Microsoft se află în căutare de jocuri și studiouri „Made in China”

Autor: Cosmin Aionita | 25.10.2022
Microsoft se află în căutare de jocuri și studiouri „Made in China”
Foto: miHoYoin

Conform surselor celor de la Reuters, Microsoft caută să investească mai mult în jocuri video provenite din China, potrivite și pentru această piață. Motivul, măcar în parte, ar fi succesul de care se bucură Genshin Impact, titlu disponibil doar pe consolele concurente PlayStation 5 și PlayStation 4, pe lângă PC, iOS și Android.

Reuters afirma că atât Sony, cât și Microsoft sunt interesate de a adăuga mai multe producții chinezești în ofertele serviciilor PlayStation Plus, respectiv Xbox Game Pass.

Două dintre sursele celor de la Reuters pretind că Microsoft își construiește o echipă internă a cărei sarcină va fi „scouting”-ul de jocuri chinezești, publisher-ul fiind dispus să plătească bani serioși pentru a dobândi acces la jocurile studiourilor independente din această țară.

Zvonurile spun că Microsoft regretă acum că a refuzat Genshin Impact, gigantul din Redmond discutând cu studioul producător miHoYoin în fazele incipiente de dezvoltare a jocului, fără a ajunge însă la o înțelegere. Conform uneia dintre surse, „lansarea lui Genshin Impact pe PlayStation a fost foarte productivă pentru Sony, aducând companiei foarte mulți bani”.

Daniel, Ahmad, analist și cercetător la Niko Parteners, a declarat:

Producătorii de jocuri din China încearcă să-și standardizeze uneltele de dezvoltare, sa creeze procese de producție avansate și investesc în echipe de dimensiuni mari. Scopul final este dobândirea avantajul de a ajunge la un public cât mai numeros, atât în ceea ce privește dispunerea geografică, cât și disponibilitatea pe cât mai multe platforme.

Recent, Microsoft a reușit să ajungă la o înțelegere cu NetEase, una dintre cele mai mari companii chinezești producătoare de jocuri, pentru ca popularul titlu de tip Battle Royale Naraka: Bladepoint să fie lansat pe Xbox Series X|S și în cadrul abonamentului Xbox Games Pass în luna iunie a acestui an. Jocul vânduse deja zece milioane de unități, la un preț de 20$.

Sursa: VGChartz

Urmărește Go4Games.ro pe Google News