift Apart, la rândul său conceput pentru PS5. Am înțeles foarte multe despre hardware-ul consolei și ce oportunități ne poate deschide acesta. Spre exemplu, acum avem posibilitatea de a comuta instantaneu între cei doi eroi Spider-Man, indiferent de pozițiile acestora în open world. De asemenea, dacă vă aduceți aminte, în primul joc aveam acele momente haioase din metrou care țineau loc de ecrane de loading atunci când apelați la funcția de fast travel. Acum fast travel-ul este instant: ești în locul selectat din oraș și poți începe să te deplasezi, să te balansezi folosind pânzele de păianjen. Și poți atinge viteze amețitoare, iar procesul de renderizare ține pasul, în condițiile in care orașul este mai mare si mai detaliat. În plus, avem Ray Tracing și în modul de redare Fidelity, dar și în cel Performance, precum și feedback haptic, reproducere 3D a sunetului și alte astfel de elemente menite să integreze cât mai bine jucătorii în experiența pe încercăm să o oferim.

G4G: Vor exista în Marvel’s Spider-Man 2 misiuni în care să poți juca atât ca Peter, cât și ca Miles, și să ai posibilitatea de a comuta între cei doi după cum dorești, precum în GTA V?

JL: Veți putea schimba între cei doi în afara misiunilor, în open world. Dar când vine vorba de povestea principală pe care încercăm să o spunem, momentele în care se comută între cei doi sunt predefinite. Precum în misiunea în care îl urmărești pe Lizard în demo: vizitezi casa familiei Connors drept Peter și cauți indicii, apoi joci cu Miles, în piața de pește, și apoi urmează secvența de acțiune de pe East River, pe care o vei experimenta din perspectiva ambilor eroi. Acesta este nivelul la care este implementată comutarea între cele două personaje pe parcursul misiunilor.

G4G: Care ar fi un „argument final” pentru a convinge un jucător ce n-a trecut prin primul joc din serie să dea o șansă lui Marvel’s Spider-Man 2?

JL: Sincer, cred că acest joc are ceva special. Povestea pe care o propunem, cu doi eroi Spider-Man ce încearcă să se ridice la cel mai înalt nivel, să se ajute între ei, are o latură mai întunecată și mai misterioasă, dovedindu-se foarte convingătoare. Dar dacă vrei un răspuns mai direct, să spunem că îmi place mult vânătorul Kraven. Cred că toți ar trebui să-i dea o șansă lui Kraven.

Marvel’s Spider-Man 2 va fi lansat pe 20 octombrie 2023, în exclusivitate pentru PlayStation 5.

Urmărește Go4Games.ro pe Google News